اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گزارش فیس بوکی استاندار سیستان وبلوچستان از همسفری با ظریف (+عکس)



استاندار سیستان وبلوچستان در فیس بوک گزارش و عکس هایی از سفر به عمان و پاکستان به همراه محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران منتشر کرد.

متن نوشته علی اوسط هاشمی استاندار سیستان وبلوچستان در فیس بوک به این شرح است:

 

سلام
برگشت از سفر دو روزه به عمان و پاكستان، پنج نشست با مقامات پاكستان در سطح عالی و در فضای دوستانه و با اوج محبت و علاقه دو طرف و بسیار مشتاق به شنیدن از انچه كه در لوزان گذشت و اثار قشنگ این سبك از دیپلماسی كه در چهره شخصیت های سیاسی و نظامی و مردمان پاكستان نیز خودنمایی مینمود

و در مسیر تردد اجتماعی را دیدم كه به محض رویت هیات ایرانی به تشویق و كف زدن پرداختن ، این علاقه مردمی را به سرمایه ای برای پیشرفت و توسعه روابط باید بكار گیریم و راه را بر هر فتنه ای در این مسیر دشوار نمود , توسعه روابط همه جانبه و صیانت از آرامش را مبنای رویكرد منطبق با نگاه دو ملت به هم قرار داد.

 

اخبار,گزارش فیس بوکی استاندار سیستان وبلوچستان از همسفری با ظریف

گزارش فیس بوکی استاندار سیستان وبلوچستان از همسفری با ظریف (+عکس)

 

 

اخبار,گزارش فیس بوکی استاندار سیستان وبلوچستان از همسفری با ظریف

 مصاحبه خبرنگار تهران نیوز در بین الصلوة (نماز مغرب و عشا) در مسیر بازگشت از پاكستان

 

 

اخبار سیاسی - عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
عکس های جالب فیس بوکی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارش فیس بوکی ظریف: اسراییل پس از 8 سال دوباره منزوی شد



گزارش فیس بوکی ظریف,محمد جواد ظریف

گزارش فیس بوکی ظریف: اسراییل پس از 8 سال دوباره منزوی شد

وزیر خارجه ایران با بیان این که اجازه ندادیم اسراییل بتواند با سوء استفاده از برخی حرف‌ها و مظلوم‌نمایی، از دیگر کشورها باج‌خواهی کند، تاکید کرد که اسراییل پس از 8 سال باردیگر در مجمع عمومی منزوی شد.

 وزیر خارجه ایران در صفحه فیسبوکش نوشت:
«سلام دوستان
بسیار پوزش می‌خواهم از این که دو سه روز گذشته فرصت نکردم خدمت شما گزارش دهم. هم اکنون ساعت 6 صبح پنج‌شنبه است که می‌خواهم فعلا یک گزارش اجمالی و کوتاهی تقدیم کنم و شاید شنبه یا یک‌شنبه آینده فرصت کنم مفصل‌تر بنویسم.

ملاقات‌ها: امسال همه می‌خواهند با ایران ملاقات کنند. لذا ملاقات‌های دکتر روحانی و بنده به صورت فشرده ادامه داشته است. بسیاری از درخواست ملاقات‌ها را به دلیل نداشتن وقت نتوانسته‌ایم تنظیم کنیم. حتی بعضی وقت‌ها با وجود اصرار خودم و تمایل رییس‌جمهور محترم برای شرکت در همه ملاقات‌های ایشان مجبور می‌شویم ملاقات‌های هم‌زمان داشته باشیم و من از شرکت در برنامه ایشان محروم می‌شوم. تقریبا با همه کشورهای مهم و تاثیرگذار دیدار کرده‌ایم و امروز و فردا دیدارها ادامه دارد.

