اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گرگ گرسنه 8 نفر را در ‌اشتهارد زخمی کرد



گرگ گرسنه 8 نفر را در ‌اشتهارد زخمی کرد

حمله یک گرگ به مردم اشتهارد منجر به زخمی شدن چند نفر از شهروندان این شهرستان شد.

 نائب رئیس شورای شهر اشتهارد با اعلام این مطلب اظهار داشت: متاسفانه نیروی انتظامی و ماموران اورژانس حدود ساعت 22 شب گذشته (چهارشنبه 17 مهر) از طریق تماس‌های مردم از ورود یک گرگ گرسنه به محدوده شهر مطلع شده و طبق این گزارش‌ها این گرگ به یکی از شهروندان نیز حمله و او را زخمی کرده است.

حمید رضا آقاسی افزود: با دریافت این گزارش، ماموران نیروی انتظامی بلافاصله وارد عمل شده و برای یافتن گرگ گرسنه، کمین‌هایی را در منطقه مستقر کردند، اما متاسفانه ورود گرگ به شهر که به احتمال فراوان به دلیل تغییر ناگهانی دمای هوا و سرد شدن هوا بوده است، تا صبح امروز 8 نفر از شهروندان اشتهارد را مورد حمله قرار داد و زخمی کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا هنوز این گرگ در شهر حضور دارد؟ گفت: صبح امروز بالاخره ماموران پلیس این گرگ را یافته و با شلیک گلوله هلاک کردند.

این عضو شورای شهر اشتهارد درباره سرنوشت شهروندان آسیب دیده اشتهارد نیز گفت: 8 نفری که بر اثر حمله گرگ زخمی شده بودند، بلافاصله از سوی اورژانس مداوا و برای درمان بیشتر به ویژه تزریق واکسن کزاز بیمارستان اعزام شدند.

آقاسی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا این گرگ شهروندی را کشته است؟‌ گفت: وقتی یک گرگ تا صبح به حمله خود ادامه می‌دهد، به این معنی است که طعمه‌ای شکار نکرده، ولی به هر حال ماموران پلیس و ادارات مسئول در حال تحقیقات بیشتر هستند.

کوروش سلیمی رئیس فوریت‌های پزشکی استان البرز نیز این خبر را تایید کرده است. /فارس

 


ویدیو مرتبط :
فاجعه در مکه:بیش از 4000 نفر کشته و 3297 نفر زخمی شدند!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گرگ گرسنه چهار نفر را در بیجار مجروح کرد


رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیجار گفت: یک گرگ گرسنه چهار نفر از اهالی روستای قم چقای بیجار شامل دو زن و دو مرد را به شدت مجروح کرد.

خبرگزاری ایرنا: نبی الله مهدویان روز دوشنبه افزود: بعد از مراجعه این افراد به بیمارستان امام حسین (ع) بیجار، سه نفر به صورت سرپایی درمان و یکی از خانم ها نیز به علت شدت جراحات، بستری شده است.

وی گفت: گرگ گرسنه توسط اهالی روستا کشته شده و تیم دامپزشکی شهرستان بیجار هم جهت بررسی و اقدامات پیشگیرانه به روستای مورد نظر اعزام شده است.

به گفته مهدویان این گرگ از منطقه حفاظت شده بیجار که در جوار روستای قم چقای است وارد روستا شده بود.

وی گفت: با توجه به اینکه این منطقه حفاظت شده است، اهالی منطقه انتظار دارند که در برابر حیوانات وحشی در امان باشند.

شهرستان بیجار با هفت هزار و 730 کیلومتر مربع مساحت در غرب کشور و 142 کیلومتری شمال شرقی سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

این شهرستان دارای 288 روستاست و روستای قم چقای نیز در فاصله ۶۰ کیلومتری شمال بیجار و داخل منطقه حفاظت شده بیجار قرار دارد.

منطقه حفاظت شده بیجار زیستگاه بسیاری از وحوش بوده و از پوشش گیاهی مناسبی برخوردار است، نیمی از منطقه حفاظت شده بیجار اراضی با شیب کم و بقیه منطقه نیز اغلب به صورت تپه ماهوری است.

تاکنون در منطقه حفاظت شده بیجار ۱۹ گونه و ۱۷ جنس در ۱۰ خانواده از پستانداران شناسایی شده اند که به نظر می رسد تعداد پستانداران منطقه بیشتر از این باشد.

بارزترین گونه منطقه قوچ و میش ارمنی است که جمعیت قابل ملاحظه ای از آن در منطقه زیست می نماید، از دیگر گونه های شاخص منطقه می توان به شنگ، گربه وحشی، کفتار، گرگ، گراز و روباه اشاره نمود.

این منطقه در سال های گذشته زیستگاه آهو بوده است که بعد از انقراض نسل آن، تلاش هایی جهت احیا و رهاسازی این گونه توسط اداره کل محیط زیست کردستان شروع شده است.

اهالی روستای قم چقای که بیشتر به دامداری مشغولند گوسفندان خود را برای چرا به این منطقه می برند.