اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گزارش روزنامه اسراییلی از برگزاری آزادانه جشن کریسمس در ایران(+عکس)




 اخبار اجتماعی  - گزارش روزنامه اسراییلی از برگزاری آزادانه جشن کریسمس در ایران(+عکس)

مسیحیان ایران طبق روال همه ساله آیین های خود را برگزار می کنند و حتی برخی مسلمانان نیز از فرصت برگزاری جشن کریسمس استفاده می کنند و در این جشن همپای هموطنان ارامنه خود مشارکت می کنند.

روزنامه جروزالم پست اسراییل در گزارشی از برگزاری جشن کریسمس در ایران می نویسد این روزها همزمان با برگزاری آیین کریسمس در بسیاری از کشورهای مسیحی دنیا، این جشن در ایران و شهر تهران نیز برگزار می شود.

به گزارش عصر ایران جروزالم پست می نویسد با وجودی که طبق تقویم مذهبی ارامنه ایران سالروز تولد عیسی مسیح در روز 6 ژانویه جشن گرفته می شود اما همزمان با برگزاری روز کریسمس در 25 دسامبر، برخی فروشگاه ها در تهران از چند روز پیش از این تاریخ به فروش کاج و برخی نمادها و مجسمه های مذهبی و هدایای مخصوص کریسمس به مسیحیان ارمنی و حتی مسلمان ها می پردازند.

جروزالم پست می نویسد در حالی که امسال طبق تقویم روزهای منتهی به کریسمس با ایام اربعین شیعیان و سالروز رحلت پیامبر اسلام متقارن است، اما در کنار برگزاری آیین های این روزهای مذهبی، مسیحیان ایران طبق روال همه ساله آیین های خود را برگزار می کنند و حتی برخی مسلمانان نیز از فرصت برگزاری جشن کریسمس استفاده می کنند و در این جشن همپای هموطنان ارامنه خود مشارکت می کنند.

جروزالم پشت با انتشار تصویری از چند کاج تزیین شده برای فروش در مقابل فروشگاهی در تهران می نویسد سایت های ایرانی با انتشار تصاویر مختلفی از خریدهای شب کریسمس و انتشار تصاویر کاج های تزیین شده به استقبال این جشن رفته اند و اخبار و گزارش های تصویری این رویداد آیینی را منتشر می کنند.

 

اخبار,اخبار اجتماعی,جشن کریسمس در ایران


بر اساس این گزارش تغییر محسوس حال و هوای برخی مناطق شهر تهران به مناسبت این فستیوال مذهبی رنگارنگ نه تنها از جنبه اینکه برپایی جشن در کشوری با اکثریت مسلمان جالب توجه می نماید، بلکه از جنبه دیگر نیز به دلیل اینکه کلیسای مسیحیان ارامنه ایران سالروز تولد عیسی مسیح را در روز 6 ژانویه و نه 25 دسامبر گرامی می دارد،قابل توجه است.


اخباراجتماعی  - عصر ایران


ویدیو مرتبط :
(گزارش برگزاری جشن عاطفه ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارش روزنامه کانادایی از خانه های مصادره شده ایران در کانادا (+عکس)




 اخباراجتماعی - گزارش روزنامه کانادایی از خانه های مصادره شده ایران در کانادا (+عکس)

همسایه ها به این خانه نیمه متروکه که چمن آن هرس نشده و بامش به مرمت نیاز دارد " خانه آیت الله " ها می گویند و برخی همسایه ها می گویند رفت و آمدی به این خانه نمی شود و تنها برخی مواقع شب ها عده ای به صورت آرام و مخفیانه به خانه سر می زنند.

دادگاهی در کانادا در مارس سال جاری میلادی (اواخر اسفند 1392) با صدور حکمی یک خانه را در شمال شهر تورنتو و  یک ساختمان را در شهر اوتاوا کانادا برای پرداخت غرامت به قربانیان تروریسم مصادره کرد.

به گزارش عصر ایران روزنامه تورنتو سان با انتشار گزارشی از وضعیت خانه ای که در خیابان " شپرد" در شمال تورنتو قرار دارد، نوشت همسایه ها به این خانه نیمه متروکه که چمن آن هرس نشده و بامش به مرمت نیاز دارد " خانه آیت الله " ها می گویند و برخی همسایه ها می گویند رفت و آمدی به این خانه نمی شود و تنها برخی مواقع شب ها عده ای به صورت آرام و مخفیانه به خانه سر می زنند.

تورنتو سان به نقل از " کالین استیونسون" وکیل ایران در پرونده توقیف دو ساختمان ایرانی در کانادا به نفع قربانیان تروریسم، می نویسد: ایران می خواهد بابت صدور حکم قبلی قاضی دادگاه مبنی بر توقیف این خانه ها برای پرداخت غرامت به قربانیان تروریسم فرجام خواهی کند.

این وکیل کانادایی می گوید: ایران در دادگاه آتی مساله عدم ارتباط بنیادهای صاحب این دو خانه را با دولت ایران مطرح خواهد کرد . بر اساس گفته استیونسون هیچ شواهدی مبنی بر ارتباط بنیاد صاحب این خانه با دولت ایران وجود ندارد. استیونسون می افزاید: زمان دادگاه بعدی در ماه دسامبر امسال (آذر و دی) تعیین شده است.

تورنتو سان می نویسد، اسنادخانه خیابان شپرد تورنتو نشان می دهد این خانه در سال 2005  از سوی "بنیاد فرهنگ ایران" یک موسسه ثبت شده در کانادا که در آن موقع فاضل لاریجانی رایزن فرهنگی وقت سفارت ایران در کانادا مدیریت آن را بر عهده داشت به قیمت  827 هزار دلار خریداری شده است.

ساختمان مصادره شده ایران در  شهر اوتاوا نیز طبق اسناد مالکیت در سال 1998 از سوی "بنیاد فرهنگی فاطمه" به قیمت 1.6 میلیون دلار خریداری شد وسپس در سال 2001 به بنیاد " مبین " که مدیریت آن در اختیار "  محمدحسین عادلی" سفیر وقت ایران در کانادا بود، منتقل شده است.

دولت کانادا از سپتامبر 2012 (شهریور 1391) با قطع  روابط دیپلماتیک خود با ایران سفارت خانه خود را در تهران بست و کارکنان سفارت را از ایران خارج کرد.


خانه مصادره شده در خیابان شپرد در شمال تورنتو

اخبار,اخبار اجتماعی,ساختمان مصادره شده ایران

 اخباراجتماعی - عصر ایران