اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کوچکداشت پژوهشگران برتر ایران: فکر می کنید جایزه نفر اول چه بود؟!



 

 

 

کوچکداشت پژوهشگران برتر ایران: فکر می کنید جایزه نفر اول چه بود؟!

 

محققان محترم ! برای دریافت جایزه صف بكشید جلو دبیرخانه

کوچکداشت پژوهشگران برتر ایران: فکر می کنید جایزه نفر اول چه بود؟!

درست در روزی كه مسئولان ورزش كشور اعلام كردند كه اگر تیم ملی فوتبال كشورمان در مسابقات جام ملت های آسیا قهرمان شود به هر یك از بازیكنان تیم ملی 150 عدد سكه پاداش خواهند داد ( جمعا بیش از 3 هزار سكه و به ارزش بیش از 1 میلیارد تومان ) همایشی در ساختمان اجلاس سران كشورهای اسلامی در تهران برگزار شد ، كه با تحقیر جمع بزرگی از اصحاب علم و پ‍ژوهشگران برتر كشورمان خاتمه یافت.

به گزارش خبرنگار عصر ایران این همایش كه با حضور دو وزیر كابینه و رییس دفتر رییس جمهوری از ساعت 8 صبح در محل ساختمان اجلاس سران سازمان كنفرانس اسلامی در تهران برگزار شد ، با صحنه هایی همراه بود كه در نهایت منجر به اعتراض پژوهشگران كشورمان شد ، به طوری كه  پژوهشگر برتر كشور صبح امروز (سه شنبه ) در مصاحبه ای با رادیو ضمن اعتراض به نحوه برگزاری این همایش از تحقیر پژوهشگران در این همایش انتقاد كرد و خبر داد که  مسئولان برگزاری این همایش روز گذشته پس از ساعت ها سخنرانی وقتی برای برگزاری مراسم تجلیل باقی نگذاشتند و در نهایت به بهانه ضیق وقت برای تجلیل از پژوهشگر برتر كشور 1 سكه ! بهار آزادی به همراه یك لوح تقدیر به او تقدیم كردند و از دیگر پژوهشگران خواستند تا برای دریافت هدیه خود در مقابل دفتر دبیر خانه همایش صف بكشند !

این اقدام مسئولان برگزاری همایش را می توان با وعده مسئولان به تیم ملی فوتبال كشورمان مقایسه كرد و به ذكر نكاتی چند در این باره پرداخت :

1- كسی از تجلیل قهرمانان ورزشی كشورمان ناراحت نیست و بسیاری از مردم از تجلیل و قدردانی از  قهرمان آفرینان كشورشان راضی هستند ، ولی بحث اصلی اینجاست كه فاصله تجلیل از یك قهرمان ورزشی با پژوهشگر یا پژوهشگران برتر كشور آیا باید 1 به 150 باشد ؟!

این موضوع به تنهایی نشان می دهد که مملکت ما به شدت دچار عارضه مرگبار جابجایی اولویت ها شده است و الا چگونه می شود برای یک ورزشکار ، به خاطر یک مدال ورزشی ،  150 سکه تمام بهار آزادی داد ولی برای کسی که عمری را در تحقیق و پژوهش گذرانده و عملاً به جامعه و کشوش خدمت می کند ، تنها یک سکه داد و البته یک لوح تقدیر؟!

با این ندانم کاری ها و تبعیض ها ، آقایان انتظار دارند متفکران و محققان و مخترعان این مملکت ، سودای عزیمت به خارج را هم نداشته باشند!  باور کنید اگر این همایش برگزار نمی شد و آن یک سکه هم جایزه داده نمی شد ،  سنگین تر بود و لا اقل حرمت پژوهش و پژوهشگر حفظ می شد!

کسانی که مدام می پرسند چرا در ایران علم آن طور که باید و شاید پیشرفت نمی کند ،  مروری بر همین همایش داشته باشند تا جواب هایشان را دریابند.

2-  مسئولان برگزاری در همایشی كه دو وزیر و  رییس دفتر رییس جمهور در آن شركت دارند و قرار است از برترین پژوهشگران كشور در آن تجلیل شود ، چرا باید سوژه اصلی همایش كه تجلیل از پژوهشگران برتر كشور است را به یك میتینگ تبلیغاتی برای خود تبدیل كنند و آن قدر حرف بزنند كه سوژه اصلی همایش فدای سخنرانی های مسئولان شود .

آیا جا نداشت در چنین همایشی به جای مسئولانی كه همیشه و 24 ساعته به صورت یك طرفه حرافی می كنند ، آقایان فقط گوش می دادند به درد دل پژوهشگران؟!

