اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«کوروش کبیر» در وزارت ارشاد منتظر است


با پایان نگارش فیلمنامه‌ پروژه‌ ملی ـ سینمایی «کوروش کبیر» توسط مسعود جعفری جوزانی درخواست پروانه‌ ساخت فیلم به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شد.

با پایان نگارش فیلمنامه‌ پروژه‌ ملی ـ سینمایی «کوروش کبیر» توسط مسعود جعفری جوزانی درخواست پروانه‌ ساخت فیلم به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شد.

علی معلم تهیه‌کننده‌ فیلم سینمایی «کوروش کبیر» با اعلام این خبر، گفت: «همانگونه که در خبرهای گذشته ذکر شد، پس از یک سال تحقیق و پژوهش بر روی زندگانی کوروش، اکنون با پایان یافتن نگارش کتاب اول این فیلم، مراحل ساخت آن آغاز خواهد شد.»

به گفته معلم، «داستان فیلم از کاخ اکباتان و دربار آستیاگ آغاز می‌شود و زندگی کوروش از تولد تا بنیانگذاری تمدن هخامنشی و حکومت پارسیان را تا مرگ او دنبال خواهد کرد.»

وی در ادامه‌ این خبر افزود: «با صدور رسمی پروانه‌ ساخت فیلم طی یک کنفرانس مطبوعاتی شرایط همکاری هنری و نحوه‌ مشارکت در سرمایه‌گذاری فیلم برای علاقه‌مندان تشریح خواهد شد.»

منبع: خبرآنلاین



ویدیو مرتبط :
ترجمه متن منشور کوروش کبیر - روز جهانی کوروش بزرگ مبارک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

"کوروش کبیر" منتظر نظر شمقدری است


فیلم سینمایی کوروش کبیر به تهیه‌کنندگی علی معلم و کارگردانی مسعود جعفری جوزانی مدت‌ها است قرار است ساخته شود، اما همچنان درپیچ و خم کارهای اداری مانده است‌.

خبرگزاری ایلنا: فیلم سینمایی کوروش کبیر به تهیه‌کنندگی علی معلم و کارگردانی مسعود جعفری جوزانی مدت‌ها است قرار است ساخته شود، اما همچنان درپیچ و خم کارهای اداری مانده است‌.

 ‌علی معلم (تهیه‌کننده سینما)  با اعلام این مطلب گفت‌: دو هفته گذشته درباره این فیلم با سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفت‌و‌گو کردم و ایشان هم به شمقدری اعلام کرد که ساخت این فیلم پیگیری شود‌. ‌



 وی ادامه داد‌: بعداز دیدار با شمقدری وی از من درخواست طرح توجیهی برای ساخت فیلم کرد و من هم اعلام کردم که قصد دارم فیلم کوروش کبیر را در قالب یک پروژه ملی بسازم‌. ‌ معلم با اشاره به تلاش زمانی بسیار برای نوشتن فیلمنامه فیلم گفت‌: در گفت‌و‌گو با چند نفر از اعضای شورای پروانه ساخت و همچنین سینماگران و براساس اخباری که از شورای پروانه ساخت دارم فیلمنامه مورد استقبال قرار گرفته است‌.

معلم افزود‌: اگر همین امروز نیز با ساخت فیلم موافقت شود برنامه ریزی و راه اندازی این پروژه یک سال طول می‌کشد، اما براساس راهکارهایی که درنظر گرفته شده طرح موفقیت‌آمیز می‌شود‌. ‌ وی ادامه داد‌: هفته آینده قصد دارم تا به دیدن جواد شمقدری بروم‌.