اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گناه خاتمی، محبوبیت و منزلت بیش از حد او نزد مردم است



اخبار,اخبار سیاسی,خاتمی

 
 اخبار سیاسی - انشاء الله انسان از منظر خداوند ممنوع‌التصویر و ممنوع‌البیان نشود
گناه خاتمی، محبوبیت و منزلت بیش از حد او نزد مردم است

این تهمت‌ها خدشه‌ای به حیثیت خاتمی وارد نمی​کند

«محمدرضا تابش» نماینده اردکان در مجلس شورای در واکنش به تذکر 10 نماینده مجلس مبنی بر ممنوع التصویر و ممنوع البیان شدن «سید محمد خاتمی» گفت: انشاء الله انسان از منظر خداوند ممنوع التصویر، ممنوع البیان و ممنوع الخروج نشود.

 

نماینده اردکان افزود: شاید به زعم آقایان، گناه آقای خاتمی محبوبیت بیش از حد او نزد مردم است و اعتمادی که مردم به ایشان دارند. وی تصریح کرد: انشاءالله انسان از منظر خداوند ممنوع التصویر، ممنوع البیان و ممنوع الخروج نشود که اگر این گونه شد با صرف میلیاردها ریال و به کارگرفتن بهترین تصویربرداران و بهره گیری از غنی ترین واژه ها در بیان نمی تواند به دل انسان ها ورود کند و افکار و اندیشه های خویش را به خارج از مرزهای قراردادی نشر دهد.

تابش تصریح کرد: اگر کمی اندیشه کنیم، می فهمیم که آقای خاتمی در پیشگاه مردم این وضعیت را دارد یا مخالفانش. وی اظهار داشت: اگر اراده ای معطوف به عقل و منطق در مخالفان آقای خاتمی وجود داشته باشد، درنهایت باید تجدیدنظری در ایده ها، افکار و عملکردهای ناصواب خویش داشته باشند که با روانه کردن سیل تهمت و افترا و تخریب چهره های امثال آقای خاتمی نه تنها نتوانسته اند خدشه ای به حیثیت آنها وارد کنند بلکه بر اعتبار و منزلت ایشان و امثالهم نزد مردم افزوده اند.

*** مدرکی درباره محرومیت خاتمی از حقوق اجتماعی ارائه نشده است
تابش در عین حال با تاکید بر این که تاکنون هیچ مدرکی درباره محرومیت سیدمحمدخاتمی از برخی حقوق اجتماعی ارائه نشده است، گفت: پیش از این، رییس مجلس انتساب این امر به قوه قضاییه را رد کرده و رییس جمهوری سابق نیز شورای عالی امنیت ملی را از این اتهام مبرا دانسته بود. وی اضافه کرد: امور دنیوی و خصوصا تصمیمات حکومتی و بعضاً جناحی که در این گونه موارد ریشه در حب و بغض ها دارد، ملاک نیست؛ بلکه کارنامه افراد نزد خداوند و رد یا تایید آن توسط افکار عمومی و مردم ملاک ارزیابی است.

تابش تصریح کرد: چه بسا افرادی در پیشگاه ملت و خداوند از محبوبیت بالایی برخوردارند اما مقبول برخی نهادهای حاکمیتی و جناح ها نیستند؛ البته عکس این مساله نیز صادق است. وی خاطر نشان کرد: با شناخت دقیقی که از زوایای زندگی و مشی اخلاقی آقای خاتمی دارم، مسلما وی در «یوم تبیض وجوه و یوم تسود وجوهٌ» به واسطه اندیشه نیک و کردار خوب و نهی از بدی و ظلم انشاءالله در زمره روسفیدان خواهند بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: از آن طرف هم خیلی ها که نان دین خورده اند اما بر سبیل دین و آیین حرکت نکرده و یا با سوء استفاده از مناصب حکومتی و انقلابی ظلم، حق و ناحق کرده اند و بذر اختلاف در جامعه پراکنده اند و کشور را با این منابع عظیم معنوی و مادی به این روز رسانده اند، هنوز هم بر اندیشه باطل خویش استوار هستند.

*** برخی از سرگذشت اقوام عبرت نمی گیرند
وی خاطر نشان کرد: این افراد که از تاریخ و سرگذشت اقوام و حکومت ها عبرت نمی گیرند و نمی گذارند ایران اسلامی اوج بگیرد و مردم از تنگناها و فشارها خارج شوند، مسلماً در زمره روسیاهان روز قیامت هستند.  تابش با طرح این پرسش که «جرم آقای خاتمی چیست که این گونه مورد تاخت و تاز و حمله قرار می گیرد» خاطر نشان کرد: عجب آنکه خیلی ها که به صفات، اوصاف، کمالات انسانی و اخلاقی آقای خاتمی واقف هستند نیز لب به سکوت گزیده اند و عرصه را برای جولان افرادی کوچک و معلوم الحال باز می گذارند.

