اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گلایه پلیس از ترافیک عصرگاهی پایتخت / ارایه طرح اصلاح ساعات کاری ادارات به وزارت کشور



تخفیف هزینه پارکینگ خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی همزمان با هفته ناجا

تخفیف 40 درصدی هزینه پارکینگ خودروهای توقیفی در هفته ناجا
گلایه پلیس از ترافیک عصرگاهی پایتخت / ارایه طرح اصلاح ساعات کاری ادارات به وزارت کشور

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از تخفیف 40 درصدی هزینه پارکینگ خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی همزمان با هفته ناجا خبر داد.

به گزارش ایسنا ، سردار حسین رحیمی روز یکشنبه با اشاره به اینکه متاسفانه علی‌رغم کنترل ترافیک صبحگاهی، با ترافیک سنگین عصرگاهی در پی تغییر ساعات کاری مواجه شدیم، گفت: ما هم از ترافیک عصرگاهی ناراضی هستیم و طرح‌ها و پیشنهاداتی را برای تغییر این ساعات به وزارت کشور ارائه کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه اکثر مدارس از ساعت 8 تا ساعت 16 فعالیت می‌کنند، گفت: این در حالیست که ساعات تعطیلی ادارات و بسیاری از فعالیت‌های تجاری نیز در همین ساعات بوده و با عقب کشیده شدن یک ساعته ساعت رسمی کشور با بار ترافیک سنگین عصرگاهی مواجه هستیم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اینکه در طرح پیشنهادی ارائه شده، توزیع ساعات تعطیلی ادارات، بانک‌ها و مدارس در ساعات عصرگاهی و حتی صبح‌گاهی پیشنهاد شده است، ابراز امیدواری کرد: مسئولان ذیربط هر چه سریعتر با تصویب این پیشنهاد، پیک ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی را توزیع کنند.

رحیمی با اشاره به کشته‌های تصادفات رانندگی در تهران با تاکید بر اینکه تلاش پلیس طی سه سال گذشته بر این بوده تا تعداد تصادفات و کشته‌های آنها را کاهش دهد، گفت: خوشبختانه توانستیم در این مدت شمار کشته‌های تصادفات رانندگی را از 1460 نفر در تهران به 840 نفر کاهش دهیم که این امر رکوردی محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: طی سه سال گذشته پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ توانسته است رتبه اول کاهش کشته‌های تصادفات را در کشور به خود اختصاص دهد که این روند در پنج ماهه امسال نیز تداوم داشته است.

موتورسیکلت‌ها باید دوپلاکه شوند
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در خصوص وضعیت موتورسواران در تهران، با اشاره به اینکه موتورسواران ما سال‌های سال است که به رفتارهای خارج از عرف عادت کرده‌اند، گفت: باید آنها را به سمت و سویی سوق دهیم تا کنترل و نظارت بر آنها افزایش یابد.

رحیمی افزود: بر این اساس باید مشکل نصب پلاک جلو بر روی موتورسیکلت‌ها برطرف شده و حتما این وسایط نقلیه دارای دو پلاک باشند تا میزان کنترل پلیس بر آنها افزایش یابد. ازسوی دیگر دربحث خطوط ویژه نیز پلیس تلاش کرده است در بسیاری از ورودی و خروجی‌های خطوط ویژه، گیت‌هایی نصب کند. اما برخی از خیابان‌ها مانند خیابان ولیعصر (عج) که میزان ورودی و خروجی‌ها به خط ویژه زیاد است، به دنبال طرحی عملی هستیم که امیدواریم به زودی آن را به صورت آزمایشی اجرا کنیم.

وی در خصوص نصب دوربین در تقاطع‌ها برای برخورد با عبور از چراغ قرمز و تجاوز به گذرگاه عابر پیاده نیز گفت: مدتی اجرای این طرح به تعویق افتاد تا مطمئن شویم هیچ مشکل فنی وجود ندارد، چرا که دغدغه اصلی ما این است که کسی به ناحق جریمه نشود.

رحیمی با اشاره به اینکه هم‌اکنون دوربین‌های عبور از چراغ قرمز و تجاوز به گذرگاه عابر پیاده در بیش از 50 تقاطع پایتخت نصب شده است، گفت: بر این اساس خودروهایی که به گذرگاه عابر پیاده تجاوز کنند، 20 هزار تومان و آنهایی که از چراغ قرمز عبور کنند، 100 هزار تومان به همراه نمره منفی دریافت می‌کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما، گفت: بر این اساس موضوع برخورد با خودروهای دودزا در دستور کار پلیس است، اما برای حل اساسی این مشکل، نیازمند نوسازی ناوگان حمل و نقلی اعم از شخصی و عمومی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه قطعا راحت‌ترین اقدام پلیس، توقیف خودروهای فرسوده و دودزا است، گفت: توقیف 2000 اتوبوس فرسوده و 18 هزار تاکسی فرسوده توسط پلیس و انتقال آنها به پارکینگ قطعا تبعات بسیار ایجاد می‌کند که مسئولان امر باید بسترهای لازم را برای جایگزینی خودروهای فرسوده هرچه سریعتر فراهم کنند.

