اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گنج نفرین شده جان گنج یاب را گرفت



 

گنج نفرین شده جان گنج یاب را گرفت

 


گنج یاب كه با حفر چندین تونل در بافت قدیمی شهرری، پس از مرگ یكی از همدستانشان با باقی گذاشتن جسد از محل متواری شده بودند، دستگیر شدند.

۴گنج یاب كه با حفر چندین تونل در بافت قدیمی شهرری، پس از مرگ یكی از همدستانشان با باقی گذاشتن جسد از محل متواری شده بودند، دستگیر شدند.

به گزاش «جام جم»، رسیدگی به این پرونده، هنگامی در دستور كار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت كه فردی در تماس با مركز فوریت های پلیسی ۱۱۰ از مرگ مرد جوانی در یك خانه قدیمی در نزدیكی اداره قدیمی تامینات (شهربانی سابق) خبر داد.

با حضور بازپرس جنایی و ماموران پایگاه نهم پلیس آگاهی، معلوم شد حفاران غیرمجاز به طمع به دست آوردن گنج سلجوقیان ۱۰ تونل در بخش های مختلف خانه حفر كرده اند اما پس از مرگ یكی از همدستانشان از محل متواری شده و بقایای كوزه های شكسته نیز در محل وجود دارد.

با حضور ماموران اورژانس در محل معلوم شد چند ساعت از زمان مرگ قربانی گذشته است. با دستور قضایی جسد مرد گنج یاب به پزشكی قانونی انتقال یافت و با حضور ماموران اداره میراث فرهنگی شهرری در محل تحقیق در ارتباط با این كه آیا حفاران غیرمجاز گنجی پیدا كرده یا این كه پس از مرگ همدستشان از محل متواری شده اند، آغاز شد.

با تشكیل پرونده ای در این ارتباط پرونده در دستور كار ماموران پلیس آگاهی و پرسنل حفاظت میراث فرهنگی قرار گرفت تا حفاران غیرمجاز شناسایی و دستگیر شوند.

شناسایی و دستگیری

با شروع تحقیقات گسترده از سوی ماموران و با سرنخ هایی كه در این ارتباط به دست آمد، ماموران روز گذشته موفق به شناسایی و دستگیری حفاران تحت تعقیب شدند.

حمید عبدلی مسینان ، رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرری دراین باره به ایرنا گفت: پس از اطلاع از حفاری غیرمجاز در نزدیكی بازار قدیم ری كه زمانی بافت قدیمی شهر را در بر می گرفت، معلوم شد حفر چاه و تونل از چند ماه پیش در این محل شروع شده بود و حفاران خاك انبوهی را در اتاق های خانه قدیمی جمع آوری كرده بودند.

وی افزود: از محل حفاری تعدادی تكه های سفال و ابزار مربوط به حفاری و نقشه به دست آمد كه بررسی سفال نشان داد، مربوط به اوایل دوره اسلامی و عصر سلجوقی است.مسینان اضافه كرد: سرانجام پس از پیگیری و تحقیقات، حفاران تحت تعقیب دستگیر شدند و با دستور قضایی، تحقیق از آنها در پلیس آگاهی برای رازگشایی از مرگ همدست متهمان ادامه دارد.

وی افزود: در حال حاضر با شكایت اداره حقوقی سازمان میراث فرهنگی موضوع در دادسرا در حال رسیدگی است..... / جام جم آنلاین


ویدیو مرتبط :
گنج یاب کاوشگر گنج طلا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جوینده گنج در زیر زمین جان داد



جسد فردی که برای کشف گنج با حفر تونل ۱۱ متری در محوطه خانه پدری خود مدفون شده بود، روز گذشته با تلاش گروه امداد و نجات از دل زمین خارج و تحویل مقامات قضایی شد.

شهردار دلیجان در گفت وگو با ایرنا افزود: ۳ روز قبل فردی با تماس با گروه امداد و نجات آتش نشانی دلیجان خبر مدفون شدن یکی از بستگانش به نام «م.ق» ۴۰ ساله در عمق زمین در یکی از خیابان های بافت فرسوده شهر را اعلام کرده بود.

 

«مهدی اسماعیلی» گفت: بلافاصله نیروهای امداد و نجات آتش نشانی و گروهی از امدادگران شهرستان در محل حاضر شدند و با خاک‌برداری به جست وجوی فرد متوفی پرداختند که به علت کم بودن قطر تونل از امداد و نجات اراک نیرو اعزام شد و مشغول کاوش شدند.

وی افزود: بیش از ۱۵ نیروی مجرب امداد و نجات با دقت عمل و تلاش شبانه روزی با خاک برداری تا عمق ۱۱ متری زمین، جسد متوفی را بیرون کشیدند.وی افزود: مشخص شد متوفی به این خیال واهی که منطقه مسکونی پدری قدمت بالایی دارد و احتمال گنج در زیرزمین وجود دارد، اقدام به حفر تونل کرده بود.

اخبار حوادث - ایرنا