اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کینه قدیمی با چوبه دار گره خورد



کینه قدیمی با چوبه دار گره خورد

پسر جوان که در جریان درگیری با دوستش او را با ضربه کارد به قتل رسانده بود، پس از محاکمه در دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهریور سال 88 ماموران پلیس آگاهی شیراز از قتل پسر جوانی در جریان یک درگیری خیابانی با خبر شدند. کارآگاهان پس از حضور در محل دریافتند که حسین با ضربه های کارد به قتل رسیده است.

از سوی دیگر شاهدان ماجرا در جریان تحقیقات گفتند، مقتول در حال عبور از خیابان بود که پسر جوانی سد راهش شد و با هم درگیر شدند. پسر ناشناس با ضربه چاقو مقتول را به شدت مجروح کرد و سپس از محل درگیری گریخت.

ماموران سپس به تحقیق از خانواده حسین پرداخته و متوجه شدند او از مدت ها قبل با یکی از دوستانش به نام آرش اختلاف داشته است.

با کشف این سرنخ دستگیری آرش در دستور کار پلیس قرار گرفت و ماموران زمانی که سراغ متهم رفتند متوجه فرار او همزمان با قتل شدند.پس از تجسس های گسترده متهم به قتل دستگیر و در بازجویی ها به کشتن دوستش اعتراف کرد.

او درباره انگیزه اش از قتل گفت : مدت ها بود که با حسین اختلاف داشتم و به دنبال فرصتی بودم تا از او انتقام بگیرم. روز حادثه با مقتول روبرو شده و بر سر همان اختلاف قدیمی درگیر شدیم. در یک لحظه کنترلم را از دست داده و با ضربه چاقو او را کشتم.

با تکمیل تحقیقات پرونده به شعبه دوم دادگاه کیفری استان فارس فرستاده شد. در جلسه محاکمه اولیای دم خواستار قصاص قاتل پسرشان شدند.

متهم نیز با قبول اتهامش اعترافات قبلی خود را تکرار کرد و گفت : من نمی خواستم حسین را بکشم. آن روز به خاطر مصرف مشروبات الکلی حالت عادی نداشتم.

پس از آخرین دفاعیات متهمان و وکلای آنها قاضی عرفانی زاده همراه چهار قاضی مستشار دادگاه - فارسی، رستگاری، مظفر و سجادی نژاد - وارد شور شده و آرش را به قصاص محکوم کردند./مهر

 


ویدیو مرتبط :
بخشش قاتل پای چوبه دار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سوءظن به همسر با چوبه دار گره خورد



سوءظن به همسر با چوبه دار گره خورد

مردی جنایتکار که به خاطر سوءظن با شلیک اسلحه مرتکب قتل شده بود، پس از محاکمه در دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

متهم ردیف اول به نام مهدی سال 89 با همدستی یکی از دوستانش به خاطر سوءظن مرتکب قتل شد. او تصور می کرد مقتول با همسرش ارتباط دارد به همین خاطر او را با شلیک گلوله ای در رباط کریم به قتل رساند و گریخت.کارآگاهان پلیس آگاهی پس از تحقیقات گسترده مهدی و همدستش را دستگیر کردند.

او در بازجویی ها به قتل اعتراف کرد که پرونده اش با صدور کیفرخواست به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.هفته گذشته دادگاه متهمان به ریاست قاضی عبداللهی برگزار شد. در ابتدای جلسه نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست برای متهمان درخواست مجازات کرد.اولیای دم نیز خواستار قصاص متهم شدند.

در ادامه مهدی در جایگاه حاضر شد که با انکار قتل گفت : مدتی بود متوجه شده ‌بودم همسرم با افرادی رابطه دارد. . با این حال مدرکی نداشتم تا این موضوع را ثابت کنم. یک روز که با هم نشسته‌ بودیم و داشتیم صحبت می‌کردیم مقتول گوشی‌ تلفن همراهم را گرفت و آن را دستکاری کرد. من دیگر نمی‌توانستم پیامک بفرستم .این شک مرا زیاد کرد تصور می کردم او با همسرم در ارتباط است. موضوع را به یکی از دوستانم به نام کریم گفتم و او قتل را انجام دادم. من در ابتدا قتل را به خاطر او به گردن گرفتم.

در ادامه کریم در جایگاه قرار گرفت و گفت : من تنها همراهش بودم اما در قتل دخالتی نداشتم.

قضات دادگاه پس از آخرین دفاعیات متهمان وارد شور شده و مهدی را به قصاص محکوم کردند. کریم هم به زندان محکوم شد.

نگاه کارشناس

قاضی عبداللهی –رئیس شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران- با اشاره به این خبر گفت : یکی از انگیزه های جنایت ها سوءظن است که ریشه در اختلالات روانی و مصرف مواد مخدر به خصوص مواد مخدر صنعتی دارد. این افراد به جای رفع سوءظن دست به اقدامات خودسرانه می زنند. این جنایتکاران برای رها شدن از سوءظن دست به قتل همسر خود یا مردی که به او مشکوک هستند می زنند. این افراد پس از دستگیری متوجه می شوند شک آنها اشتباه بوده اما این زمان دیگر دیر است.

وی افزود : افرادی که دچار شک و سوءظن هستند باید به مشاور و یا پزشک مراجعه کنند و از آنها کمک بگیرند. اگر هم از موضوعی مطمئن شدند به جای اقدامات خودسرانه به مراجع قضایی و انتظامی مراجعه کنند./مهر