اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گاف اوباما در مورد ماجرای تصرف سفارت انگلیس/دیلی میل: آقای رئیس جمهور! زمان کلاس جغرافیا رسیده



 

گاف اوباما در مورد ماجرای تصرف سفارت انگلیس/دیلی میل: آقای رئیس جمهور! زمان کلاس جغرافیا رسیده

دیلی میل در گزارشی تحت عنوان"آقای رئیس جمهور، زمان کلاس جغرافیا رسیده؟" نوشت: چندین هفته پیش بود که باراک اوباما روابط امریکا و انگلستان را فوق العاده توصیف کرد. اما مشخص است که او نمی داند که اخرین گاف او در سیاست خارجی چیزی نیست که بتوان از آن به راحتی عبور کرد.

رئیس جمهور امریکا به دلیل استفاده  از کلمه "انگلیس" به جای "بریتانیا" مورد انتقاد قرار گرفته است.

به نوشته ی روزنامه دیلی میل، وی در جریان محکومیت حمله به سفارت در ایران، از کلمه سفارت "انگلیس" به جای سفارت "بریتانیا" استفاده کرد.

اوباما در مصاحبه ای در این خصوص گفت: همه ما در مورد اتفاقی که برای ......سفارت انگلیس، .........سفارت پادشاهی متحد افتاد، متاسفایم.

رئیس جمهور آمریکا اشتباه دوم را زمانی مرتکب شد که سفارت "بریتانیا" را سفارت "پادشاهی متحد" نامید.

این نشریه نوشت: این اولین بار نیست که اوباما اشتباهات جغرافیایی می کند.

تنها دو هفته ی پیش، او گفت که Hawaiiمحل تولدش مکانی در اسیاست.

البته او تنها سیاستمداری نیست که چنین اشتباهی کرده است. جورج بوش به افریفا به عنوان یک ملت اشاره کرد..../انتخاب


ویدیو مرتبط :
شب پیوند آقای رئیس جمهور و باراک اوباما با دی جی فسنقری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وقت آن نرسیده که برای کاهش فشار بر مردم چاره بیندیشید؟/ آقای رئیس‌جمهور! شعارهای شما به پایان رسیده



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

وقت آن نرسیده که برای کاهش فشار بر مردم چاره بیندیشید؟/ آقای رئیس‌جمهور! شعارهای شما به پایان رسیده

انصاری خطاب به احمدی‌نژاد گفت: شما بدون دلیل و فقط به خاطر مسائل انتخاباتی بعضی از وزرا را لحظه‌ای عزل و چند وزارتخانه را ادغام کرده و به دست مدیر سپرده‌اید، گویی که قحط‌الرجال است.

به گزارش نامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز در نطق‌های میان دستور خود انتقادات تندی را نسبت به محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور و سیاست‌های اقتصادی نادرست وی و همچنین عزل و نصب لحظه‌ای وزرا مطرح کردند.

علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در خانه ملت در نطق میان دستور امروز مجلس شورای اسلامی گفت: علاقه داشتم که امروز به جای سخن گفتن از مشکلات، از کارکردهای بی‌نظیر انقلاب اسلامی سخن بگویم اما افسوس که افزایش فاحش قیمت‌ها، ضعف در عملکرد اقتصادی، کاهش قدرت خرید مردم، شوک تورمی و ... چنان بزرگ است که انسان حرفی به جز موضوعات ذکر شده نمی‌تواند بزند.

وی با اشاره به حضور احمدی‌نژاد در مجلس شورای اسلامی در چهارشنبه این هفته گفت: رئیس جمهور در جمع نمایندگان حاضر شود و انتظار ما این است که آقای احمدی‌نژاد به مسائل ذکر شده پاسخ دهد که چرا بازار پولی مدیریت نشده؟ چرا امروز ارزش پول ملی ما در برابر پول‌های خارجی کاهش یافته است؟ در چنین شرایطی زندگی مردم چه وضعی پیدا خواهد کرد؟

محجوب اضافه کرد: یکی از بزرگان اقتصاد ما مرحوم عالی‌نسب تورم را اینگونه تعریف کرده‌اند که تورم مالیاتی است که اغنیا به میل خود علیه فقرا وضع می‌کنند؛ همه کسانی که می‌کوشیدند ارزش پول ملی حفظ شود آیا اکنون وقت آن نرسیده به این فکر کنند که این تورم حاصلی جز فشار به مردم نداشته است و بایستی چاره‌ای اندیشید؟

نماینده مردم تهران در خانه ملت همچنین تصریح کرد: افزایش قیمت ارز یعنی نصف کردن قدرت خرید مردم و این نقطه مقابل آن است که اگر کسی حقوقی دریافت می‌کند بایستی حقوقش نیز دو برابر شود؛ حال آیا در این‌باره چاره‌ای اندیشیده شده است؟ چگونه می‌توان تصمیم اتخاذ شده را اجرایی کرد؟

محجوب با بیان اینکه بایستی به جای برخی مطالب و تعارفات تصمیم اساسی در این‌باره اتخاذ شود، گفت: بایستی آنچه در قانون آمده اجرایی شود؛ حفظ ارزش پول ملی یا افزایش قدرت خرید مردم از جمله مواردی است که باید در دستور کار قرار بگیرد.

