اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گسترش رستوران های دوستدار سلامت برای ارتقای سلامت شهروندان



 

 

گسترش رستوران های دوستدار سلامت برای ارتقای سلامت شهروندان

 

برای ارتقای سلامتی شهروندان باید رستوران های دوستدار سلامت در سطح خوزستان گسترش یابد.

 

سید سعید سیدیان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: رستوران های دوستدار سلامت رستوران هایی هستند كه توسط وزارت بهداشت ایجاد شده اند و باید برای ارتقای سلامت در خوزستان این رستوران ها گسترش یابند.

 

وی بیان داشت: در این رستوران ها از روغن مایع به جای روغن جامد در پخت غذا استفاده می شود و این رویكرد در نحوه پخت باعث می شود تا چربی های مضر كمتری در غذا وجود داشته باشد.

 

رئیس مركز بهداشت خوزستان افزود: در این مكان ها اغلب غذاها به طور كبابی تهیه و چربی غذا كاملا جدا می شود علاوه بر این، در كنار غذاها به جای نوشیدنی های مضر مثل نوشابه از لبنیات استفاده می شود.

 

سیدیان ادامه داد: همچنین در این رستوران ها از نمك یددار استفاده می شود و روی میز غذا از قرار دادن جاسیگاری و نمكدان جلوگیری می شود.

 

رئیس مركز بهداشت استان با اشاره به اینكه در رستوران های دوستدار سلامت همه پرسنل شاغل دارای كارت تندرستی هستند، گفت: طبق تاكید بهداشت در این اماكن برای شست وشوی ظروف از مواد پاك كننده مورد تایید بهداشت استفاده می شود.

 

این مقام مسئول افزود: رستوران هایی كه این نكات را رعایت می كنند رستوران های دوستدار سلامت هستند و تمام اماكن تهیه غذایی كه ۹۰ درصد این نكات را رعایت می كنند به عنوان رستوران های دوستدار سلامت معرفی می شوند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز در ادامه بیان داشت: برای گسترش این رستوران ها در سطح استان باید تمام مدیران رستوران ها و مسئولان مربوط با هم همكاری كنند .

 

وی گفت: طبق بررسی های انجام گرفته تمام رستوران های شركت ملی حفاری در استان و ۱۲ رستوران در ماهشهر موفق به كسب رتبه دوستدار سلامت شده اند و باقی رستوران ها در استان باید برای رسیدن به این رتبه تلاش كنند./برگزارى فارس


ویدیو مرتبط :
میز کار متجرک ، دوستدار سلامت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر بهداشت اعلام کرد؛ تشکیل پرونده الکترونیک سلامت تا سال آینده برای شهروندان قمی



 اخباراجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی ,پرونده الکترونیک سلامت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای تمامی مردم قم تا یک سال آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا ، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در آیین انعقاد تفاهم‌نامه احداث بیمارستان 250 تخت‌خوابی تخصصی مادر و کودک و پلی‌کلینیک تخصصی حضرت صاحب‌الزمان (عج) در مسجد مقدس جمکران، افزود: اقدامات خوبی در حوزه بهداشت و درمان استان قم انجام شده و معتقد هستیم قم باید تابلوی خدمات جمهوری اسلامی باشد و خدمات ویژه‌ای برای زائرین و مجاورین حرم کریمه اهل بیت (س) و مسجد مقدس جمکران ارائه شود.

وی ادامه داد: اقدامات خوبی در روند احداث بیمارستان یک هزار تخت‌خوابی قم انجام شده و امیدوار هستیم با همکاری شهرداری قم شرایط برای شروع کار پیمانکار فراهم شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد روند ساخت بیمارستان‌های نیمه‌کاره استان قم گفت: بیمارستان فرقانی با 350 تخت خواب حداکثر تا پایان شهریورماه سال جاری، بیمارستان 200 تخت‌خوابی نیروگاه که در منطقه‌ای محروم واقع شده تا پایان سال 95 و مرکز درمانی خوانساری با 220 تخت‌خواب تا پایان سال 96 به اتمام رسیده و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

