اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گردن زدن یک زن در عربستان در ملاء عام(+عکس)



 

یک زن که به قتل دختر هفت ساله همسرش متهم شده بود در ملاء عام در شهر مکه مکرمه گردن زده شد.

 این زن برمه ای به نام لیلا بنت عبدالمطلب بصیم که اصالتا برمه ای بود در حالی که فریاد می کشید او قاتل نیست و قتلی مرتکب نشده است به میان جمعیت آورده شد .
 
دادگاه برای این زن گردن زدن به شیوه زجر آور را حکم کرده بود. بر اساس قوانین در عربستان دادگاه می تواند دو شیوه را برای اعدام با شمشیر در نظر بگیرد. در یک شیوه به متهم داروهای بی حسی بسیار قوی تزریق می شود و او درد شمشیر را چندان حس نمی کند و در شیوه دیگر از تزریق مواد بی حسی پرهیز می شود که بسیار درد آور است
 
این زن که حاضر نبود برای اعدام و به شیوه مد نظر مامور اعدام بنشیند و پیوسته اعتراض می کرد توسط دو مامور سعوی نگاه داشته شد و سپس مامور اجرای اعدام با ضرباتی سرش را از تنش جدا کرد به گونه ای که تنها فیلم منتشر شده از صحنه اعدام به دلیل خشونت بیش از حد و غیر قابل تحمل بودن به سرعت از روی یوتیوب حذف شد.
 
بسیاری از افراد در شبکه های اجتماعی حتی کسانی که با اعدام این زن موافق بوده اند از شیوه اعدام او انتقاد کرده و ابراز داشند مگر شیوه بهتری برای اعدام وجود ندارد؟ چرا باید یک زن در ملاء عام آن هم به این شیوه عدام شود؟
 
وزیر کشور سعودی اعلام کرد این اعدام برای تامین ثبات و امنیت صورت گرفته است و هشداری است به کسانی که بخواهند امنیت این کشور را بر هم زنند.
 

اخبار,اخباراجتماعی,اعدام در عربستان

 

اخبار اجتماعی  -  ابنا


ویدیو مرتبط :
داعش 2 ساحر را در ملاء عام گردن زدن (18+)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عربستان سعودی: آویزان کردن جنازه 5 یمنی بعد از گردن زدن آنها (+عکس)



عربستان سعودی: آویزان کردن جنازه 5 یمنی بعد از گردن زدن آنها (+عکس)

مقامات عربستان سعودی اعلام کردند 5 متهم اهل یمن را به دلیل قتل یک سعودی، گردن زده شدند و سپس جنازه آنها در ملاء عام آویزان شد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، این اقدم سه شنبه در شهر جیزان در جنوب عربستان سعودی و در نزدیکی مرزهای یمن انجام شد.

با اعدام این 5 نفر، تعداد افراد اعدام شده در کشور عربستان سعودی از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون به 42 نفر رسید.

در عربستان سعودی افرادی که در اتهامات تجاوز جنسی، قتل، قاچاق مواد مخدر، سرقت مسلحانه و ارتداد محکوم شوند؛ اعدام می شوند.

اعدام در عربستان سعودی از طریق گردن زدن با استفاده از شمشیر یا شلیک گلوله در ملاء عام انجام می شود.

در سال 2012 میلادی 76 نفر، در سال 2011 میلادی 79 نفر و در سال 2010 میلادی 27 نفر در عربستان سعودی اعدام شدند.

عربستان سعودی، چین، آمریکا، عراق و ایران دارای بالاترین آمار اعدام در جهان هستند.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

عصرایران