اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گزارش «فرانس پرس» از دو اظهارنظر متفاوت دو مقام ایرانی درباره بازرسی مراکز نظامی ایران




اخبار,اخبار سیاست  خارجی, مراکز نظامی ایران

سردار جزایری : اجازه دسترسی به مراکز نظامی ایران را نمی دهیم/ عراقچی: آنچه در پروتکل الحاقی پیش بینی شده دسترسی نظام مند به مراکز نظامی است

به نوشته فرانس پرس، این سخنان در حالی بیان شد که نمایندگان ایران و کشورهای گروه پنج بعلاوه یک ( آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه، چین و آلمان ) که در وین گردهم آمده اند تلاش می کنند تا آخر ژوئن متن توافق کامل درباره برنامه هسته ای ایران را نهایی کنند.

فرانس پرس نوشت: سردار مسعود جزایری سخنگوی نیروهای مسلح ایران روز جمعه اعلام کرد نیروهای مسلح اجازه هیچ گونه دسترسی به مراکز نظامی این کشور را در چارچوب توافق درباره برنامه هسته ای ایران نخواهند داد.

به گزارش «انتخاب» ؛ سردار جزایری اعلام کرد «‌ نیروهای مسلح ایران هیچ بازدید یا بازرسی از مراکز نظامی را هرچند محدود یا کنترل شده باشد و به هرشکل که باشد اجازه نخواهند داد. »

به نوشته فرانس پرس، این سخنان در حالی بیان شد که نمایندگان ایران و کشورهای گروه پنج بعلاوه یک ( آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه، چین و آلمان ) که در وین گردهم آمده اند تلاش می کنند تا آخر ژوئن متن توافق کامل درباره برنامه هسته ای ایران را نهایی کنند.

عباس عراقچی یکی از مذاکره کنندگان ارشد روز پنجشنبه به پیشرفت های قابل توجهی در ویرایش توافق نهایی اشاره کرد.

موضوع بازرسی یا دسترسی به مراکز نظامی همچنان یکی از موضوعاتی است که دو طرف درباره آن اختلاف نظر دارند.

جزایری گفت : «‌ بازدید یا بازرسی از این مراکز- هرچه اسم آن را گذاشت- از جمله دسترسی نظام مند غیرقابل قبول است. »

وی افزود این موضوع به عزم اکثریت مردم بستگی دارد و هیچ کس حق ندارد علیه آن واکنش نشان دهد.

جزایری گفت : «‌ همه باید متوجه باشند. بازی با کلمات ممنوع است. »

این سخنان در حالی بیان شد که عراقچی چند روز گذشته بین بازرسی و دسترسی به مراکز نظامی تمایز قائل شده بود.

این خبرگزاری می افزاید: عراقچی روز پنجشنبه اعلام کرد آنچه در پروتکل الحاقی پیش بینی شده است دسترسی نظام مند به مراکز غیر هسته ای و به ویژه نظامی است.

دسترسی نظام مند روندی است که کشورهای دیگر نیز آن را به کار می گیرند تا به بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه دسترسی به مراکز غیر هسته ای داده شود.

عراقچی افزود : « از دیدگاه ما این نه به معنای بازدید نه بازرسی است. »

پروتکل الحاقی امکان بازرسی های غیر منتظره از مراکز هسته ای و همچنین دسترسی نظام مند به مراکز غیر هسته ای به ویژه مراکز نظامی را ممکن می سازد.

به اعتقاد تهران،‌ چنین دسترسی استثنایی است و آژانس انرژی اتمی باید درخواست خود را توجیه کند.


 اخبار  سیاست  خارجی  -  انتخاب 


ویدیو مرتبط :
مخالفت روسیه به تقاضای آمریکا برای بازرسی شدیدتر از مراکز نظامی ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارش فرانس پرس از "ریخت و پاش" ثروتمندان در ایران و خرید خودروهای 360 هزار دلاری



گزارش فرانس پرس از "ریخت و پاش" ثروتمندان در ایران و خرید خودروهای 360 هزار دلاری

ریخت و پاش این قشر ثروتمند از ایرانیان با نحوه زندگی مردم عادی ایران در تضاد است. آنها با تورم 20 درصد و نرخ بیکاری 12 تا 25 درصد مواجه هستند.

 

 ,اثروتمندان در ایران,ریخت و پاش ثروتمندان در ایران,اخبار,اخبار اجتماعی

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرانس پرس نوشت: با وجود تحریمات، ثروتمندان ایرانی به خودرهای لوکس روی آورده و حاضر به پرداخت مبالغی به مانند 360 هزار دلار بابت این اتومبیل ها هستند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، یک فروشنده ماشین به خبرنگار فرانس پرس گفت: خریداران قبل از تحویل خودور تمام پول را پرداخت می کنند که در کل 2 یا 3 برابر قیمت اصلی آن است.

بر اساس گزارش یکی از روزنامه های ایران، در سال گذشته، 563 مدل مختلف "پورش" در ایران به فروش رفت که ارزشی بالغ بر 50 میلیون دلار دارد.

به نوشته ی فرانس پرس، هدف پورش فروش 800 خودرو در سال جدید ایرانی است.  "مازراتی" هم به دنبال افتتاح نمایشگاه فروش خودرو در هفته های آینده است. "مازراتی" و "پورش" به دنبال شکست بنز و بی ام دبلیو در ایران هستند.

ریخت و پاش این قشر ثروتمند از ایرانیان با نحوه زندگی مردم عادی ایران در تضاد است. آنها با تورم  20 درصد و نرخ بیکاری 12 تا 25 درصد مواجه هستند.

 

 ,اثروتمندان در ایران,ریخت و پاش ثروتمندان در ایران,اخبار,اخبار اجتماعی

 

در حالی که ثروتمندان مبالغی مانند 110 هزار دلار(مانند پورش باکستر) تا 360 هزار دلار(مانند پورش پانامرا توربو یا مازراتی گرن توریزمو) به راحتی برای خرید یک خودور می پردازند، برخی دیگر از ایرانیان با حقوق 700 دلار در ماه به زندگی خود ادامه می دهند.

بازار خودرو ایران به شدت در مقابل واردات محافظت می شود و تنها 40 هزار خودور در سال گذشته به ایران وارد شد.

هم اکنون، ارزیابی می شود که 14 میلیون خودرو در جاده های ایران حضور داشته باشد./انتخاب