اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گزارش نیویورکر از سردار قاسم سلیمانی



نقش سردار قاسم سلیمانی در تحولات خاورمیانه ,نیروی قدس سپاه پاسداران

گزارش نیویورکر از سردار قاسم سلیمانی

نشریه آمریکایی به بررسی نقش فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از زبان مأمورین سیا و سایر مقامات کشورها پرداخته وی را یکی از تأثیرگذارترین چهره‌های خاورمیانه معرفی می‌کند.

نشریه آمریکایی نیویورکر در مقاله‌ای به بررسی نقش سردار قاسم سلیمانی،‌ فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، در تحولات خاورمیانه و نیز ویژگی‌های شخصی وی پرداخته است.

دکستر فیلکینز می‌نویسد:‌ سردار سلیمانی 15 سال پیش هدایت نیروهای قدس را به‌عهده گرفت و از آن زمان تاکنون وی در تلاش است تا وضعیت خاورمیانه را به‌نفع ایران تغییر دهد... .

وزارت خزانه‌داری آمریکا وی را به‌علت نقشی که در حمایت از اسد ایفا می‌کند، در لیست تحریم‌ها قرار داده است.

نویسنده سپس به نقل قولی از جان ماگوئیر، مأمور سابق سازمان سیا در عراق، اشاره می‌کند: "سلیمانی قدرتمندترین مأمور در خاورمیانه است اما هیچ‌کس از او چیزی نشنیده است".

فیلکینز سردار سلیمانی را چنین توصیف می‌کند: وقتی سلیمانی در مجامع عمومی ظاهر می‌شود زیاد خود را در معرض دید قرار نداده به‌ندرت با صدای بلند صحبت می‌کند، و رفتاری از خود نشان می‌دهد که عرب‌ها از آن تعبیر به "خلب" می‌کنند که به‌معنای کاریزمای پنهانی است.

یکی از مقامات ارشد عراقی به نگارنده گفت: "زمانی که 10 نفر در اتاق حضور دارند و سلیمانی وارد می‌شود جلو آمده کنار شما نمی‌نشیند. وی به‌آرامی در آن طرف اتاق به‌تنهایی می‌نشیند. او صحبتی نکرده و اظهارنظری نمی‌کند. تنها می‌نشیند و گوش می‌کند. و البته در این لحظه همه تنها درباره او می‌اندیشند".

سلیمانی علاقه خاصی نسبت به سربازان شهید داشته و اغلب با خانواده‌های آنها دیدار می‌کند.
وی در مصاحبه‌ای با یکی از رسانه‌های ایرانی گفته بود: "زمانی که فرزندان شهیدان را می‌بینم می‌خواهم که آنها را ببویم و از خود بی‌خود می‌شوم"./فرارو


ویدیو مرتبط :
«سردار ایرانی» تقدیم به سردار حاج قاسم سلیمانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تکذیب «جراحت شدید» سردار سلیمانی / معاون ظریف: حاج قاسم در سلامت کامل است



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,وضعیت سردار سلیمانی

 

اخبار سیاست خارجی - تکذیب «جراحت شدید» سردار سلیمانی / معاون ظریف: حاج قاسم در سلامت کامل است

معاون عربی- آفریقای وزیر امور خارجه خبر برخی رسانه های خارجی مبنی بر مجروح شدن سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس را قویا تکذیب کرد و گفت: سردار سلیمانی در سلامت کامل است و این خبر صحت ندارد.

به گزارش «انتخاب»، «حسین امیرعبداللهیان» این مطلب را شامگاه پنج شنبه در حاشیه اولین سالگرد شهید «ابوالقاسم اسدی» دیپلمات ایرانی که سال گذشته به دست گروه های تروریستی در یمن به شهادت رسید، بیان کرد.

وی که با ایرنا گفتگو می کرد، درباره شایعات منتشر شده در برخی رسانه های غربی مبنی بر زخمی شدن سلیمانی در سامرا، افزود: شایعه زخمی شدن سردار سلیمانی صحت ندارد و وی در سلامت کامل در ایران حضور دارد.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با قدرت به مبارزه با تروریسم و کمک به کشورهای در معرض تهدید تروریسم ادامه می دهد.

امروز شایعه ای توسط سایت آلمانی الگماینه به نقل از تلویزیون رژیم صهیونیستی منتشر شد که اعلام کرده بود: «حاج قاسم سلیمانی در عملیات انتحاری داعش، شدیدا زخمی شد».

اخبار سیاست خارجی - انتخاب