اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کپی از کارت عابر بانک شگرد فروشنده برای سرقت



کپی از کارت عابر بانک شگرد فروشنده برای سرقت

فروشنده ای که با به دست آوردن رمز حساب بانکی یکی از مشتریانش و با کپی برداری از کارت عابر بانک، اقدام به برداشت ازحساب وی کرده بود دستگیر شد و به جرم خود اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی روز گذشته با بیان این خبر به خراسان گفت: فردی با مراجعه به پلیس فتا و با تسلیم شکوائیه ای اعلام کرد مدتی است از حساب بانکی ام پول برداشت می شود و دیگر مبلغی در حسابم باقی نمانده است درحالی که من از حساب مذکور نه خریدی انجام داده ام و نه پولی از آن برداشت کرده ام.

سرهنگ محسن عرفانی افزود: به دنبال اعلام این شکایت، کارشناسان پلیس، تحقیقات ویژه ای را در این باره آغاز کردند و برای یافتن سرنخی از این ماجرا دوباره سوالاتی از شاکی پرونده کردند.شاکی در پاسخ به این سوال ماموران که آخرین بار با کارت مذکور در کجا خرید کرده است گفت:مدتی قبل برای خرید به یک فروشگاه رفتم و از فروشنده خواستم مبلغ اجناس را از کارت عابر بانکم کسر کند اما دستگاه کارت خوان مغازه خراب بود و او با گرفتن رمز و کارتم به فروشگاه دیگری مراجعه کرد و پس از آن نیز رسید خرید و کارت را به من بازگرداند.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی تصریح کرد: با به دست آمدن این سرنخ، ماموران انتظامی با گرفتن استعلام های لازم از مراجع ذی ربط دریافتند که از کارت عابر بانک شاکی کپی برداری شده است بنابراین آن ها فروشنده مذکور را دستگیر و به مقر پلیس هدایت کردند. این جوان وقتی در برابر شواهد و دلایل مستند قرار گرفت، چاره ای جز بیان حقیقت ندید و به ناچار لب به اعتراف گشود و گفت: وقتی رمز کارت عابر بانک شاکی را به دست آوردم وسوسه شدم و با کپی برداری ازکارت وی،اقدام به برداشت از حساب بانکی اش کردم.

سرهنگ عرفانی در این باره به شهروندان توصیه کرد:حتماً از مراکز معتبر و مطمئن خرید کنید و در صورت مشکوک شدن به فروشنده بلافاصله رمز کارت خود را تغییر دهید./خراسان

 


ویدیو مرتبط :
کپی کارت عابر بانک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

500 میلیون ریال سرقت با ترفند عوض کردن کارت عابر بانک



اخبار ,اخبار اقتصادی ,عابر بانک

 

اخبار حوادث -  500میلیون ریال سرقت با ترفند عوض کردن کارت عابر بانک

فردی که با عوض کردن کارت های عابر بانک افراد در حال کار با دستگاه های خودپرداز، مبلغ 500 میلیون ریال از حساب آنان برداشت کرده بود، در اصفهان دستگیر شد. 

به گزارش ایرنا، سرهنگ ˈستار خسرویˈ رییس پلیس آگاهی استان اصفهان روز پنجشنبه در باره شگرد این سارق گفت: متهم با مراجعه به افرادی که در حال انجام کار با دستگاه عابر بانک بودند، با ترفندی خاص کارت آنها را با کارت بی اعتبار خود عوض و سپس با رمزی که توانسته بود بدست آورد، اقدام به برداشت از حساب آنها می کرد.

سرهنگ خسروی افزود: بدنبال شکایت مال باختگان و دریافت مشخصات ظاهری سارق از طریق چهره نگاری، ماموران پلیس به جست وجو برای شناسایی وی پرداختند و او را در یکی از باجه های عابر بانک شهر اصفهان در حالی که قصد عملی کردن نقشه سرقت دیگری داشت، دستگیر کردند.

وی، با بیان اینکه متهم تنها در یکی از سرقت ها مبلغ 38 میلیون تومان از حساب یک شهروند برداشت کرده است، افزود: این فرد تاکنون به شش فقره سرقت و برداشت غیر مجاز تا سقف مبلغ 500 میلیون ریال اعتراف کرده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه غفلت شهروندان از عوامل موفقیت این نوع سارقان است، از شهروندان بخصوص افراد کهنسال خواست که پیشنهاد افراد ناشناس را برای کمک در استفاده از عابر بانک نپذیرند و این کار را به فرد مطمئن بسپارند.

وی از شهروندان خواست به طور جدی از نوشتن رمز عبور روی کارت عابر بانک پرهیز کنند.

اخبار حوادث  - ایرنا