سخنرانی: سخنرانی رییس محترم جمهور در مجمع عمومی با استقبال سیاسی و مطبوعاتی مواجه شده است. نه تنها امسال اسراییل تنها ماند و هیچ‌کس اجلاس را ترک نکرد، بلکه در همه ملاقات‌ها و گفت‌وگوهای رسمی و غیررسمی، همه کشورهای غربی و در حال توسعه سخنرانی رییس‌جمهور را نقطه عطفی دانستند.

در سخنرانی امسال، ضمن حمایت قاطع از مردم فلسطین (تقریبا 95 درصد سخنرانان به موضوعاتی مثل سوریه و فلسطین در سخنرانی خود می‌پردازند) و حتی اشاره به آپارتاید در توصیف نحوه برخورد با فلسطینیان، اجازه ندادیم که اسراییل بتواند با سوء استفاده از برخی حرف‌ها و مظلوم‌نمایی، از دیگر کشورها باج‌خواهی کند. اسراییل پس از 8 سال باردیگر در مجمع عمومی منزوی شد. نه تنها کسی اجلاس را ترک نکرد، بلکه بسیاری از رییسان هیات‌ها درست قبل از سخنرانی به سالن اجلاس آمدند و پس از پایان آن رفتند.

همان‌طور که در مجلس هم گفتم توانمندی ایران در هم‌افزایی آرمان‌ها و منافع ملی است و نه در تقابل و یا تزاحم آن‌ها. این اعتدال در مفاهیم و بیان دیدگاه‌ها، به صورت حساب شده و هدفمند در سخنرانی دکتر روحانی لحاظ شده بود و به همین دلیل سخنرانی ضمن حفظ مواضع اصولی کشور، نشان دادن خودباوری مردم و مسوولان و ارائه یک دیدگاه جهانی متفاوت، تحریک‌آمیز نبود.

امروز هم رییس‌جمهور در مجمع عمومی در مورد خلع سلاح هسته‌یی سخنرانی خواهند کرد. این سخنرانی به عنوان رییس جنبش غیرمتعهدها ارائه می‌شود و موضع مشترک همه اعضاست و لذا روی کلمه به کلمه آن در چندین جلسه غیرمتعهدها مذاکره شده است. به عبارت دیگر، در نگارش این سخنرانی علاوه بر نمایندگان ایران بیش از صد نمایندگی دیگر مشارکت کرده‌اند.

5+1: امروز مذاکرات 1+5 و ایران برای اولین‌بار در 8 سال گذشته، درسطح وزیران خارجه تشکیل می‌شود. این یک شروع است، که برای نشان دادن اراده سیاسی برای حرکت به سمت حل موضوع هم‌زمان با مجمع عمومی تشکیل می‌شود. اما وزیران 1+5 هم مثل بنده برنامه‌های فشرده‌ای دارند وبنابراین نمی‌توان توقع داشت که این جلسه طولانی باشد و یا مذاکرات در این جلسه به نتیجه برسد. از همین حالا جلسه بعدی برای اواخر مهر در مقر اروپایی ملل متحد در ژنو برنامه‌ریزی شده است. به هرحال به لطف پروردگار و با دعای شما خوبان امیدوارم شروع خوبی برای رسیدن به یک راه حل جامع باشد و نتیجه آن ان‌شاءالله سربلندی کشور و رفاه مردم.

بازهم عذر می‌خواهم که پس از چند روز تأخیر، باید زود از خدمت شما مرخص شوم. دیشب تا ساعت 11 با اعضای مهم اندیشکده‌های آمریکا دیدار داشتیم که حضور رییس جمهور در بخشی از آن در تصحیح دیدگاه‌های نخبگان موثر آمریکایی بسیار مثبت بود. الآن هم ساعت 20 دقیقه به 7 است و من ساعت 7 و ربع با یکی از ایرانیان برجسته که رییس یکی از دانشکده‌های مهم آمریکاست دیدار دارم. از ساعت 8 هم ملاقات با وزیران شروع می‌شود.

خدانگهدار همه شما و چشم انتظار دعای خیر شما خوبان.»

عصرایران