اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گران‌فروشی شرکت‌های بیمه



اخبار ,اخبار اقتصادی ,گران‌فروشی شرکت‌های بیمه

 

اخبار اقتصادی - گران‌فروشی شرکت‌های بیمه

سهم بخش غیردولتی از تولید حق بیمه 5/ 54 درصد و سهم بخش دولتی 5 /45درصد است. همچنین تعداد بیمه نامه‌های صادره در این مدت با 11درصد رشد نسبت به سال قبل حدود 8 /42 میلیون فقره بود که سهم بخش غیردولتی از این تعداد 2/ 57 درصد است.

براساس آمارهای اولیه دریافتی اداره تحلیل‌های آماری از فعالیت 27 شرکت بیمه، 2/ 43 درصد حق بیمه‌های تولیدی به رشته بیمه شخص ثالث و مازاد و 1 /19 درصد به بیمه درمان اختصاص دارد.

به گزارش آرمان، سهم بیمه‌های زندگی 7 /9درصد، بیمه بدنه اتومبیل 2 /7درصد، بیمه‌های مسئولیت 3/ 5 درصد، بیمه‌های آتش‌سوزی 5 /4 درصد و حوادث 3 /5 درصد از بازار بیمه کشور بوده است.

براساس این آمار، سهم بخش غیردولتی از تولید حق بیمه 5/ 54 درصد و سهم بخش دولتی 5 /45درصد است. همچنین تعداد بیمه نامه‌های صادره در این مدت با 11درصد رشد نسبت به سال قبل حدود 8 /42 میلیون فقره بود که سهم بخش غیردولتی از این تعداد 2/ 57 درصد است.

شرکت‌های بیمه همچنین در سال 1392 نزدیک به 2/106 هزار میلیارد ریال خسارت به بیمه گذاران پرداخت کردند که در مقایسه با سال قبل 5/ 35 درصد رشد نشان می‌دهد. سهم بخش غیردولتی از خسارت‌های پرداختی بازار بیمه کشور 5/ 49 درصد و بخش دولتی 5/ 50 درصد بوده است.

شرکت‌های بیمه همچنین طی این مدت حدود 17 میلیون مورد خسارت به بیمه‌گذاران پرداخت کردند که در مقایسه با سال قبل 7/ 31 درصد رشد داشته است. سهم بخش غیردولتی از این تعداد 5/29درصد است. رشته‌های بیمه شخص ثالث و مازاد 2/ 47 درصد و بیمه درمان 1/ 30 درصد از خسارت‌های بازار بیمه را به خود اختصاص داده است.

همچنین بدنه اتومبیل 2/ 6درصد، بیمه‌های مسئولیت 7 /4 درصد، بیمه‌های زندگی 5 /4درصد، حوادث 9/ 3درصد و بیمه‌های آتش‌سوزی 9 /1 درصد از خسارت‌های بازار بیمه را به خود اختصاص داده‌اند. در مجموع خسارت پرداختی در 16 رشته اصلی بازار بیمه کشور طی این مدت 5/ 35 درصد افزایش یافته است که در این بخش حوادث رانندگی به تنهایی 3/  62 درصد رشد خسارت داشته و خسارت پرداختی در رشته کشتی نیز 8 /148 درصد افزایش یافته است. براساس این آمار، طی این مدت نسبت خسارت بازار بیمه معادل 1 /64 درصد بود و در مقایسه با سال قبل 9 /3 واحد افزایش نشان داد.

گرانفروشی در بیمه شخص ثالث
با توجه به این که میزان دیه سال ‌جاری 150 میلیون تومان و در ماه‌های حرام با حدود 30 درصد افزایش 200 میلیون تومان اعلام شد، بیمه مرکزی نیز در بیانیه‌ای از افزایش حق بیمه شخص ثالث تا سقف 24 درصد خبر داد. بیمه مركزی اعلام کرد: در پی افزایش 6 /31 درصدی دیه سال 1393 از سوی قوه قضائیه، بیمه مركزی بر اساس قوانین و مقررات مربوط، حق بیمه شخص ثالث خودروها را با حداكثر 24 درصد افزایش نسبت به سال قبل تعیین و ابلاغ کرد.

