اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گزارش سی.ان.ان درباره آخرین موضوع اختلافی در مذاکرات



اخبار,اخبار سیاست خارجی,5+1

شبکه خبری سی.ان.ان به نقل از منابع دیپلماتیک آگاه گزارش داد که نحوه نگارش قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد و تحریم‌های مربوط به تسلیحات متعارف از جمله آخرین موضوعات مورد اختلاف در جریان مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 است..

شبکه خبری سی.ان.ان در گزارشی درباره آخرین تحولات در مذاکرات ایران با کشورهای 1+5 آورده است که این مذاکرات پیش از این چندین بار تمدید شده و آخرین مورد از این تمدیدها مذاکرات را تا روز سه‌شنبه کشانده است.

پیش از این محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، کشورمان از بالکن هتل محل مذاکرات گفته بود که توافقی در روز دوشنبه در کار نخواهد بود. این درحالی است که رییس جمهوری ایران در پیامی در صفحه توئیتر خود گفته که دستیابی به توافق در زمانی بسیار کوتاه محقق خواهد شد.

دیپلمات‌های غربی به سی ان ان گفته‌اند که امیدوار هستند توافق هسته‌ای ایران در اواخر روز دوشنبه یا نهایتا اوایل روز سه‌شنبه به دست آید. یک دیپلمات ارشد ایرانی که مستقیما در مذاکرات حضور دارد نیز دوشنبه شب اعلام کرد: ما بسیار نزدیک هستیم، اما هنوز به توافق نرسیده‌ایم. باید دید که در چند ساعت آینده چه اتفاقی می‌افتد.

موضوع برداشتن تحریم‌های مربوط به فروش تسلیحات متعارف به تهران یکی از مسائل چالش‌برانگیز مذاکرات بوده است.روسیه حامی برداشته شدن این تحریم‌هاست و این در حالی است که ایالات متحده به طور خاص با این موضوع صراحتا مخالفت کرده است. مارتین دمپسی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا پیشتر گفته بود: تحت هیچ شرایطی نباید از فشارها علیه ایران برای جلوگیری از افزایش توانمندی‌های موشک‌های بالستیک این کشور بکاهیم.

مذاکره کنندگان غربی گفته‌اند که پیشرفت خوبی در روزها و ساعات اخیر در جریان گفت‌وگوها حاصل شده و مذاکرات به خط پایان خود نزدیک می‌شود. یک مقام ارشد ایرانی نیز روز یکشنبه به شبکه خبری سی.ان.ان گفت که تنها دو یا سه مورد اختلاف میان طرفین باقی مانده است که به اراده سیاسی مذاکره کنندگان بستگی دارد.

اخبار سیاست خارجی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
گزارش با موضوع مذاکرات هسته ای و صنعت خودرو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارش روزنامه الشروق از مذاکرات اوباما و ملک سلمان: «ایران»، اختلافی که باقی ماند



 اخبارسیاست  خارجی,خبرهای سیاست  خارجی,مذاکرات اوباما و ملک سلمان

اختلاف بین دو طرف در مورد برنامه هسته ای ایران، بسیار عمیق است، هر چند هر دو كشور بر این باور هستند كه دیگری باید تلاش های بیشتری در مبارزه با "داعش" داشته باشد.

 روزنامه "الشروق" مصر نوشت: اختلاف اوباما و سلمان در مورد ایران بر مذاكرات بین آن ها در ریاض سایه افكند.

به گزارش انتخاب ؛ این روزنامه آورده است: رئیس جمهور ایلات متحده باراك اوباما و ملك سلمان پادشاه سعودی، مذاكراتی با هدف كاهش تنش بین دو كشور در ریاض پایتخت عربستان انجام دادند.

این روزنامه می نویسد: اختلاف بین دو طرف در مورد برنامه هسته ای ایران، بسیار عمیق است، هر چند هر دو كشور بر این باور هستند كه دیگری باید تلاش های بیشتری در مبارزه با "داعش" داشته باشد.

روابط بین عربستان و ایالات متحده به دلیل حمایت واشنگتن از رفع تحریم های اقتصادی تحمیل شده بر ایران آسیب دیده است.

"الشروق" می افزاید: گام برنامه ریزی شده توسط كنگره آمریكا با هدف قادر كردن قربانیان 11 سپتامبر به دادخواهی دولت عربستان، خلاف های بین آن ها را افزایش می دهد.

گفته می شود 15نفر از شهروندان سعودی در این حملات دست داشتند، اما همدستی عربستان سعودی ثابت نشده است.

"الشروق" می نویسد: اوباما در روز چهارشنبه در چهارمین دیدار خود، و احتمالا آخرین دیدار قبل از پایان دوره خود وارد ریاض شد.

وزیر دفاع اشتون كارتر، كه در سفر همراه اوباما بود، می گوید: دو كشور به دنبال همكاری با یكدیگر در حوزه نظامی و دریایی برای مقابله با فعالیت های ایران كه موجب بی ثباتی در منطقه گردیده، می باشند.

وی افزود: كشورهای حوزه خلیج فارس نیازمند كمك دریایی و نظامی برای مقابله با تحركات ایران كه "موجب اختلال" گردیده، می باشند.

 اخبار سیاست  خارجی  -  انتخاب