اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گندم‌های هند و پاکستان آلوده هستند



گندم‌های هند و پاکستان آلوده هستند

مدیر قرنطینه‌ای سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه محصول گندم هند و پاکستان آلوده به عوامل بیماری‌زا هستند، گفت: براساس ضوابط قرنطینه ای جمهوری اسلامی ایران، گندم‌های هند و پاکستان به هیچ وجه نباید به کشور وارد شوند.
اصغر شایان در گفتگو با مهر درخصوص واردات گندم از کشورهای هند و پاکستان اظهارداشت: چندسال گذشته که قرار بود گندم از پاکستان وارد شود، هیئتی تخصصی از ایران به این کشورعزیمت کرد تا دررابطه با سالم بودن این محصول گزارشی تهیه کند و به مراجع ذیصلاح تحویل دهد.
وی افزود: بر اساس گزارشهای این هیئت تخصصی، مشخص شد محصول گندم کشور پاکستان به یکسری از عوامل بیماریزا به نام "سیاهک ناقص گندم" (کارنال بانت) و علف هرزی به نام "استریگا" آلوده است.
مدیر قرنطینه‌ای سازمان حفظ نباتات کشور اضافه کرد: درسال جاری هم مسئولان کشورهند از طریق سفارت خود در ایران پیگیریهای زیادی را برای صادرات گندم آلوده خود انجام دادند و قرار شد هیئت تخصصی از ایران به این کشور برود و گزارشی از سلامت محصول این گندمها تهیه کنند.
وی ادامه داد: براین اساس، چندی پیش هیئتی متخصص از سازمان حفظ نباتات به این کشور رفت و گزارشی را از سلامت محصول گندم آن تهیه کرد و مشخص شد که این گندمها هم آلوده هستند و طبق ضوابط قرنطینه ای جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه نباید به کشور وارد شوند.
شایان درباره میزان واردات گندم از ابتدای سال تاکنون از کشورهای مذکور گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هیچگونه گندمی از مبادی رسمی با تائید سازمان حفظ نباتات از کشورهای هند و پاکستان به کشور وارد نشده است.
به گزارش مهر، مسئولان کشورهند در ازای میزان نفتی که از ایران خریداری کرده اند، می خواهند 10 میلیون تن گندم  خود را به ایران بدهند./مهر

 


ویدیو مرتبط :
گزارش با موضوع گندم های وارداتی آلوده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هند خواستار اعلام موضع ایران برای واردات ۳میلیون تن گندم از این کشور شد



هند خواستار اعلام موضع ایران برای واردات ۳میلیون تن گندم از این کشور شد

دولت هند از ایران خواست، تا هر چه سریعتر نظر نهایی و شفاف خود را در خصوص کیفیت گندم وارداتی از این کشور اعلام کند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اینترنتی آی اس تی یک مقام رسمی دولت هند تاکید کرد، دهلی نو از ایران خواسته است، تا بیشتر از این در اعلام نظر نهایی خود در خصوص کیفیت گندم وارداتی از هند تاخیر نکند.

وی تصریح کرد: ما از مقامهای کشاورزی ایران درخواست کرده‌ایم، تا استانداردهای کیفی مورد نظر خود برای واردات گندم از هند را اعلام کنند و در برابر هند نیز میزان گندم صادراتی خود به ایران را اعلام خواهد کرد.

وی گفت: دولت هند نمی‌خواهد این وضعیت ادامه پیدا کند و خواستار روشن شدن هر چه سریعتر مساله از سوی ایران است.

هند امیدوار است، امسال بیش از 3 میلیون تن گندم به ایران صادر کند، ولی تا کنون هیچ محموله‌ای از سوی هند به ایران صادر نشده که علت اصلی آن مساله کیفیت گندم صادراتی این کشور است.

دهلی نو در تازه‌ترین نشست مقامهای دو کشور از تهران خواسته است، تا وضعیت استانداردهای کیفی مورد نظر خود را برای واردات گندم از هند مشخص کند، تا هند نیز در برابر میزان صادرات گندم خود به ایران را مشخص نماید.

هیات‌های کارشناسی دو کشور از ابتدای سال جاری تا کنون چندین بار در خصوص مساله کیفیت گندم صادراتی هند به ایران رایزنی و مذاکره کرده‌اند. این مقام هندی گفت: زمانی که مقامهای ایرانی سطح استانداردهای مورد نظر خود برای واردات گندم از هند را پایین آورده‌اند و ما نیز میزان ذخایر گندم خود را برای صادرات اعلام کرده‌ایم.

وی گفت: بازرسان مواد غذایی ایران می‌توانند برای بازرسی از ذخایر گندم هند به دهلی نو بیایند، بنا بر این دیگر مساله‌ای باقی نمی‌ماند.

هند بیش از 42 میلیون تن گندم در اختیار دارد .

ایران نیز که با فشار تحریم‌های بین المللی روبرو است، تمایل زیادی برای افزایش واردات گندم از هند دارد ./فارس