اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گروهک جندالله مسوولیت قتل مرزبانان ایرانی را برعهده گرفت



گروهک جندالله

گروهک جندالله مسوولیت قتل مرزبانان ایرانی را برعهده گرفت

خبرگزاری نیمه دولتی ترکیه ˈآناتولیˈ اعلام کرد گروهک تروریستی جندالله مسوولیت حمله به مرزبانان ایران در مرزهای شهرستان سراوان را برعهده گرفته است.

به گزارش ایرنا، در درگیری مسلحانه نیمه شب گذشته مرزبانان ایران با اشرار مسلح در مرزهای شهرستان سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان 14 مرزبان شهید شدند.

آناتولی به نقل از برخی روزنامه نگاران در کویته پاکستان اعلام کرد یک سخنگوی گروهک تروریستی جندالله با ارسال پیام هایی ˈاس.ام.اسˈ مسوولیت حمله دیشب به نیروهای مرزی و امنیتی ایران را برعهده گرفته است.

این خبرگزاری در ادامه نوشت یک مقام ارشد امنیتی پاکستانی حمله گروهک تروریستی جندالله به نیروهای مرزبانی ایران را تایید نکرد.

وی گفت مقامات ایرانی در این باره با ما تماس گرفته اند و در صورتی که آنان خواستار همکاری باشند ما نیز همکاری خواهیم کرد.

یک عضو شورای تامین سیستان و بلوچستان پیش از این در پاسخ به این سوال ایرنا که مهاجمان مرزی از اشرار مسلح یا معاندان نظام جمهوری اسلامی بوده اند، گفت: در این رابطه هنوز نمی توان اظهار نظر قطعی کرد.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور نیز ساعتی پیش اعلام کرد: تاکنون هیچ گروهک تروریستی مسوولیت این حادثه را بر عهده نگرفته و ما نیز در حال بررسی این موضوع هستیم.

ˈحاتم ناروئیˈ استاندار سیستان و بلوچستان نیز در گفت وگو با ایرنا اعلام کرد تعداد زیادی از اشرار مسلح که از خاک پاکستان وارد ایران شده بودند با کمین در تپه ماهورها و ارتفاعات منطقه ضمن غافلگیر کردن مرزبانان انتظامی، 14 نفر از آنان را شهید و شش نفر را زخمی کردند.

اشرار مسلح در15 ماه گذشته 12 نوبت از طریق مرزهای سیستان و بلوچستان قصد ورود به داخل خاک ایران برای انجام عملیات خرابکاری و ایجاد ناامنی را داشتند که تمام آنها خنثی شد.

/ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
مسوولیت نظارت برنصب آسانسور برعهده کیست ؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جدیدترین اظهارنظر سخنگوی گروهک جیش العدل درباره آزادی مرزبانان ایرانی



اخبار,آزادی مرزبانان ایرانی

 

اخبار سیاسی - جیش‌العدل: ۴ سرباز را در منطقه مرزی افغانستان و ایران نزدیک شهر زابل به ایران دادیم/پیکر دانایی‌فر نزد ماست

سخنگوی گروهک تروریستی جیش العدل گفت که این گروهک ۴ مرزبان ایرانی را در منطقه مرزی افغانستان و ایران نزدیک شهر زابل به ایران تحویل داده است و پیکر جمشید دانایی‌فر نزد این گروه است.

به گزارش خبرگزاری فارس، عبدالرئوف ریگی، سخنگوی گروهک تروریستی جیش العدل در مصاحبه با العربیه گفت: تنها چهار نظامی ربوده شده به ایران تحویل داده شدند و جسد "جمشید دانایی فر" همچنان در اختیار این گروه است.

وی توضیحی درباره محل نگهداری پیکر دانایی فر نداد.

ریگی افزود: دولت ایران هیچ قولی برای آزادی بازداشت شدگان بلوچ نداده است.

سخنگوی گروهک تروریستی جیش العدل در ادامه گفت: افراد ربوده شده را در منطقه مرزی افغانستان و ایران نزدیک شهر زابل تحویل دادیم و نه در پاکستان.

اخبار سیاسی - فارس