اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کویت چهار راکتور هسته ای می سازد



 

 

 

کمیته ملی انرژی هسته ای کویت از تصمیم این کشور برای ساخت چهار راکتور اتمی تا سال 2022 میلادی خبر داد.

به نقل از رویترز، هر یک از این راکتورها توانایی تولید یک هزار مگا وات برق را خواهند داشت.

در همین رابطه "احمد بشاره" دبیر کل کمیته ملی انرژی هسته ای کویت با تائید این مطلب اعلام کرد : برای ساخت راکتور چندین برنامه را مد نظر قرار داده ایم که برنامه کلی ما در ماه ژانویه اعلام می شود.

وی همچنین اعلام کرد که کویت در حال رایزنی با طرف های بین المللی برای تولید مشترک انرژی هسته ای ظرف 20 سال آینده است.

به گفته احمد بشاره، در حالیکه قیمت نفت در هر بشکه بیش از 45 دلار است انرژی هسته ای یک جایگزین خوب می تواند برای آن باشد.

در همین رابطه احمد بشاره در هفته گذشته قراردادی را با ژاپن به امضا رساند..../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
داخل راکتور هسته ای چه خبر است؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عربستان راکتور هسته ای می سازد


عربستان تا پایان سال ۲۰۳۲ با هزینه ۸۰ میلیارد دلاری قصد ساخت ۱۶ راکتور هسته ای را دارد. خبرگزاری مهر: روزنامه وال استریت ژورنال از برنامه ریزی عربستان سعودی برای ساخت ۱۶ راکتور هسته ای با هدف به چالش کشاندن برنامه هسته ای ایران خبر داد.

وال استریت ژورنال در این خصوص نوشت: در حالی‌که جهان بر برنامه هسته‌ای ایران متمرکز است، دیگر بازیگران منطقه در پی برنامه ریزی برای گسترش انرژی هسته‌ای مورد نیاز برای تامین انرژی مورد نیاز خود برای آینده هستند.

بنا بر این گزارش، در میان این بازیگران منطقه ای عربستان سعودی اعلام کرده است قصد دارد ظرف چند دهه آینده ۱۶ راکتور هسته ای برای تامین ۱۵ درصد انرژی مورد نیاز کشور بسازد.

بنا بر اعلام وبسایت دولت عربستان به احتمال زیاد این نیروگاه ها تا سال ۲۰۳۲ ساخته خواهند شد و هزینه تخمینی آنها ۸۰ میلیارد دلار برآورد شده است.

جیمز کرین، محقق انرژی در موسسه بیکر وابسته به دانشگاه رایس هوستون آمریکا درباره انگیزه عربستان در این خصوص گفت: عربستان رقابتی استراتژیک با ایران دارد و این مسئله برایش بسیار مهم است.