اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گزارش فایننشال تایمز از ماجرای جنجالی پدیده شاندیز



اخبار,اخباراجتماعی, خرید وفروش سهام  پدیده

 

پهلوان یکی از افراد و تجار ناشناخته ای است که با حمایت برخی مسئولان ارشد دولت احمدی نژاد رشد کرد.

فایننشال تایمز نوشت: تا شش سال پیش، محسن پهلوان کسب و کار کوچکی داشت و  رستوران ارائه دهنده شیشلیک و کباب را اداره می کرد اما امروز به او اتهام کلاهبرداری وارد شده است که رسانه های ایران آن را 94 هزار میلیارد تومان اعلام کرده اند، البته او این اتهام را رد کرده است.

به گزارش انتخاب ، پهلوان یکی از افراد و تجار ناشناخته ای است که با حمایت برخی مسئولان ارشد دولت احمدی نژاد رشد کرد.

داستان این مرد 43 ساله که پیشینه ثروتمندی هم ندارد باعث حرف و حدیث های فراوانی بین ایرانیان شده است.

در سال 2009، او شرکت ساختمان سازی پدیده شانزدیز را تاسیس کرد که سرمایه گذاران را برای دریافت سود بیشتر وسوسه می کرد.

کمپین تبلیغاتی در شبکه های صداوسیمای ایران به عنوان تضمینی به مردم در جهت حمایت دولت از این کمپانی بود.

سرمایه گذاران تصور می کردند که جای پولشان با قراردان آن در حوزه ساخت و ساز امن است.

نزدیک به 120 هزار نفر سهام شرکت پدیده را خریداری کردند و برخی از بانک ها به آنها وام پرداخت کردند. اکنون، هزاران نفر از مردم قصد فروش سهام خود را دارند، چراکه از بدهی های بسیار زیاد این شرکت خبر دار شده اند.

یک تحلیلگر اقتصادی گفت: اکنون 120 هزار سهامدار پدیده نگران پول های خود هستند.

تحلیلگران معتقدند، باوجود انکه پدیده به عنوان یک شرکت سهامی با سرمایه محدود ثبت شده بود، اما به عنوان یک شرکت سهامی عام  رفتار می کرد.

در طول پنج سال، ارزش سهام پدیده از 2 هزار ریال به 100 هزار ریال افزایش پیدا کرد.

زمانیکه خبر قرض و بدهی پدیده منتشر شد، ارزس سهام های این شرکت 20 درصد سقوط کرد. پهلوان تمامی اتهامات وارد شده و اظهار نظرهای در مورد دستگیری احتمالی او را رد می کند. او گفته است که که در حال بررسی اجرای پروژه های عظیم تر در پاتخت است .

قوه قضائیه اکنون دفاتر این کمپانی در کشور را تعطیل کرده و آن را از تبلیغات منع کرده است.


 اخبار اجتماعی  - انتخاب


ویدیو مرتبط :
گزارش کاملی از پدیده شاندیز 2

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارش فایننشال تایمز از قالیباف: راه و پل سیاسی می سازد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

گزارش فایننشال تایمز از قالیباف: راه و پل سیاسی می سازد

نشریه انگلیسی فایننشال تایمز در گزارشی درباره انتخابات ریاست جمهوری آینده ایران با عنوان "شهردار تهران راه و پل های سیاسی می سازد" به انتخابات آتی ریاست جمهوری ایران پرداخت.

به گزارش عصر ایران، فایننشال تایمز افزود: ایرانی ها از تورم و نگرانی هایی درباره بروز جنگ رنج می برند به همین دلیل محمد باقر قالیباف شهردار پایتخت ایران تلاش می کند با اجرای پروژه "اتوبان صدر" روحیه شهروندان را بالا ببرد.

قالیباف کاندیدای بالقوه برای جایگزینی رئیس جمهور احمدی نژاد است.

شهردار تهران گفته است پروژه "اتوبان صدر" یکی از بزرگترین طرح های بزرگ عمرانی کشور است. این طرح باعث درخشش ستاره قالیباف می شود تا جایی که او بتواند در انتخابات ریاست جمهوری دوره آینده شرکت کند.

دوره دوم ریاست جمهوری احمدی نژاد در ژوئن آینده به پایان می رسد. قانون اساسی، ادامه ریاست جمهوری او را برای سومین دوره، منع می کند ولی انتظار می رود قالیباف به عنوان مردی که قادر به خارج کردن کشور از بحران اقتصادی است مورد حمایت گسترده مردمی قرار بگیرد.

این در حالی است که بحران اقتصادی ایران به دلیل تحریم های بین المللی که علیه این کشور اعمال شدند روبه افزایش است.

اکثر ایرانی ها از سیاست احمدی نژاد در هزینه کردن درآمدهای نفتی در طرح هایی که به میزان زیادی در حل بحران اقتصادی کشور تأثیر ندارند، انتقاد می کنند. قالیباف از مهمترین مخالفان این سیاست به شمار می رود.برخی به قالیباف به عنوان مردی می نگرند که می تواند ایران را از دائره این سیاست های اقتصادی غیرتاثیرگذار خارج کند.

یکی از شهروندان ایران هم می گوید: نمی توانیم در انتخابات دخالت کنیم اما از حکومت می خواهیم که کاندیدایی مانند قالیباف را حمایت کند . او از نظر اداری فرد قوی است و می تواند چیزهای زیادی ارائه کند./عصرایران