اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یادداشت روحانی در یک روزنامه آلمانی



اخبار,یادداشت روحانی در روزنامه آلمانی

 

اخبار سیاست خارجی -  یادداشت روحانی در یک روزنامه آلمانی

رئیس‌جمهور ایران در یادداشتی که در روزنامه «زود دویچه زایتونگ» آلمان منتشر شده، بر ضرورت احترام متقابل در بهبود روابط با غرب تاکید کرده و گفته است ایران آماده است به سوالات معقول در مورد برنامه هسته‌ای خود پاسخ دهد.

به گزارش رویترز، «حسن روحانی» رئیس‌‌جمهور روز دوشنبه بار دیگر بر عزم دولت جدید ایران برای بهبود روابط با کشورهای اروپایی و آمریکا شمالی بر اساس «احترام متقابل» تاکید کرد.

روحانی در یادداشتی که در نشریه «زود دویچه زایتونگ» آلمان منتشر شده، نوشته است: ما می‌خواهیم روابط خود با کشورهای اروپایی و آمریکایی شمالی بر اساس احترام متقابل، بازسازی کرده و ارتقا دهیم.

وی می‌افزاید: ما در تلاشیم تا از تحمیل مشکلات جدید بر روابط میان ایران و ایالات متحده جلوگیری کنیم و تنش‌های باقی‌مانده از گذشته را برطرف کنیم.

آقای روحانی همچنین نوشته است با وجود اینکه مردم ایران نمی‌توانند آنچه را که در 60 سال گذشته اتفاق افتاده فراموش کنند، اما «ما باید بر اکنون تمرکز کنیم و توجه خود را به آینده بدوزیم».

رئیس‌جمهور ایران با بیان اینکه هرآنچه در توان داشته باشد برای پایان دادن به مناقشه هسته‌ای انجام می‌دهد، نوشته است: ما هیچ‌گاه حتی به گزینه دستیابی به سلاح هسته‌ای فکر هم نکرده‌ایم. ما هیچ‌گاه از حق خود برای منتفع شدن از انرژی هسته‌ای، نمی‌گذریم. اما در عین حال، برای رفع تمام شبهات و پاسخ دادن به تمام سوالات معقول در مورد برنامه‌مان، تلاش می‌کنیم.

اخبار سیاست خارجی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
حمله به دفتر روزنامه آلمانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش روزنامه آلمانی "زوددویچه"به تکذیبیه دفتر روحانی



اخبار,مصاحبه حسن روحانی با روزنامه آلمانی


اخبار سیاسی - روزنامه آلمانی "زوددویچه":

مقاله ای که از روحانی منتشر کردیم برپایه یکی از سخنرانی های بود/دفتر ریاست جمهوری ایران با انتشار آن موافقت کرده بود

روزنامه "زوددویچه" در صفحه دوم شماره روز دوشنبه خود مقاله‌ای را به قلم حسن روحانی با عنوان "اسلام بمب اتم را ممنوع کرده است" در ستون "نگاه بیرونی" منتشر کرد. لب کلام روحانی در مقدمه مقاله به این صورت آمده است: «در منطقه‌ای نامطمئن ایران می‌تواند به برقراری صلح کمک کند. اما غرب باید به نقش این کشور در آنجا احترام بگذارد.»

روزنامه "زوددویچه" در صفحه دوم شماره روز دوشنبه خود مقاله‌ای را به قلم حسن روحانی با عنوان "اسلام بمب اتم را ممنوع کرده است" در ستون "نگاه بیرونی" منتشر کرد. لب کلام روحانی در مقدمه مقاله به این صورت آمده است: «در منطقه‌ای نامطمئن ایران می‌تواند به برقراری صلح کمک کند. اما غرب باید به نقش این کشور در آنجا احترام بگذارد.»

به گزارش تیک، دتلف اسلینگر، دبیر روزنامه "زوددویچه"، در مصاحبه با دویچه وله گفت: «مقاله‌ای که زوددویچه منتشر کرده، مقاله‌ای است که از ""پروژه سندیکا" (project syndicate) گرفته که آژانسی است با دفاتری در نیویورک و پراگ. پروژه سندیکا این مقاله را در سراسر جهان عرضه کرده و حق انتشار آن در آلمان را روزنامه زوددویچه داشته است.»

"پروژه سندیکا" سازمانی غیرانتفاعی و بین‌المللی است که مخارج خود را از طریق کمک‌های مالی اعضای خود تامین می‌کند. بیش از ۴۳۰ روزنامه و مجله در ۱۵۰ کشور جهان عضو این سازمان هستند. اعضای این سازمان در آلمان در کنار "زوددویچه" از جمله "هندلزبلات"، "دی ولت" و "ویرتشافتز وخه" هستند. "پروژه سندیکا" سالانه صدها تفسیر و مقاله را به ۸ زبان عرضه می‌کند که توسط دانشمندان، سیاستمداران و فعالان سیاسی نوشته شده‌اند. این سازمان خدمات خود را به طور مجانی در اختیار کشورهای به لحاظ مالی ضعیف می‌گذارد.

اشتفان کورنلیوس، رئیس بخش سیاست خارجی روزنامه "زوددویچه"، به دویچه وله گفت: «این مقاله بر پایه یکی از سخنرانی‌های حسن روحانی است. متن آن را "پروژه سندیکا" برای عرضه به روزنامه‌های عضو این سازمان آماده کرده است. پروژه سندیکا در تاریخ ۱۳ دسامبر (۲۲ آذر) اجازه مقامات ایرانی را برای تهیه متنی براساس سخنرانی آقای روحانی کسب کرده است. بنابراین، این مقاله فقط برای انتشار در زوددویچه نوشته نشده و در ضمن موافقت دفتر ریاست جمهوری همراه آن است.»

اشتفان کورنلیوس افزود که نمی‌تواند تکذیب مقام ایرانی در این باره را توضیح دهد.

اخبار سیاسی - تیک