اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گزارش نیویورک تایمز از بابک زنجانی/ مرد جوان 39 ساله ای که پیشتر پوست گوسفند می فروخته و حالا...



بابک زنجانی,گزارش نیویورک تایمز از بابک زنجانی

گزارش نیویورک تایمز از بابک زنجانی
برای این سرمایه دار ایرانی، تحریم ها طلا بودند

این برای مرد جوان 39 ساله ای که پیشتر پوست گوسفند می فروخته و حالا به عنوان چهره ای ظاهر شده که کمک می کند تا ایران تحریم های اقتصادی آمریکا را دور بزند، چیز بدی نیست.

روزنامه نیویورک تایمز با انتشار گزارشی درباره بابک زنجانی می نویسد تحریم ها برای این سرمایه دار ایرانی در حکم طلا بودند.

به گزارش عصر ایران این روزنامه آمریکایی در توصیف زنجانی می نویسد:" او خود را یک بسیجی اقتصادی می داند  در حالی که یک مرسدس بنز اس ال 500 سوار می شود و یک ساعت مچی 30 هزار دلاری در دست دارد، متناسب با مردی که گفته می شود 13 و نیم میلیارد دلار ثروت دارد.

این برای مرد جوان 39 ساله ای که پیشتر پوست گوسفند می فروخته  و حالا به عنوان چهره ای ظاهر شده که کمک می کند تا ایران تحریم های اقتصادی آمریکا را دور بزند، چیز بدی نیست.

اما همه اینها تا زمانی بودند که  از آوریل سال جاری وزارت خزانه داری آمریکا حساب های زنجانی را مسدود کرد و اتحادیه اروپا نیز او را در لیست سیاه قرار داد.
 علاوه بر اینها دولت میانه روی جدید ایران هم کارهای اقتصادی او را زیر ذره بین قرار داده و گمان می برد او یکی از حلقه های جریان اقتصادی همراه محمود احمدی نژاد رییس جمهوری سابق ایران است.

دولت جدید بابک زنجانی را به در اختیار داشتن 1.9 میلیارد دلار از درآمدهای نفتی ایرام متهم می کند و مجلس ایران می خواهد در این باره تحقیق کند.

نیویورک تایمز می نویسد: ظهور و سقوط بابک زنجانی می تواند دریچه ای به شناخت بهتر دنیای پر رمز و راز برخی سرمایه داران وابسته به دولت ایران که با کمک به دولت این کشور در راه دور زدن تحریم های هسته ای خود را بالا کشیدند، باشد.

زنجانی سال ها در عرصه اقتصادی فعال بود اما نامی از او در میان نبود تا اینکه از خود در برابر اتهامات به جیب زدن پول فروش نفت ایران ،در مطبوعات و رسانه ها دفاع کرد (مصاحبه با ایسنا و نشریه آسمان) و این گونه نام او بر سر زبان ها افتاد.

محمد خوش چهره اقتصاد دان ایرانی در این باره می گوید:" با کمال صداقت ما نمی دانیم که آیا باید بابک زنجانی را قهرمان اقتصادی بدانیم یا یک متقلب! در ایران هر کس که به سرعت به ثروت می رسد در مظان اتهام فساد اقتصادی است."

نیویورک تایمز می نویسد: زنجانی که از مصاحبه با نیویورک تایمز خودداری کرد، از سال 2010 با تاسیس شبکه ای متشکل  از 64 شرکت اقماری در کشورهای ترکیه، امارات و مالزی به کار خرید و فروش نفت ایران را آغاز کرد و از این طریق در طی این سال ها 17 میلیارد و 500 میلیون دلار نفت خام ایران را فروخته است.

نیویورک تایمز گزارش خود از زنجانی را با نکته ای جالب از نشست زمین در کنار یک پروژه بزرگ ساخت مرکز تجاری زنجانی در خیابان ایران زمین شهرک غرب تهران پایان می برد و به نقل از یکی از ساکنان محلی می نویسد: آقای زنجانی می تواند این گودال عمیق را با پول هایش پر کند./عصرایران


ویدیو مرتبط :
گزارش نیویورک تایمز از بخشش نوجوانان محکوم به قصاص

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طناب‌دار پایان عشق مرد 47 ساله به دختر جوان



طناب‌دار پایان عشق مرد 47 ساله به دختر جوان

ماجرای عشق مرد 47 ساله به دختر بیست ساله در حالی پایانی خونین به خود گرفت كه قضات شعبه 13 دیوانعالی كشور حكم قصاص مرد قاتل را تایید كردند.

