اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کیهان: رحیم مشایی هم مشمول قاعده مثبت آفرینش می شود؟!



 

 

 

کیهان: رحیم مشایی هم مشمول قاعده مثبت آفرینش می شود؟!

 

اسفندیار رحیم مشایی بركناری منوچهر متكی از وزارت خارجه را یك امر مثبت توصیف كرد.

وی كه در نشست «هم اندیشی دستگاه ها و نهادهای فعال در خارج از كشور» در وزارت خارجه سخن می گفت، اظهار داشت:«در طول سالهای خدمت در دولت نهم و دهم همواره یك رابطه صمیمی و نزدیك میان من و برادر ارزشمند آقای متكی برقرار بود».

رئیس دفتر رئیس جمهور در عین حال گفت كه «تغییر در دولت آقای احمدی نژاد امری سازنده و مثبت است و كل آفرینش نیز براساس تغییر آفریده شده است. با این تغییر شایستگی های متكی نقض نمی شود و هیچ كس صلاحیت و شایستگی های وی را رد نمی كند.» اما مشایی توضیح نداده كه چرا این اصل مثبت آفرینش شامل حال شخص وی در مجموعه دولت نمی شود؟!

مشایی همچنین گفت: تغییر در وزارت خارجه مدت ها مدنظر رئیس جمهور بوده و ایشان حتی به فكر مسئولیت جدیدی برای آقای متكی بودند و در این باره نیز با وی صحبت كرده اند.

وی در ادامه گفت: سایتی كه متعلق به یكی از نمایندگان مجلس است (من عادت ندارم اسم ببرم) به دروغ ادعا كرده است كه مشایی وزیر تعیین می كند. این سایت و مجله وابسته به آن، رو به جهنم باز می شود.

در خبر ایرنا توضیح داده نشده كه آقای مشایی به چه مناسبت در همایش «هم اندیشی دستگاه ها و نهادهای فعال در خارج كشور» سخنرانی كرده و این همایش چه ارتباطی با مسئولیت اداری وی دارد....../تحلیل:ایرنا


ویدیو مرتبط :
افشاگری دکتر قدیری ابیانه علیه رحیم مشایی و بر هم زدن جلسه توسط حامیان مشایی.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش زیباکلام به حمله کیهان / رحیم مشایی مثل آب خوردن اصول گرایان را شکست می دهد



صادق زیبا کلام,کانددیاتوری اسفندیار رحیم مشایی

واکنش زیباکلام به حمله کیهان / توصیه به شریعتمداری

من فکر می کنم این مطالب دلیل حمایت بنده از رحیم مشایی نمی تواند باشد . بنده معتقد هستم به غیر از آقای رحیم مشایی هیچ کدام از نامزدهای حامیان دولت شانسی برای پیروزی ندارند.

 روزنامه کیهان امروز در ستون اخبار ویژه خود، صادق زیباکلام را فردی "فتنه گر" نامید که حامی "مفسدان اقتصادی" است و دیگر دستش روشده است.

کیهان همچنین به زیباکلام توصیه کرده است تا به جای آنچه "پیشمرگی برای منحرفان" نامیده به فکر جمع کردن "افتصاحات اصلاح طلبان" باشد. خبرنگار شبکه ایران نظر صادق زیباکلام را در این باره جویا شده است:

آقای دکتر! کیهان را عصبانی کردید ...

هر از گاهی روزنامه کیهان من را مورد مرحمت قرار می دهد. این دفعه  نه بار اولی است که روزنامه کیهان من را مورد مرحمت قرار می دهد و نه بار آخری خواهد بود. منتها بحثی که باعث ناراحتی و عصبانیت روزنامه کیهان شد چیست؟

روزنامه کیهان نوشته است من از رحیم مشایی حمایت کردم یا طرفداری کردم در حالیکه به هیچ عنوان در آن یادداشتی که در روزنامه شهروند چاپ شده بود اصلا من از مهندس رحیم مشایی حمایت نکردم. ای کاش روزنامه کیهان آن یادداشت را کامل چاپ می کرد تا خوانندگان بفهمند من حمایت کرده ام یا نه!

من از آقای رحیم مشایی حمایت نکردم منتها یک سوال را مطرح کردم. پرسیدم شورای نگهبان به چه دلیل و مستنداتی قصد دارد  رحیم مشایی را رد صلاحیت کند، دلایل شورای نگهبان درباره رد صلاحیت ایشان چه مواردی است.

فکر می کنید علت عصبانیت کیهان چه بود؟

بنده به هر حال یک تحلیلگر سیاسی هستم و بنا به دلایلی معتقد هستم چنانچه آقای رحیم مشایی نامزد ریاست جمهوری باشد و در مقابل ایشان اصولگرایان قرار داشته باشد مثل آب خوردن آنان را شکست خواهد داد ولی من بارها تکرار کردم چنانچه در برابر آقای رحیم مشایی هاشمی رفسنجانی قرار بگیرد، قطعا رحیم مشایی نمی تواند پیروز بشود، زیرا محبوبیت آقای هاشمی رفسنجانی بسیار بیشتر از محبوبیت آقای رحیم مشایی است.

من فکر می کنم این مطالب دلیل حمایت بنده از رحیم مشایی نمی تواند باشد .

بنده معتقد هستم به غیر از آقای رحیم مشایی هیچ کدام از نامزدهای حامیان دولت شانسی برای پیروزی ندارند، هیچکدامشان در مقابل آقای هاشمی هیچ شانسی ندارند، حتی در مقابل نامزد های جناح اصول گرایان مثل آقای ولایتی هم هیچ شانسی ندارند! اما اگر یک نامزد آقای مشایی باشد یک نامزد آقای ولایتی باشد، قطعا آقای رحیم مشایی با اختلاف بسیار بالایی از آقای ولایتی  به پیروزی خواهد رسید.

به نظر شما بازخورد اجتماعی رفتار کیهان چه می تواند باشد؟

به نظر این مدل رفتارهای کیهان در جامعه نتیجه عکس خواهد و به نفع کسانی که تخریب شده اند تمام می شود. تا حالا که اینگونه بوده است. منتها کاری که روزنامه کیهان و اصول گرایان خواهند کرد این است که خیلی به چهره های اصلاح طلبی مثل کواکبیان و حسن روحانی پر و بال بدهند، که بگویند طیف آقای هاشمی و طیف اصلاح طلبان هم در انتخابات حضور دارند، ولی واقع مطلب این است که آقای کواکبیان و روحانی هیچ شانسی ندارند. 

یکی از دلایل این است که می خواهند بگویند انتخابات چند وجهی است. اگر آقای مشایی شرکت نکند و جلوی ایشان گرفته بشود و جلوی آقای هاشمی و خاتمی گرفته بشود انتخابات یک قطبی خواهد بود و رقابت بین اصول گرایان برگزار خواهد شد.

توصیه بنده به روزنامه کیهان این است که مقداری از تندروی و افراطی گری دست بردارد و اخلاق اسلامی و صعه صدر اسلامی را الگوی کار حرفه ای کارشان کنند./سایت روزنامه ایران