3- چرا باید در این مراسم ، پژوهشگران كشور برای دریافت جوایز خود به نحو تحقیر آمیزی جلوی دبیرخانه صف بكشند ! آیا تجلیل از پژوهشگران با این هدایای ناچیز و صف كشیدن آنها برای دریافت این هدیه ناچیز تحقیر پژوهشگر نیست ؟! این همایش ، بزرگداشت پژوهشگران بود یا کوچکداشت آنها؟

4-  " تولید علم " ، " بومی كردن علوم " ، "جنبش نرم افزاری " و حتما از طریق برگزاری این چنین همایش هایی قابل تحقق خواهد بود ! همایش هایی كه به نظر می رسد صرفا برای رفع تكلیف برگزار می شود و تازه بعضی مسئولان از فرصت چند ساعته  همین همایش ها هم نمی گذرند و تریبون سخن سرایی را به دست گرفته و آن قدر حرف می زنند كه وقت برای سوژه اصلی برگزاری همایش نباشد !

واقعا باید به مسئولان برگزاری این همایش به دلیل برگزاری یك چنین همایش هایی دست مریزاد گفت !!....../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
جایزه نفر دوم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حدادی در باشگاه یکصد نفر برتر/ مریم طوسی سومین دوومیدانی کار برتر ایران



ده دوومیدانی کار برتر ایران در سال 2012

حدادی در باشگاه یکصد نفر برتر/ مریم طوسی سومین دوومیدانی کار برتر ایران

عملکرد بین المللی دوومیدانی کاران ایرانی در سال 2012، حضور پرتعداد آنها در رده های با ارزش جهانی را در پی داشته است.

 

اخبار,اخبار 

جدید,اخبار جالب

به گزارش ایسنا، سال 2012 میلادی سال خوبی برای دوومیدانی ایران بود. در این سال بسیاری از ورزشکاران کشورمان به نتایج بسیار خوبی رسیدند که نتیجه آن حضور ده دوومیدانی کار در بازیهای المپیک لندن بود. نکته ارزشمند دیگری هم که در پایان سال 2012 جایگاه رو به رشد دوومیدانی کاران ایرانی را نشان داد، رده بندی بین المللی آنها در معتبرترین موسسه رده بندی بین المللی این رشته ورزشی است.

بر اساس رده بندی صورت گرفته توسط موسسه بین المللی رده بندی دوومیدانی کاران، هم اکنون ده دوومیدانی کار ایرانی در بین یکصد ورزشکار برتر رشته خود قرار دارند. این نکته ای است که تاکنون کمتر دوومیدانی ایران توانسته بود بدان دست پیدا کند. با توجه به پیشینه این رده بندی ها بیشتر پرتابگران دیسک ایران به همراه دوندگان 800 متر و در این اواخر در پرتاب وزنه وارد لیست یکصد نفر برتر هر رشته شده بودند.

در ادامه به این رده‌بندی‌ها اشاره خواهیم کرد.

1-احسان حدادی

احسان حدادی، گل سر سبد دوومیدانی ایران است و سالها است که او با فاصله زیادی نسبت به همه دوومیدانی کاران ایرانی در صدر قرار دارد. حدادی هم اکنون با 1327 امتیاز نه تنها در مکان سوم پرتاب دیسک دنیا قرار گرفته، بلکه در میان همه دوومیدانی کاران دنیا و در تمام مواد، جایگاه هشتاد و یکم را به خود اختصاص داده است. این نتیجه عملکرد درخشان او در سال 2012 تا بازیهای المپیک بوده و اگر در یکی، دو مسابقه پس از المپیک نیز نتایج بهتری بدست می آورد، بی شک او اکنون جایگاه بهتری را داشت.

اما نکته حایز اهمیت این است که احسان حدادی نخستین دوومیدانی کار ایران است که به جمع یکصد دوومیدانی کار برتر دنیا در بین تمام مواد رسیده و این نشان از جایگاه بالای او دارد.

2-رضا قاسمی

دومین ورزشکار برتر دوومیدانی ایران در سال 2012 کسی نیست جز رضا قاسمی. او در سال جاری به رکوردهای با ارزشی رسید و توانست پس از سالها رکورد دوی 100 متر ایران را از 10 ثانیه و 29 صدم ثانیه به 10 ثانیه و 24 صدم ثانیه کاهش دهد. قاسمی چه پیش از بازیهای المپیک و چه پس از آن بسیار خوب دوید تا در مجموع هم اکنون 1149 امتیاز را به خود اختصاص دهد و در بین دوومیدانی کاران ایرانی پس از حدادی در جایگاه دوم بایستد.

او در بین دوندگان 100 متر دنیا و در جایی که "بولت" و "بلیک" از جامائیکا مکانهای اول و دوم را به خود اختصاص داده اند، در جایگاه هفتادم جهان قرار دارد.