قاضی‌زاده‌هاشمی با اشاره به مدت ساخت بیمارستان تخصصی مادر و کودک و پلی کلینیک تخصصی حضرت صاحب‌الزمان (عج) ابراز کرد: با لطف الهی و همت خیرین امیدواریم این بیمارستان در زمان مقرر که سه سال بعد است به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به روند خدمات‌رسانی در مراکز درمانی قم گفت: خدماتی که در بیمارستان‌های نکویی، شهید بهشتی و ... ارائه می‌شود توسعه یافته و در تمام بیمارستان‌های قم طرح تحول سلامت در حال اجراست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن ابراز رضایت از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی استان قم برای فراهم کردن زیرساخت خدمات درمانی با وجود کمبودها اظهار کرد: قم باید مجهزترین و بهترین دانشگاه علوم پزشکی بین‌المللی را داشته باشد و امیدوار هستیم با لطف خدا و همت مضاعف مسؤولین شاهد توسعه آموزش عالی پزشکی در این شهر باشیم.

قاضی‌زاده‌هاشمی با بیان اینکه قم جزء نخستین استان‌هایی است که زیر پوشش شبکه بهداشت قرار گرفت، اذعان کرد: با توجه به اینکه حاشیه‌نشین زیادی در قم وجود دارد یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت این استان زیر پوشش شبکه بهداشت هستند، یعنی به ازای هر 3 هزار نفر یک مراقب سلامت و به ازای هر 12 هزار نفر یک پایگاه سلامت وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: سعی داریم و امیدوار هستیم ظرف یک سال آینده برای همه اهالی استان قم پرونده الکترونیک سلامت تهیه شود تا وضعیت سلامت یا بیماری‌ها مشخص شده باشد که خدمات درمانی به نحو مطلوب‌تری ارائه شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: تفاهم‌نامه بیمارستان تخصصی مادر و کودک و پلی‌کلینیک تخصصی حضرت صاحب‌الزمان (عج) امروز با اجازه آیت‌الله مکارم‌شیرازی امضاء شد و با وجود اینکه این بیمارستان با رویکرد تخصصی برای مادران و کودکان است اما خدمات عمومی را نیز ارائه می‌دهد.

قاضی‌زاده‌هاشمی با ابراز امیدواری از بهره‌برداری این بیمارستان در سه سال آینده گفت: قرارداد تفاهم‌نامه امروز بین تولیت مسجد مقدس جمکران و وزارت بهداشت که در جانب دیگر آن خیرین سلامت کشور هستند امضاء شد تا ساخت و ساز آن توسط خیرین هرچه زودتر انجام شود و پروژه به سرعت آماده بهره‌برداری قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر جمعه از بیمارستان صحرایی مسجد مقدس جمکران بازدید کرد.

هاشمی که برای انعقاد تفاهم ‌نامه احداث بیمارستان تخصصی و پلی کلینیک حضرت صاحب الزمان(عج) مسجد مقدس جمکران به شهر قم سفر کرده است پیش از آغاز برنامه‌هایش به صورت سرزده از بخش‌های مختلف بیمارستان صحرایی این مکان مقدس بازدید کرد.

وی ضمن ابراز رضایت از روند خدمت‌رسانی در این بیمارستان گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی استان قم با تمام توان آماده خدمت‌رسانی به زائران و نمازگزاران مسجد مقدس جمکران به ویژه در ایام نیمه شعبان هستند تا ان ‌شاالله بدون هیچ مشکلی این جشن‌ها برگزار شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: علاوه بر بخش‌های درمانی، اورژانس 115 استان قم نیز در این ایام آماده خدمت ‌رسانی به زائران است تا در صورت بروز مشکل احتمالی بتواند مصدومان را به مراکز درمانی انتقال دهد.

بیمارستان صحرایی مسجد مقدس جمکران در شبستان امام رضا(ع) این مکان مقدس واقع شده که مجهز به اتاق عمل، جراحی آقایان و بانوان، اورژانس، داروخانه و غیره است.