نماینده اردکان در مجلس اظهار داشت: مردی که اعضا و جوارحش به عرض، مال، خون و ناموس کسی آلوده نیست، در اندیشه اش ظلم، ناروا و جور حتی بر مخالفانش را نیز نمی پسندد و در ایفای مسوولیت های خود با کارآمدی، صداقت، مردمداری، اغماض، گذشت و نجابت به راست گویی و درست کرداری، الگویی از انسان مومن، خداجو و مسوولیت پذیر در تراز جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشته است، آیا باید اینگونه مورد تاخت و تاز قرار گیرد که هر کسی البته بیشتر برای کسب مقامات دنیوی به خود اجازه دهد تعرض و توهینی به ایشان روا دارد.

وی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان که به خودسازی توصیه شده ایم و منع غیبت و تهمت و افترا که جزو گناهان کبیره بوده، بیشتر مورد تاکید قرار گرفته است؛ البته خیلی ها در قد و قواره اظهارنظر کردن درباره بزرگانی همچون آقای خاتمی نیستند بلکه هر از گاهی می خواهند خود را در جامعه مطرح کنند و ابراز وجودی داشته باشند که از منظر مردم جایگاه آنها این است «ای مگس! عرصه سیمرغ نه جولانگه توست».

نماینده اردکان در مجلس افزود: ماه رمضان فرصت مناسبی برای این تجدید نظر اساسی است. خداوند عاقبت همه ما را در ماه مبارک رمضان ختم به خیر کند. 10 نفر از نمایندگان پایداری مجلس در جلسه علنی روز گذشته (یکشنبه) مجلس در تذکری کتبی به وزیر دادگستری، خواستار ممنوعیت تصویری و بیانی حجت الاسلام «سیدمحمد خاتمی» رییس جمهوری پیشین کشورمان و نیز ممنوعیت خروج وی از کشور شدند.

 

جواد کریمی قدوسی، نصرالله پژمان فر، علی کاییدی، سید مرتضی حسینی، سید محمدمهدی موسوی نژاد، رضا آشتیانی عراقی، اسماعیل کوثری، فاطمه آلیا، روح الله حسینیان و مهرداد بذرپاش نمایندگان مشهد، پلدختر، قزوین، دشتستان، قم و تهران این تذکر مشترک را مطرح کرده اند.

 اخبار سیاسی - بهار نیوز


ویدیو مرتبط :
آیت الله خاتمی-گناه فتنه (قبح فتنه از بین رفتنی نیست)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«معضلی به نام محبوبیت خاتمی»



اخبار,اخبار سیاسی ,صادق زیباکلام

 

اخبار سیاسی - ریشه‌ اصلی «خاتمی ممنوع» از نگاه زیباکلام

زیباکلام: مشکل اصولگرایان آن است که واقعا نمی‌دانند با این محبوبیت خاتمی چه باید بکنند.

 صادق زیباکلام در سرمقاله امروز روزنامه «آفتاب یزد» با عنوان «معضلی به نام محبوبیت خاتمی»، درخواست 9 نماینده مجلس مبنی بر اعمال انواع ممنوعیت برای سیدمحمد خاتمی را مورد نقد و تحلیل قرار داده است.
 
به گزارش ایسنا، زیباکلام می‌نویسد: «یقینا آن 9 نماینده هم می‌دانستند که با تقاضای ممنوع‌التصویر و ممنوع‌الشغل و ممنوع‌الگزارش کردن آقای خاتمی مشکلشان حل نمی‌شود.
 
آنها هم به یقین می‌دانستند که خاتمی بیش از 5 سال است که در صداوسیما هم ممنوع‌التصویر هست و هم ممنوع‌الصدا.
 
یقینا آن 10 نماینده هم می‌دانستند که خاتمی بعد از 22 خرداد 88 رسما ممنوع‌التصویر، ممنوع‌البیان، ممنوع‌الخبر و ممنوع‌الخروج گردید.
 
آنها هم همه اینها را می‌دانستند و می‌دانند. اما مشکلشان این است که می‌بینند علی‌رغم آنکه نه رادیو صدای وی را پخش می‌کند، نه سال‌هاست که در تلویزیون ظاهر شده، نه سال‌هاست که در مجالس عمومی سخنرانی کرده و نه هیچ حضور عمومی و رسانه‌ای دیگری نداشته، مع‌ذالک همین امروز اگر یک چهره اصولگرا خواسته باشد سخنرانی کند، سازمان‌های دولتی باید با اتوبوس و مینی‌بوس برای وی جمعیت بیاورند اما در مورد خاتمی مشکل برای مسئولان این خواهد بود که سیل جمعیت را چگونه کنترل کنند.
 
