اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کیفیت خودرو های داخلی چگونه درجه بندی می شود؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

ایرنا به نقل از مدیر کل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت نوشت :روش ارزشیابی کیفی خودرو با هدف اصلاح و بهبود وضع کیفی آنها، برای مصرف کنندگان در رده های مختلف قیمتی تغییر می کند.

امیر حسین قناتی افزود: هدف از اجرای این برنامه ،تحویل خودروی فاقد عیب به مشتریان و شفاف سازی وضع کیفی برای مصرف کنندگان در رده های مختلف قیمتی است.

وی اضافه کرد :تمرکز بیشتر بر عیوب عملکردی نسبت به عیوب ظاهری و استفاده از شاخص های کاهش دهنده سطح کیفی برای خودروی دارای عیب ایمنی، اضافه شدن عیب اساسی و مهم در رد محموله، از جمله روشهای جدید ارزشیابی خودرو است.

به گفته قناتی، ایجاد دسته بندی قیمتی در سطح بندی ها به منظور سهولت در مقایسه تعیین سطح کیفی خودرو با استفاده از مدل درجه بندی کیفی (یک تا پنج ستاره) در هر دسته قیمتی از دیگر تغییراتی است که در ارزشیابی جدید خودروها مورد توجه قرار دارد.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه، رده بندی کیفی خودروها 23 مدل خودرو یک ستاره ، 6 مدل خودرو دو ستاره و 6 مدل خودرو سه ستاره دریافت کردند.

همچنین 66 درصد خودروها یک ستاره ، 17 درصد دو ستاره و بقیه سه ستاره اند.

بنابراین گزارش، کلاس قیمتی بالاتر از یک میلیارد ریال، خودروهای گرند ویتارا و کیا سراتو با دریافت سه ستاره بطور مشترک رتبه یک و خودروی آسا با یک ستاره رتبه دوم را به خود اختصاص دادند.

علاوه براین در کلاس قیمتی 500 تا 750 میلیون ریال، خودروی JAC- S5 با دو ستاره رتبه اول و JAC-J5 هم با دو ستاره رتبه دو را از آن خود کردند.

براساس این بررسی در گروه خودروهای بین 250 تا 500 میلیون ریال، پارس تندر شرکت پارس خودرو سه ستاره گرفت، تندر 90 اتوماتیک پارس خودرو نیز با سه ستاره دوم شد.

خودروی MVM110 در گروه خودروهای پایین تر از 250 میلیون ریال با یک ستاره اول و سایپا X131 گروه خودروسازی سایپا در رتبه کیفی دوم قرار گرفت.

براساس گزارش جلسه شورای سیاستگذاری خودرو، در 9 ماهه سال جاری تعداد 682 هزار دستگاه خودرو تاکنون در کشور تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 17.4 درصد کاهش داشته است.

 

اخبار اقتصادی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
نظر مردم در مورد کیفیت خودرو های داخلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کیفیت خودروهای داخلی کاهش یافت+نام خودرو



اخبار ,اخبار اقتصادی ,کیفیت خودروهای داخلی

 

اخبار اقتصادی - کیفیت خودروهای داخلی کاهش یافت

میانگین کیفیت سواری‌های تولیدی در کشور کاهش یافته است.

براساس جدیدترین آمارهای رسمی میانگین نمره منفی سواری‌های تولیدی در آبان ماه امسال دارای تنزل کیفی 3.4 درصدی بوده است.

بیشترین دلیل افت میانگین کیفیت سواری‌های داخلی مربوط به قطع تولید خودروی مگان و همچنین افزایش میانگین نمره منفی خودروی نیسان تیانا بوده است.

در خودروهای تولیدی در آبان ماه امسال در بخش عیوب فنی و عملکردی خودروی سایپا 131 بیشترین نمره منفی را داشته است.

در بخش تزیینات و مونتاژ نیز خودروهای پژو 405 و سمند بیشترین نمره منفی را کسب کرده‌اند.

در بخش بدنه نیز خودروهای سایپا 131 تولیدی سایپا و سایپا 131 تولیدی پارس خودرو دارای بیشتری نمره منفی بوده‌اند.

در بخش رنگ میانگین نمره منفی خودروها نسبت به ماه قبل 11.4 درصد تنزل داشته که بیشتر مربوط به افزایش نمره منفی خودروهای ام‌وی‌ام 110 و سایپا 131 بوده است.

در این بخش خودروهای لیفان X60 و لیفان 620 بیشترین نمره منفی را کسب کرده‌اند.

آبان ماه امسال تعداد ایرادات مهم و اساسی خودروها نیز به میزان صد درصد افزایش یافته که عمدتا مربوط به افزایش تعداد این ایرادات در خودروی سایپا 131 است.

 

--------------------------------------------


تولید تندر 90 افزایش می‌یابد

تولید خودروی تندر 90 در حد قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

اعمال تحریم صنعت خودرو از ابتدای جولای (تیر ماه امسال) موجب شد که واردات قطعات تندر 90 به کشور با مشکلاتی مواجه شود.

 

به دنبال آن تولید خودروی تندر 90 در دو شرکت داخلی نیز در حد قابل توجهی کاهش یافت به‌گونه‌ای که آبان ماه امسال تولید تندر 90 در شرکت ایران خودرو با افت 99 درصدی از 3560 دستگاه در آبان 91 به 37 دستگاه در آبان 92 رسید.

همچنین تولید تندر 90 در شرکت پارس خودرو نیز با افت 89 درصدی از 4809 دستگاه در آبان 91 به 527 دستگاه در آبان 92 کاهش یافت.

این موضوع موجب رشد قیمت خودروی تندر 90 در بازار آزاد نیز شده است به‌گونه‌ای که هم‌اکنون قیمت تندر 90 مدل E2 فول در بازار به حدود 37 میلیون تومان افزایش یافته است.

در این شرایط براساس جدیدترین اخبار به دست آمده، تولید خودروی تندر 90 در کشور مجددا افزایش خواهد یافت.

با توجه به لغو تحریم صنعت خودرو و با اقداماتی که انجام خواهد شد فرایند واردات قطعات این خودرو تسریع شده و تولید تندر 90 به تدریج افزایش می‌یابد. 

اخبار اقتصادی - ایسنا