برنامه‌های پلیس راهور تهران در هفته ناجا
رحیمی به برنامه‌های هفته ناجا اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین محور پلیس راهور تهران در هفته ناجا، مباحث و موضوعات فرهنگی است. در این راستا موضوع آموزش افرادی که نیاز به بازآموزی دارند، در مناطق 22گانه تهران به طور جدی آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از روز شنبه طرح ویژه آزادسازی خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی با توجه به آغاز هفته ناجا در تهران عملیاتی شده است، گفت: بر این اساس ضمن ارائه تسهیلات خاص برای مالکان این دسته از خودروها و موتورسیکلت‌ها تا 40 درصد نیز تخفیف هزینه‌های پارکینگ را برای آنها در طول این هفته در نظر گرفته‌ایم.

به گفته رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، این تسهیلات شامل موتورسیکلت‌هایی می‌شود که حداکثر شش ماه از توقیف آنها گذشته باشد، چرا که موتورسیکلت‌هایی که بیش از شش ماه در پارکینگ بمانند، به پارکینگ جداگانه‌ها منتقل شده و در اختیار ستاد اجرایی فرمانده امام قرار می‌گیرد.

پذیرایی پلیس از رانندگان قانونمند با گل و شیرینی

سیا ساکتی به تقاطع‌ها می‌آید
رحیمی با اشاره به حضور گسترده نیروهای پلیس راهور تهران در تقاطع‌ها، گفت: از روز دوشنبه نمادهای سیاساکتی و چند نماد دیگر در چند تقاطع تهران برای آموزش و فرهنگ‌سازی حضور می‌یابند. از سوی دیگر ماموران پلیس راهور نیز با گل و شیرینی از رانندگان قانونمند در کنار آموزش و تذکرات لازم پذیرایی خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه مانور موتورسواران قانونمند نیز روز یکشنبه در تهران اجرا می‌شود، گفت: پلیس با تخلیه هیجانات جوانان موتورسوار و ماشین‌سوار به هیچ عنوان مخالف نیست، اما قطعا خیابان جای مناسبی برای کار نیست و باید این امر در محل‌های ویژه‌ای انجام شود.

همیاران پلیس کنترل تعدادی از تقاطع‌های پایتخت را بر عهده می‌گیرند

برگزاری مسابقه دوچرخه‌سواری در تهران
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اینکه 500 هزار همیار پلیس در تهران آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند، گفت: در عین حال در طول هفته ناجا نیز بخشی از همیاران پلیس کنترل تعدادی از تقاطع‌های تهران را در کنار ماموران راهور به دست خواهند گرفت.

رحیمی از اجرای مسابقه دوچرخه‌سواری همزمان با هفته ناجا خبر داد و گفت: در روزهای آغازین استفاده از دوچرخه در تهران که در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ است، پلیس راهنمایی و رانندگی تصمیم گرفت تا مسابقه دوچرخه‌سواری را در پایتخت برگزار کند.

به گفته وی، این مسابقه مختص آقایان خواهد بود.

برگزاری همایش بزرگ طلایه‌داران ترافیک
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از برگزاری همایش بزرگ طلایه‌داران ترافیک با حضور جمعی از معلمان و همیاران پلیس در دبیرستان البرز خبر داد و گفت: در عین حال افتتاح مراکز فرهنگی آموزشی و مهدکودک و افتتاح مناطق 8 و 22 و پاسگاه راهنمایی و رانندگی در بهشت زهرا (س) و حرم مطهر نیز از دیگر برنامه‌های این هفته است.

به گفته رحیمی، برنامه‌های پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در هفته ناجا با کوهنوردی خانوادگی و پاکسازی کوهستان در روز جمعه خاتمه می‌یابد./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
راهکارهای فرار از دوربین طرح ترافیک پلیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات کاهش ساعت کاری ادارات در ماه رمضان/ کاهش یک ساعته طرح ترافیک در پایتخت



 ساعت کاری ادارات در ماه رمضان

معاون استاندار تهران خبر داد:

جزئیات کاهش ساعت کاری ادارات در ماه رمضان/ کاهش یک ساعته طرح ترافیک در پایتخت

معاون عمرانی استاندار تهران گفت: طبق روال هر ساله در ماه رمضان یک ساعت از ساعت کاری ادارات کاسته می‌شود که پس از مصوبه هیات دولت اعلام خواهد شد.

مهندس محمدرضا محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تغییر ساعات کاری ادارات در ایام ماه مبارک رمضان افزود: هر ساله یک ساعت از ساعت کاری ادارات کاسته می‌شود که اجرای آن منوط به مصوبه هیات دولت است و چنانچه امسال نیز هیات دولت آن را تصویب کند ساعت اداری دستگاه‌های دولتی از ساعت 8:30 تا 13:30 خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه این تغییر ساعت شامل همه دستگاه‌های دولتی سراسر کشور از جمله تهران خواهد بود، گفت: پس از تصویب هیات دولت تغییر ساعت اداری در ماه رمضان اعلام می‌شود.

معاون عمرانی استاندار تهران درباره تغییر ساعات محدوده طرح ترافیک نیز گفت: ساعت اعمال محدودیت طرح ترافیک نیز در پایتخت یک ساعت در ماه رمضان کاهش خواهد داشت./ایسنا