اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گل کاشتن پوتین روی یخ!




اخبار بین الملل - گل کاشتن پوتین روی یخ!

رئیس‌جمهوری روسیه در جریان رقابت‌ میان بازیکنان آماتور هاکی روی یخ و ستارگان این بازی، بر روی زمین رفت تا مهارت‌های خود را نشان دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری ان‌بی‌سی، این رقابت که توسط لیگ "نایت هاکی" در منطقه بلشیری در سوچی سازماندهی شده بود، فستیوالی برای بازیکنان تازه‌کار بازی‌ هاکی روی یخ محسوب می‌شود.

 

اخبار,اخبار بین الملل,ولادیمیر پوتین


 در جریان این بازی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه که یکی از بازیکنان بود، توانست شش گل بزند. وی برای این بازی که 10 مه 2014 برگزار شد، از مدت‌ها پیش دعوت شده بود.
 اخبار بین الملل - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
وقتی پوتین روی یخ بازی می کند!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاشتن و نگهداری گل آزاله



 


پرورش گل های آپارتمانی,نگهداری گل آزاله

 

این گیاه فوق العاده زیبا و زینتی که تصویر آن را در بالا مشاهده میکنید نام دارد.آزالیا گیاهی زینتی و بسیار عمومی است که هم برای تزئین باغ و هم گلخانه به کار می رود. گونه های در دسترس از نظر گیاهشناسی بسیار ناهمگن هستند و از تلاقی انواع مختلف به دست آمده اند و آنها را مطابق با بعضی از خصوصیات ظاهری در گروه هایی رسته بندی کرده اند.

 

این گیاه به صورت درختچه یا درخت های نسبتاً کوچک است. برگ های متناوب دارد که اغلب در قسمت انتهایی شاخه مجتمع می باشند. برگ ها کامل چرمی، خزان شونده یا پایا هستند. گل های درشت و پرپر آن دارای رنگ های مختلف قرمز، بنفش، سفید و زرد است. گل ها منفرد هستند و یا اغلب به صورت گروهی قرار دارند. کاسه گل آزالیا دارای پنج کاسه برگ است و جام گل نامتقارن آن قیفی شکل و لوله ای است. میوه آن کپسول شکل و دراز است.

 

آزالیا به ۲ تا ۳ سال وقت نیاز دارد تا به گل بنشیند در دوره رشد نیاز زیادی به آب دارد.: گل آزالیا در زمانی که گل دارد باید در محل خنک نگهداری شود تا طول زمان ماندگاری گل افزایش یابد و گیاه در این زمان به آب زیادی نیاز دارد.

 

خاک: آزالیا خاک های اسیدی با pH بین ۴ تا ۵ را ترجیح می دهند و استفاده از”پیت” برای این گیاه بسیار خوب است و باید زهکشی خاک عالی باشد.

 

تکثیر: از طریق قلمه انجام می گیرد  و قلمه انواعی که در بیرون پرورش داده می شود در ماه های اول تابستان و آنهایی که در گلخانه پرورش داده می شوند در بهار گرفته می شود.

 

 

منبع : webshad