رضا كه شهریور ماه 5 سال پیش دختر مورد علاقه‌اش را كه از خودش بیست و هفت سال كوچك‌تر بود به قتل رساند به زودی پای چوبه‌دار قرار خواهد گرفت.

حوادث - به گزارش اعتماد، ماجرای قتل سمانه بیست ساله به ساعت 7 بعد از ظهر روز چهارم شهریور ماه سال 87 باز می‌گردد.

زمانی كه ماموران كلانتری 128 تهران نو طی یك تماس تلفنی از وقوع قتلی در خیابان زاهد‌گیلانی در دوشان تپه با خبر شدند با اعلام موضوع به بازپرس كشیك قتل تیمی از عوامل تشخیص هویت و اكیپ حفظ صحنه وارد عمل شدند.

در بررسی‌های اولیه مشخص شد دختر جوانی حدودا بیست ساله به حالت دراز كش كنار تخت خواب خود در خانه افتاده است و چند قطره خون نیز در كنار جسد او مشاهد می‌شود. در بازرسی از جسد مشخص شد شیاری روی گردن متوفی وجود دارد كه نشان می‌دهد وی با طناب خفه شده است.

پس از آنكه بررسی‌های اولیه از جسد و محل قتل صورت گرفت به دستور بازپرس اصغر‌زاده رییس وقت شعبه دوم بازپرسی دادسرای جنایی تهران پرونده جهت رسیدگی در اختیار كارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

تحقیقات ماموران از خانواده مقتول سرنخی را به دست كارآگاهان داد كه گره این معمای جنایی را برای آنها گشود.

خانواده سمانه به ماموران گفتند كه دخترشان با مردی به نام رضا در ارتباط است و قرار است كه با هم ازدواج كنند اما از زمانی كه سمانه كشته شده است رضا هم دیگر سر و كله‌اش پیدا نیست.

با به دست آمدن این سرنخ ماموران دستگیری رضا را در دستور كار خود قرار دادند و در نهایت سه روز پس از وقوع قتل موفق شدند او را دستگیر كنند.

رضا پس از دستگیری به قتل سمانه اعتراف كرد. او در جریان بازجویی‌ها گفت: زمانی كه با سمانه آشنا شدم او فقط 15 سال سن داشت.

من خیلی به او علاقه داشتم و می‌خواستیم كه با هم ازدواج كنیم. اما بعدا موضوعاتی پیش آمد كه من تحمل آنها را نداشتم.

او در ادامه گفت: سمانه چندین بار با من درد‌ دل كرده بود و گفته بود كه شوهر خواهر‌هایش او را مورد اذیت و آزار قرار داده بودند.

بعد از چند وقتی كه كار‌های سمانه را زیر نظر داشتم متوجه شدم او با پسر‌های دیگری هم در ارتباط است. او كار‌های خلاف عفت می‌كرد و زمانی هم كه به او اعتراض می‌كردم با مادرش علیه من دست به یكی می‌كردند و با من بحث و جدل می‌كردند.

رضا درباره روز جنایت نیز گفت: دیگر طاقتم طاق شده بود با همه این مسائل باز هم سمانه را دوست داشتم و می‌خواستم با او ازدواج كنم اما او نه با من ازدواج می‌كرد و نه دست از این كارهای خودش بر می‌داشت.

من هم تصمیم گرفتم او را بكشم تا از این درد و ناراحتی راحت شوم.

آن روز زمانی كه خانواده سمانه در خانه نبودند نزد او رفتم و باز هم با هم درگیر شدیم من هم طناب رخت را برداشتم و آن را دور گردنش پیچیدم آنقدر فشار دادم كه سمانه آرام شد. بعد از آن هم طناب را داخل سطل زباله انداختم.

پس از تكمیل تحقیقات این پرونده با صدور كیفر خواستی به شعبه 113 دادگاه كیفری استان تهران ارسال شد تا برای جلسه محاكمه تعیین وقت شود.

جلسه رسیدگی به این پرونده ششم مهر ماه سال 90 در شعبه 113 به ریاست قاضی محمد سلطان همتیار برگزار شد و قضات دادگاه پس از شور رای به قصاص رضا دادند.

این حكم هفته گذشته توسط قضات شعبه 13 دیوانعالی كشور تایید شد و برای اجرای احكام به واحد مربوطه دادسرای جنایی تهران فرستاده شده است./اعتماد