مشکل، محبوبیت خاتمی است.
 
خاتمی با آنکه نه حزب داشته، نه سازمان، نه تشکیلات و نه مسئولان اجازه حضور به وی در هیچ گردهمایی عمومی نمی‌دهند، اگر همین فردا انتخابات ریاست جمهوری شود یقینا سید بیش از 30 میلیون رای خواهد آورد.
 
مشکل اصولگرایان آن است که واقعا نمی‌دانند با این محبوبیت خاتمی چه باید بکنند.
 
خاتمی نه سخنران حرفه‌ای است، نه به معنای واقعی کلمه رسانه‌ای است، نه مواضع خیلی تند و رادیکال اتخاذ می‌کند، نه شعارهای پرطمطراق می‌دهد، نه لزوما و تعمدا سخنانی می‌گوید که جوانان، خانم‌ها، تحصیل‌کرده‌ها و این تیتر اقشار سرمست شوند و نه هیچ کار و اقدام دیگری انجام می‌دهد.
 
مع‌ذالک و علی‌رغم آنکه سال‌هاست اصولگرایان درب همه چیز را به روی وی بسته‌اند، محبوبیتش آنقدر زیاد است که تندروها خود را مجبور می‌کنند که به وزیر دادگستری نامه سرگشاده بنویسند و باز هم تقاضا کنند که خاتمی از نظر حضور در رسانه از این هم بیشتر در حصار قرار بگیرد.
 
ای کاش به جای همه این تلاش‌ها و تقلاها، اصولگرایان برای یک بار هم که شده بود از خودشان این سوال را می‌کردند که چرا اینقدر خاتمی محبوبیت دارد؟ اگر این سوال را از خودشان می‌پرسیدند آن وقت متوجه می‌شدند که بخشی از کاریزمای خاتمی، طبیعی است. خدا به او داده است. اما بخش دیگرش باز می‌گردد به رفتارهای اجتماعی خاتمی و درست‌تر گفته باشیم بیشتر به آنچه که خاتمی نمی‌کند یا نمی‌گوید.
 
از سال 76 که مردم ایران با خاتمی آشنا شده‌اند، هرگز ندیده‌اند و نشنیده‌اند که خاتمی برای کسی، ملتی، کشوری، گروهی یا جماعتی آرزوی مرگ و نیستی و نابودی بنماید. هرگز ندیده‌اند که خاتمی آدم‌ها را نفرین کند. هرگز ندیده‌اند که خاتمی نسبت به رقیب، نسبت به دشمن، توهین کند یا او را تحقیر نماید. حتی در مقابل بدترین و کینه‌ورزترین مخالفین و دشمنان سیاسی‌اش، خاتمی همواره عفت کلام، ادب، کرامت و حرمت انسانی را نگه داشته است.
 
دوستان اصولگرا، چرا نمی‌خواهید متوجه شوید که محبوبیت خاتمی به واسطه این نیست که فلان روزنامه یا مجله که تیراژش به 5 یا حداکثر 10 هزار هم نمی‌رسد، عکس او را پشت جلدش یا در صفحه اولش چاپ کرده؟ شما 4 سال تمام از 88 تا 92 جلوی همین را هم گرفته بودید، خب چه شد؟ آیا از محبوبیت خاتمی کاسته شد؟ وقتی نگذاشتید آقای هاشمی رفسنجانی بعد از حوادث 88 دیگر به نماز جمعه بروند چه شد؟ آیا از محبوبیت ایشان کاسته شد؟ نه دوستان اصولگرا. محبوبیت خاتمی ریشه در رفتار شما در مقابل رفتار او دارد. رفتار شما بغض‌آلود، کینه‌ورز، انتقام‌گیر، توهین‌کننده و از سر کبر و غرور و قدرت است، در حالی که رفتار خاتمی از سر ملاطفت، احترام به دیگران، گذشت و مهربانی است. شما هیچ حق و حقوقی برای مخالفان و منتقدان خود قائل نیستید چون خودتان را کامل می‌دانید، در حالی که خاتمی خودش را کسی نمی‌داند و خیلی اهمیتی نمی‌دهد که حالا عده‌ای از او انتقاد نمایند و بدش را بخواهند.
 
نه دوستان، به جای اینکه می‌خواهید به آب و آتش بزنید که خاتمی را بیشتر در فشار و منگنه قرار دهید و انتقام حمایتش از روحانی را بگیرید، فقط به خود بیایید و ببینید شما چگونه با مردم و دیگران رفتار می‌کنید و خاتمی چگونه؟»

اخبار سیاسی - ایسنا