3-مریم طوسی

مریم طوسی سومین دوومیدانی کار برتر ایران در سال 2012 محسوب می شود. او هم در دوی 200 متر و هم در دوی 400 متر به رکوردهای خوبی رسیده، اما عمده رکوردهای با ارزش او در دوی 400 متر بوده است.

براساس رده بندی این موسسه بین المللی، هم اکنون مریم طوسی با 1144 امتیاز در مکان 66 دوندگان 400 متر دنیا در بخش زنان قرار دارد. او بارها و بارها رکورد ایران را شکسته و شاید برای حضور در بازیهای المپیک لندن تنها یک قدم کم داشت. البته طوسی در دوی 200 متر هم با 1089 امتیاز در مکان 185 قرار دارد.

4-محمد ارزنده

با توجه با امتیازهای اعلام شده، محمد ارزنده چهارمین دوومیدانی کار ایرانی در سال 2012 محسوب می شود. او نیز در سال جاری رکورد ملی ایران را در پرش طول شکست و نخستین پرنده هشت متری ایران لقب گرفت. ارزنده در بازیهای المپیک نیز عملکرد چندان بدی نداشت و حداقل مسئولان و کارشناسان از او راضی بودند. بدین ترتیب و به علت رکورد بسیار خوبی که در سال 2012 ثبت کرد، ارزنده هم اکنون با 1139 در مکان 44 پرش طول دنیا قرار دارد.

5-کیوان قنبرزاده

کیوان قنبرزاده، جوان بااستعداد پرش ارتفاع ایران است که شایستگی حضور در بازیهای المپیک را داشت، اما با وجود رکوردهای خوب، باز هم نتوانست جواز حضور در بازیهای لندن را بدست آورد. با این وجود عملکرد شایسته اش در سال 2012 برای او 1136 امتیاز به همراه داشته است و هم اکنون کیوان قنبرزاده در مکان 44 پرش ارتفاع دنیا قرار دارد.

6-روح الله عسگری

روح الله عسگری از با سابقه های دوومیدانی ایران است و تنها دوومیدانی کار ایران در ماده 110 متر با مانع بوده که توانسته در رده های بین المللی به مدالهای با ارزشی دست پیدا کند. او نیز در فاصله می تا بازیهای المپیک لندن رکورد ملی را شکست و جواز حضور در بازیها را بدست آورد. او در سال 2012 با 1133 در مکان 93 دوی 110 متر دنیا قرار دارد. البته لازم به ذکر است که در دوهای سرعت ازدحام شرکت کنندگان بسیار بیشتر از سایر مواد است.

7-محمود صمیمی

محمود صمیمی اگرچه در سال 2012 در رقابتهای زیادی شرکت نکرد و نتوانست وارد بازیهای المپیک شود، اما با این حال به دلیل داشتن رکوردهای خوب هم اکنون به 1122 امتیاز در مکان 43 پرتاب دیسک دنیا قرار دارد. البته تا چندی پیش محمد صمیمی نیز در بین یکصد نفر برتر بود، اما او اینک از بین یکصد نفر خارج شده است. به هر حال محمود صمیمی اکنون پس از احسان حدادی در مکان دوم پرتاب دیسک ایران قرار دارد.

8-امین نیکفر

امین نیک فر رکورددار پرتاب وزنه ایران است، یکی از نمایندگان ایران در بازیهای المپیک بود. او اگرچه در لندن نتوانست عملکرد چندان درخشانی داشته باشد، اما با توجه به رکورد خوبی که در سال 2012 ثبت کرده هم اکنون با 1091 در مکان 83 پرتابگران وزنه دنیا قرار دارد. او همچنین همراه چندی است که همراه احسان حدادی در آمریکا تمرین می کند. البته امین نیکفر در آمریکا به دنیا آمده و به عنوان یک ایرانی، مقیم این کشور است.

9-کاوه موسوی

کاوه موسوی، رکورددار پرتاب چکش ایران و نخستین دوومیدانی کار کشورمان بود که توانست جواز حضور در بازیهای المپیک لندن را بدست آورد. او در سال جاری عملکرد خوبی را داشته و با کسب 1077 امتیاز، اکنون در مکان 65 پرتاب چکش دنیا قرار دارد.

10-لیلا رجبی

لیلا رجبی در پرتاب وزنه تنها زن با ملیت ایرانی بود که در بازیهای المپیک لندن حضور داشت. او هم اکنون رکورددار ایران است و یکی از سه پرتابگر وزنه برتر آسیا در بخش بانوان محسوب می شود. بدین ترتیب رجبی 1045 را به خود اختصاص داده و در مکان 40 پرتابگران وزنه دنیا قرار دارد./ایسنا