اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یادداشت خاتمی درباره ازدواج



یادداشت خاتمی درباره ازدواج

یادداشت خاتمی درباره ازدواج

سیدمحمد خاتمی،‌ رییس جمهوری پیشین ایران پای سفره عقد بسیاری نشسته است و خطبه عقد آنها را خوانده. در واقع خطبه عقدی که او می‌خواند بسیار معروف و پرطرفدار است.

به گزارش ایسنا، خاتمی در یادداشتی اختصاصی و البته بسیار موجز برای خبرآنلاین به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه‌(س) و هفته ملی ازدواج،‌ درباره این سنت حسنه پیامبر نوشته است؛

جامعه بشری حاصل همبستگی افراد با یکدیگر است و این همبستگی امری فطری است. انسان تنها در سایه باهم بودن است که می‌تواند ادامه حیات بدهد.

"ازدواج" طبیعی‌ترین و آرامش بخش‌ترین همبستگی است که اولا موجب سکونت آرامش خاطر و اعتماد متقابل زن و مرد و ثانیا در نتیجه منشاء پایه‌گذاری خانواده که مهمترین هسته جامعه است می‌شود.

سالروز ازدواج انسان‌های الگو و بزرگواری را چون حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) که سالروز پایه‌گذاری خانه ایست که کانون ایمان و عشق و مهر و خلاقیت است گرامی می‌داریم و امیدواریم دل‌های همه ما به هم نزدیک‌تر گردد تا بتوانیم جامعه را بر اساس عشق؛ مهر و اخلاق بنا نهیم و فرد و جامعه را از گردباد نفرت، دگرستیزی و بداخلاقی نجات دهیم./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
چهره واقعی محمد خاتمی-نگاه خاتمی به امریکا،مقابله با اسلام طالبانی و..

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یادداشت سید محمد خاتمی درباره ازدواج


سیدمحمد خاتمی،‌ رییس جمهوری پیشین ایران پای سفره عقد بسیاری نشسته است و خطبه عقد آنها را خوانده. درواقع خطبه عقدی که او می خواند بسیار معروف و پرطرفدار است.

خبرآنلاین: سیدمحمد خاتمی،‌ رییس جمهوری پیشین ایران پای سفره عقد بسیاری نشسته است و خطبه عقد آنها را خوانده. درواقع خطبه عقدی که او می خواند بسیار معروف و پرطرفدار است.

خاتمی در یادداشتی اختصاصی و البته بسیار موجز برای خبرآنلاین به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و هفته ملی ازدواج،‌ درباره این سنت حسنه پیامبر نوشته است؛

جامعه بشری حاصل همبستگی افراد با یکدیگر است و این همبستگی امری فطری است. انسان تنها در سایه با هم بودن است که می تواند ادامه حیات بدهد.

"ازدواج" طبیعی ترین و آرامش بخش ترین همبستگی است که اولا موجب سکونت آرامش خاطر و اعتماد متقابل زن و مرد و ثانیا در نتیجه منشاء پایه گزاری خانواده که مهمترین هسته جامعه است می شود.

سالروز ازدواج انسانهای الگو و بزرگواری را چون حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) که سالروز پایه گزاری خانه ایست که کانون ایمان و عشق و مهر و خلاقیت است گرامی می داریم و امیدواریم دلهای همه ما به هم نزدیک‌تر گردد تا بتوانیم جامعه را بر اساس عشق؛مهر و اخلاق بنا نهیم و فرد و جامعه را از گردباد نفرت، دگرستیزی و بداخلاقی نجات دهیم.

سید محمد خاتمی