حق بیمه در مقایسه با افزایش دیه، حدود 8 درصد كمتر افزایش داده شده و بیمه مركزی از هموطنان تقاضا کرد: برای تكمیل پوشش‌های بیمه‌ای خود متناسب با دیه جدید به شركت‌های بیمه طرف قرارداد مراجعه کنند. شرکت‌‌های بیمه، بیمه نامه شخص ثالث را مطابق با میزان دیه در ماه‌های حرام محاسبه می‌کنند و در مواردی به‌ خاطر یوم‌الادا بودن پرداخت دیه پوشش بیمه ‌نامه را تا بیش از میزان دیه در ماه حرام افزایش می‌دهند تا بیمه‌ گذار همواره از پوشش کافی برخوردار باشد. این امر از دید بسیاری به منزله گران‌ فروشی شرکت‌‌های بیمه است.

در عین حال بیمه ‌نامه‌هایی که سال گذشته صادر شده‌اند پوشش کافی برای دیه سال 93 را ندارند و بیمه گران می‌توانند با الحاقیه‌ای سقف پوشش را تا بالای 200 میلیون تومان افزایش دهند که این افزایش روز شمار محاسبه می‌شود. افزایش نرخ دیه مبلغ حق بیمه برای وسایل نقلیه سواری با كاربری آژانس، تاكسی، كرایه و مسافركش شخصی درون ‌شهری، 20 درصد و سواری‌كرایه و مسافركش شخصی برون‌شهری، 35 درصد بیشتر از حق بیمه وسایل نقلیه سواری مشابه است. در صورتی كه وسیله نقلیه باركش برای حمل مواد سوختنی مایع و گازی شكل استفاده شود، 25درصد به حق بیمه مربوطه اضافه می‌شود.

از سوی دیگر مهدوی، رئیس پژوهشکده بیمه ضمن اعلام آنکه، در بیمه شخص ثالث این شرکت‌های بیمه هستند که متضرر می‌شوند، گفت: ضریب خسارت در بیمه شخص ثالث حدود 90 درصد است. اگر هزینه‌های اداری، حق کمیسیون و غیره نیز اضافه شود، ضریب خسارت به بالای صددرصد می‌رسد. وی در عین حال تصریح کرد: بالاخره در رقابت ممکن است برخی از شرکت‌های بیمه‌ای که ضعیف تر عمل می‌کنند، مجبور شوند از گردونه بازار خارج شوند، این شرکت‌ها باید سعی کنند که در شرایط فعلی کاراتر عمل کنند. این در حالی است که پیش از این آیتم هزینه پزشکی راننده از بیمه شخص ثالث حذف شده است.

در سال 90 بیمه شخص ثالث 4 آیتم را برای متقاضیان مشمول پوشش بیمه‌ای داشت که شامل خسارت مالی اشیای ثالث، دیه راننده خودروی مقابل، دیه سرنشین و هزینه پزشکی راننده خودروی دارنده بیمه بود که بر این اساس نیز، خسارت‌‌دهی صورت می‌گرفت. سال 91 شرکت‌‌های صادرکننده بیمه به بهانه افزایش قیمت دیه، اقدام به افزایش قیمت بیمه شخص ثالث کرده‌اند، در حالی که تاکنون این افزایش همراه با حذف آیتم پرداخت خسارت به راننده خودروی دارنده بیمه است.
اخبار اقتصادی - آرمان

 


ویدیو مرتبط :
گزارش با موضوع کم فروشی و گران فروشی در بازار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماشین گران قیمت و فروشی دیوید بکام +عکس



 

دیوید بکهام اتومبیل رولز رویس بکهام

 

 

دیوید بکهام ستاره انگلیسی فوتبال جهان قصد دارد اتومبیل رولز رویس خود را بفروشد.بکهام  اتومبیلش را به قیمت ۲۵۰ هزار پوند(معادل ۷۲۵ میلیون تومان ) در سایت اینترنتی "ایی بی" در معرض فروش گذاشته است.

 

اتومبیل رولز رویس بکهام از جمله انواع خودروهای محدود در جهان به شمار می رود .

وی این خودرو را در سال ۲۰۰۸ به قیمت ۳۵۰ هزار پوند خرید ولی تاکنون بیشتر از شش هزار مایل ( معادل حدود ۹ هزار و ۶۵۰ کیلومتر) از آن استفاده نکرده است..../افکار نیوز


دیوید بکهام اتومبیل رولز رویس بکهام

 

 

دیوید بکهام اتومبیل رولز رویس بکهام