اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گفت وگوی تلفنی صالحی با دبیركل سازمان كنفرانس اسلامی در مورد وضعیت بحرین



 

گفت وگوی تلفنی صالحی با دبیركل سازمان كنفرانس اسلامی در مورد وضعیت بحرین

 

وزیر امور خارجه ایران دوشنبه شب طی تماس تلفنی با دبیركل سازمان كنفرانس اسلامی خواستار به كارگیری ظرفیت های این سازمان بمنظور جلوگیری از خشونتها در بحرین شد .

به نقل از اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه ،' علی اكبر صالحی' در تماس تلفنی با ' اكمل الدین احسان اوغلو 'دبیر كل سازمان كنفرانس اسلامی ، تحولات منطقه خاورمیانه به ویژه خشونتهای اخیر در بحرین و مداخله نیروهای امنیتی برخی كشورهای حوزه خلیج فارس در این كشور را مورد بررسی و رایزنی قرار داد.

وزیر امور خارجه ایران در این مكالمه تلفنی ضمن قدردانی از تلاشهای دبیر كل سازمان كنفرانس اسلامی خواستار به كارگیری ظرفیتهای موجود در این سازمان بمنظور جلوگیری از اعمال خشونتهای موجود در بحرین شد.

وی ضمن ابراز نگرانی از تشدید خشونتها ، ضرورت خویشتن داری و توجه به مطالبات مشروع مردم را كه به روشهای مسالمت آمیز در بحرین درحال پیگیری است مورد تاكید قرار داد.

دبیر كل سازمان كنفرانس اسلامی نیز با ابراز نگرانی از وضعیت موجود در بحرین ، ‌بر پیگیری و تداوم تلاشهای این سازمان در راستای كمك به حل این بحران تاكید كرد ...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
در گفت وگوی تلفنی اشتون با جلیلی چه موضوعاتی مطرح شد؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صالحی و البرادعی در گفت‌وگوی تلفنی‌شان چه گفتند؟



گفتگوی تلفنی صالحی و البرادعی,اخبار مصر

در رابزنی درباره تحولات مصر؛

صالحی و البرادعی در گفت‌وگوی تلفنی‌شان چه گفتند؟

وزیر امور خارجه کشورمان بامداد روز شنبه پس از بازگشت از ترکیه و در تداوم رایزنی‌ها در خصوص تحولات اخیر مصر با مقامات سیاسی این کشور و منطقه، در گفت‌وگوی تلفنی با محمد البرادعی معاون رییس‌جمهور موقت مصر در امور بین‌الملل آخرین تحولات این کشور را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار داد.

علی اکبر صالحی با تاکید بر این‌که «تعیین سرنوشت کشور مصر تنها با خواست مردم این کشور رقم می‌خورد»، تصمیم و خواست مردم مصر برای آینده سیاسی این کشور را مورد احترام همگان دانست.

وی همچنین شرکت همه گروه‌های سیاسی و نخبگان در چارچوب فرآیند سیاسی ملی برای پیشبرد اهداف مردم مصر بر پایه وحدت همه اقشار را خواستار شد.

محمد البرادعی معاون رییس‌جمهور موقت مصر در امور بین الملل نیز با تشکر از تماس تلفنی دکتر صالحی و با توجه به جایگاه مهم جمهوری اسلامی ایران خواهان بهترین روابط با کشورمان گردید و تداوم رایزنی‌های فیمابین درخصوص مسائل مهم منطقه را خواستار شد./ایسنا