اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گاف آقای رئیس جمهور در پاسخ به یک سوال


ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه که در کنفرانس حزب حاکم در مسکو در کنار دیمیتری مدودف نشسته بود در پاسخ به سئوال یکی از شرکت کنندگان مبنی بر اینکه "اوضاع منطقه آرکتیک چگونه خواهد شد؟ یک دانشمند می‌گوید که بهتر است این منطقه را تحت کنترل بین‌المللی قرار دهیم" سرش را به سوی مدودف برگرداند و در گوش وی گفت: «احمق.»

شبکه ایران: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه که در کنفرانس حزب حاکم در مسکو در کنار دیمیتری مدودف نشسته بود در پاسخ به سئوال یکی از شرکت کنندگان مبنی بر اینکه "اوضاع منطقه آرکتیک چگونه خواهد شد؟ یک دانشمند می‌گوید که بهتر است این منطقه را تحت کنترل بین‌المللی قرار دهیم" سرش را به سوی مدودف برگرداند و در گوش وی گفت: «احمق.»

به دنبال شنیده شدن این صدا در سالن کنفرانس، همه حضار با صدای بلند خندیدند.

پوتین که خود نیز از انعکاس صدایش در سالن شوکه شده بود بر خود مسلط شد و گفت: «موشک‌های آمریکایی پرتاب شده از این منطقه در مدت 1٦ تا 17 دقیقه می‌تواند شهر مسکو را هدف قرار دهد. در چنین شرایطی بیان پیشنهاد انتقال اختیار این منطقه به دیگران یک حماقت محض است. چنین پیشنهادی نه فقط میهن دوستانه نیست بلکه ضد ملی است.»

گفتنی است پیشنهاد انتقال حاکمیت منطقه آرکتیک در صفحه فیس بوک پروفسور دکتر سرگئی مدودف، آکادمیسین مدرسه عالی اقتصاد مسکو ارائه شده بود.


ویدیو مرتبط :
پاسخ رئیس جمهور به سوال خبرنگار کیهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آقای رئیس جمهور ، به این 3 سوال پاسخ دهید لطفا!



رئیس جمهور , رئیس دولت دهم  , هدفمندی یارانه ها

 

رئیس دولت دهم انتقاد را دوست ندارد. این را از همان روزهای ابتدا حیات دولت دهم  و حتی پیشتر از آن  نیز می شد این مساله را  فهمید.

از همان روزها که انتقاد از نحوه اجرای هدفمندی یارانه ها باعث شکراب شدن رابطه اقتصادی های منتقد با دولت  شد و از همان روزهایی که  انتقاد از نزدیکان رئیس جمهور موسوم به جریان انحرافی واکنش های  تندی چون اخراج و برکناری را در پی داشت ، می شد این موضوع را لمس کرد.

این در حالی است که انتقاد سازنده  برابر است با پیشرفت، توسعه و سازندگی.

حالا اما رئیس جمهور در آخرین اظهارات خود در جمع مردم کرمانشاه نیز ثابت کرده منتقدین را دوست ندارد.

محمود احمدی نژاد در مراسم افتتاح چندین پروژه در استان کرمانشاه با اشاره به برخی مسائل پیش آمده در حوزه تخلفات اقتصادی  و متهم شدن برخی همکارانش گفت: "هر کسی در هرجایی به هر اندازه ای تخلف کرده بگیرند و با آن برخورد کنند."

وی افزود:" فحش دادن به دولت هنر نیست، اگر جرات دارند بروند سراغ همان هایی که اصل کاری هستند."

رییس جمهور در ادامه سخنان خود تصریح کرد:"خراب نشان دادن وضع کشور برای کسی شهرت نمی آورد."

احمدی نژاد گفت:"فعلا من و همکارانم در سیبل هستیم."

تا به این ترتیب باز هم معلوم شود که محمود احمدی نژاد ز انتقادهایی که به وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور می شود و مقصر اصلی آن هم دولتی ها و بی قانونی هایشان قلمداد می شود ، دل خوشی ندارد.

اما با توجه به این صحبت های رئیس جمهور چند سوال اساسی ایجاد می شود که دولتی ها هنوز پاسخی به آنها نداده اند.

اول اینکه این اصل کاری ها و دست های پنهانی که همواره همه مسئولین دولتی از شخص رئیس جمهور گرفته تا وزرا و رئیس بانک مرکزی همواره از انها سخن می گویند چه کسانی هستند که حتی قوه اجرایی کشور نیز نمی تواند آنها را کنترل کند ؟آیا «اصل كار»تر از آقای «م . ر» وجود دارد كه اكنون یكی از متهمین اصلی دادگاه بیمه ایران است؟!

اگر به قول محمود احمدی نژاد این "اصل کاری ها" شناسایی شده اند و ماهیت آنها برای دولت روشن است، چرا به دستگاه قضا معرفی نمی شوند تا در پیشگاه قانون به تخلفات آنها رسیدگی شود و آیا دولت نسبت به مردم وظیفه شرعی و قانونی برای معرفی این افراد ندارد؟

سوال دوم اینکه، رئیس جمهور در سخنان خود تاکید کرده اند، "هر کسی در هرجایی به هر اندازه ای تخلف کرده بگیرند و با آن برخورد کنند."، اگر به راستی این چنین است چرا  همین چند وقت قبل  رئیس دولت دهم کابینه اش را خط قرمز خواند ؟

دلیل این تناقضات آشکار در سخنان رئیس جمهور چیست که گاه یارانش را خط قرمز می داند و در سخنانی تند از آنها دفاع می کند و در محضر مردم همه چیز تغییر می کند  و خط قرمزی در کار نیست؟

و سوال سوم که سوال اصلی است و یکی از دغدغه های   افکار عمومی نیز هست این است که با توجه به اینکه شخص رئیس جمهور همواره قوه مجریه را قوه برتر و دارای قدرت بیشتر می داند، در صورت وقوع تخلفات  و وضعیت بد اقتصادی ، کدام قوه باید زیر تیغ انتقاد قرار گیرد؟

مگر نه این که قوه مجریه  مسئول تمامی کارهای اجرایی و سازمان های اقتصادی است، پس چه کسانی باید پاسخگوی  گرانی های اخیر و مشکلات پیش آمده برای مردم باشند؟آیا از قدیم الایام نگفته اند هر که بامش بیش برفش بیشتر؟به راستی اگر دولت پاسخگوی مردم نباشد پس  جواب سوالات و انتقادات مردم را چه کسی باید بدهد؟..../شفاف