اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گروگان انگلیسی برای داعش گزارش تهیه کرد (+عکس)




 اخبار بین الملل  - گروگان انگلیسی برای داعش گزارش تهیه کرد (+عکس)

در این فیلم، تصاویر هوایی از شهر کوبانی هم پخش می شود که براساس گفته داعش توسط "هواپیمای متعلق به ارتش دولت اسلامی" تهیه شده است.

خبرنگار انگلیسی دربند داعش، برای این گروه گزارش تصویری تهیه کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه داعش روز دوشنبه فیلمی را منتشر کرد که در آن "جان کانتلی" خبرنگار و عکاس انگلیسی گزارش رسانه ای را از داخل شهر کوبانی تهیه کرده است.

به نظر می رسد این گزارش با هدف اثبات سیطره داعش بر بخش های زیادی از شهر کوبانی منتشر شده است.


جان کانتلی از دو سال پیش در گروگان داعش قرار دارد. چندی پیش داعش با انتشار فیلمی تهدید کرد به زودی این خبرنگار انگلیسی را سر می برد.


گزارش تصویری "جان کانتلی" خبرنگار انگلیسی دربند داعش از شهر کوبانی
اخبار,اخباربین الملل, گروگانهای داعش ,خبرنگار انگلیسی

 
در این فیلم به مدت پنج دقیقه و 30 ثانیه "کانتلی" 43 ساله از داخل شهر کوبانی می گوید "مجاهدین" از شهر عقب نشینی نکرده اند بلکه عکس آن صحیح است.

داعش در فیلم های خود از اعضای خود با عنوان "مجاهدین" یاد می کند.

گروه افراط گرای اسلامی "خلافت اسلامی" معروف به گروه دولت اسلامی یا داعش هم اکنون بخش های زیادی از خاک عراق و سوریه را در تصرف خود دارد. داعش هم اکنون به دنبال تصرف شهر کوبانی سوریه است. این شهر در نقطه صفر مرزی با ترکیه قرار دارد.

در روزهای اخیر خبرهای زیادی درباره پیروزی های مدافعین شهر کردنشین کوبانی در برابر حملات داعش با حمایت حملات هوایی ائتلاف ضدداعش منتشر شده بود.


"جان کانتلی" خبرنگار انگلیسی دربند داعش
اخبار,اخباربین الملل, گروگانهای داعش ,خبرنگار انگلیسی


البته مشخص نیست این فیلم چه زمان تصویربرداری شده اما کانتلی مطالبی را تکرار می کند که شبکه بی بی سی در روز 17 اکتبر جاری و جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در روز 16 اکتبر مطرح کرده بودند.

در این فیلم، تصاویر هوایی از شهر کوبانی هم پخش می شود که براساس گفته داعش توسط "هواپیمای متعلق به ارتش دولت اسلامی"  تهیه شده است.

این خبرنگار انگلیسی همچنین تاکید می کند که خبرهای منتشر شده درباره عقب نشینی "مجاهدین" از کوبانی به دلیل فشار حملات هوایی نادرست است و "جهادی ها" همچنان کنترل مناطق شرقی و جنوبی کوبانی را در دست دارند.

کانتلی یک خبرنگار عکاس آزاد است که با روزنامه های انگلیسی ساندی تایمز و ساندی تلگراف، خبرگزاری فرانسه و دیگر رسانه ها همکاری داشت.


او در نوامبر 2012 به همراه همکار آمریکایی اش جیمز فولی ربوده شد. پیش از این داعش جیمز فولی خبرنگار آمریکایی را سربرید.

 

 اخبار بین الملل  - عصر ایران


ویدیو مرتبط :
خبرنگار انگلیسی دیگر؛ گروگان داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داعش‌ گروگان‌ انگلیسی‌ را سر بُرید! +عکس


گروه تروریستی داعش در ادامه جنایت‌هایش یک تبعه انگلیس را سر برید.

پایگاه خبری العالم: داعش یک انگلیسی به نام "دیوید هاینز" را به بهانه تصمیم لندن برای ائتلاف با واشنگتن ضد این گروه تروریستی، سر برید.

طی یک ماه گذشته، این سومین بار است که گروه تروریستی داعش به این روش یکی از اتباع ربوده شده خارجی را سر می برد.

داعش پیش از این دو خبرنگار آمریکایی به نام‌های "جیمز فولی" و "استیون ساتلوف" را سر بریده بود.

در پایان این فیلم پس از سربریدن گروگان انگلیسی، داعش تهدید کرد که یک انگلیسی دیگر به نام "آلن هننیگ" را سر می برد.

در جدیدترین تصاویر منتشر شده دیوید هینز، تبعه انگلیسی که در ماه مارس سال دو هزار و سیزده از نقطه ای در نزدیکی اردوگاه آوارگان سوری به گروگان گرفته شده بود، در تصاویری جدید مقابل یکی از نیروهای داعش که به نظر می رسد همان فرد قاتل در موارد قبلی قتل روزنامه نگاران غربی، جیمز فولی و دیوید ساتلاف توسط داعش باشد، بر روی زمین نشانده شده و فرد متهم به قتل در حالیکه سر و صورت و تمام بدن خود را با لباس و پارچه مشکی پوشانده و چاقویی را نیز در دست گرفته است، خطاب به دوربین جملاتی را بیان می کند.

داعش‌ گروگان‌ انگلیسی‌ را هم‌ سربرید +عکس

داعش‌ گروگان‌ انگلیسی‌ را هم‌ سربرید +عکس

داعش‌ گروگان‌ انگلیسی‌ را هم‌ سربرید +عکس

داعش‌ گروگان‌ انگلیسی‌ را هم‌ سربرید +عکس

داعش‌ گروگان‌ انگلیسی‌ را هم‌ سربرید +عکس