آقای رئیس جمهور! کمی از بی‌تدبیری بیرون بیایید

محمد سعید انصاری نماینده مردم آبادان در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس گفت: وضع موجود سزاوار خوزستان نیست که پس از گذشت 24 سال از شروع بازسازی مناطق جنگ‌زده، مردم این استان همچنان درگیر مشکلات پس از جنگ بوده و با آن دست ‌و پنجه نرم می‌کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: دولت‌های گذشته هم هیچکدام جمله‌ امام را سرلوحه کار خود قرار نداده‌اند و دینشان را به خوزستان ارائه نکرده‌اند و هنوز مردم این استان با مشکلات زیربنایی و ابتدایی مواجه هستند.

انصاری خطاب به رئیس جمهور تصریح کرد: آقای رئیس جمهور چرا با لجاجت با مردم خوزستان برخورد می‌کنید، مردم استان که به انقلاب خدمت کرده‌اند، چرا از مدیریت ضعیف استان خوزستان حمایت می‌کنید، چرا اجازه نمی‌دهید افراد لایق خدمت کنند، چرا ناتوانان و فسیل‌شدگان همچنان با ضعف خود استان را مدیریت می‌کنند.

وی ادامه داد: شما بدون دلیل و فقط به خاطر مسائل انتخاباتی بعضی از وزرا را لحظه‌ای عزل و چند وزارتخانه را ادغام کرده و به دست مدیر سپرده‌اید، گویی که قحط‌الرجال است، چه جوابی به خدا، شهدا، ایثارگران و مردم ایران می‌دهید.

نماینده آبادان بیان داشت: آقای رئیس جمهور تا کی زیربناهای این شهر باید مخروبه باقی بماند و راه‌های ناتمام آن مرتبا فاجعه بیافریند، شما در سفر استانی خود هنگامی که فریاد وا عطشای مردم بلند بود قول دادید که اگر تا 6 ماه دیگر آب نیاید، من وزیر را در لوله‌ می‌گذارم که منظورشان آقای فتاح بود.

وی خاطرنشان کرد: شعارهای شما به پایان رسیده و مدیون مردم خوزستان هستید، شما کاری برای خرمشهر، آبادان و خوزستان نکردید، چرا مردم استان باید لگدمال شوند و از حقوق شهروندی محروم باشند.

نماینده آبادان گفت: آقای رئیس جمهور کمی از بی‌تدبیری بیرون بیایید و اطراف خود را بنگرید و نگذارید مردم خوزستان با خاطره بدی در پایان دولت از شما متنفر بمانند، نگذارید آه و ناله خانواده شهدا و مردم استان دامنگیرتان شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خطاب به رحیمی معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: شما که زمانی نماینده و همکار ما بودید و از مسئولان اجرایی انتقاد می‌کردید، امیدوارم انتقاد سازنده یکی از دوستانت را بپذیری و از دفاع غیرعاقلانه، مخرب، کذب، بی‌اساس از مدیریت نالایق استان خوزستان دست بردارید، اینگونه رفتارها دیگر کافی ‌است، هر چه مردم از بی‌تدبیری، لجاجت و نابودی استان می‌کشند، ناشی از شماست.

انصاری اضافه کرد: آقای رئیس جمهور، استاندار استان با خفقانی که به وجود آورده‌ به حذف مدیران توانمند و استفاده از برخی مدیران خودسر و خودخواه با عدم کارایی در مدیریت سبب فروپاشی استان در تمام سطوح شده ‌است.

نگرش سیاسی در انتخاب فرمانداران به نظام لطمه می زند

رسول خضری در نطق میان دستور با بیان اینکه براساس منویات رهبر معظم انقلاب مجلس مظهر اقتدار و اختیار ملت است، تصریح کرد: همه نمایندگان مجلس دوست دارند که به صورت ملی اقدامات خود را پیگیری کنند اما متأسفانه سوء مدیریت مسئولان اجازه این اقدام را به نمایندگان نمی دهد.

نماینده مردم پیرانشهر وسردشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نمایندگان به جای رسیدگی به موضوعات ملی هم اکنون باید به مشکلات، دغدغه ها و زیرساخت های حوزه انتخابیه خود بپردازند، گفت: به طور مثال در چند ماه اخیر چند موضوع مهم به ویژه آتش سوزی مدرسه شین آباد پیرانشهر و بارش برف در استان آذربایجان غربی رخ داده است  که هم اکنون باید بگویم که بارش برف موجب خاموشی ۴ روزه شهرستان پیرانشهر شده است.

وی ادامه داد: به طور حتم اگر زیرساخت ها و مدیریت در استان آذربایجان غربی به درستی انجام می شد هم اکنون نباید با بارش یک برف زیر ساخت های منطقه ۱۵ تا ۲۰ میلیون خسارت می دید.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه نمایندگان هر دوره تذکرات بسیاری به مسئولان اجرایی می دهند، گفت: نمایندگان انتظار دارند که هیأت رئیسه تذکرات نمایندگان را پیگیری کند.

خضری با اعلام اینکه استاندار باید ناظر بر عملکرد مدیران کل استان باشد، گفت: حال این سؤال پیش می آید که آیا در استان حساس آذربایجان غربی مدیریت استان تدابیر خوبی را اندیشیده است.

وی با تأکید بر اینکه به طور حتم در انتخاب فرماندار نباید نگرش سیاسی وجود داشته باشد، یادآور شد: باید بررسی کرد که چند درصد از مدیریت استان بر عهده نخبگان و تحصیل کردگان بومی است، واقعیت آن است که انتخاب مدیران از مناطق دیگر به طور حتم به نظام لطمه می زند./نامه نیوز