اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کنسرت همایون شجریان در برنامه ویژه زنجان


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزاری کنسرت همایون شجریان در بهمن‌ماه امسال در این استان خبر داد.

ایسنا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزاری کنسرت همایون شجریان در بهمن‌ماه امسال در این استان خبر داد.

ناصر مقدم گفت: برنامه‎های زمستان این اداره‌ کل مشخص شده است. برگزاری جشنواره‌ی تجسمی در شهر هیدج، برگزاری شب شعر به‌عنوان اولین برنامه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ماه‌نشان که به‌تازگی تأسیس شده است، برگزاری جشنواره‌ی موسیقی در بخش‌‎های تک‌نوازی و گروه‌نوازی، از برنامه‎های این اداره‌ کل خواهد بود.

وی اظهار کرد: اولین جشنواره ملی حضرت زینب (س) با نام «شکوه شکیبایی» 4 و 5 اسفند برگزار خواهد شد. با توجه به این‌که زنجان پایتخت شور و شعور حسینی است، معمولا برنامه‎هایی که اجرا می‌شود حول و حوش ماه محرم و صفر است، بنابراین ضرورت دارد برای تداوم آن، برنامه‎هایی در نظر گرفته شود. در این راستا، جشنواره‌ی ملی حضرت زینب (س) در رشته‎های شعر، داستان، مقاله و دل‌نوشته برگزار خواهد شد.

مقدم بیان کرد: مروری بر آثار فیلم‌سازان مطرح کشور به‌صورت فصلی، از دیگر برنامه‎های اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است. اواخر دی‌ماه امسال 15 اثر از تهمینه میلانی با حضور دو نفر از بازیگران مطرح کشور اکران خواهد شد.

وی افزود: چاپ کتاب آثار گروهی هنرمندان زنجان، راه‎‌اندازی اولین بازارچه‌ی فروش آثار هنری هنرمندان استان در دهه‌ فجر، کلنگ‎زنی احداث تالار بزرگ شهر، عضوگیری خانه هنرمندان و برگزاری کنسرت همایون شجریان در استان، از دیگر برنامه‎های این اداره‌ کل برای فصل زمستان است.


ویدیو مرتبط :
کنسرت استاد شجریان به همراه همایون شجریان و گروه آوا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کنسرت همایون شجریان در تالار وحدت



گروه موسیقی حصار به آهنگسازی علی قمصری و خوانندگی همایون شجریان 12 تا 14 آبان ماه سال جاری ساعت 21 در تالار وحدت به صحنه می‌رود.

 

گروه همنوازان حصار به سرپرستی علی قمصری و خواندگی همایون شجریان كه روزهای 30 و 31 فردوین ماه در برج میلاد و روزهای سوم و چهار اردیبهشت ماه در تالار اندیشه به صحنه رفته بود، هم اكنون قصد دارد همان برنامه را به مدت سه شب در تالار وحدت به صحنه ببرد.

این كنسرت كه به دلیل ترافیك برنامه‌های سالن‌ها و مصادف شدن آن با اجرای پروژه موسیقی سیمرغ به آهنگسازی حمید متبسم در همان روزها نتواست در سالن های دیگر تمدید شود، در شهرستان‌های مختلف نیز برنامه ی خود را تكرار می‌كند.

قطعات بخش اول این کنسرت، مقدمه دشتی به همراه آوازهای «بی‌دل و بی‌زبان» و «صنما»، چهار مضراب، تصنیف «خاکدان عشق»، مقدمه نوا، ساز و آواز «نقش خیال»، تصنیف «توبه‌شکن»، ضربی نهفت به همراه آواز نهفت و تصنیف «شهر به شهر» از آلبوم «نقش خیال» هستند.

قطعات بخش دوم نیز شامل مقدمه چهارگاه به همراه آواز «برون از دیده‌ها»، تصنیف «در عاشقی»، تکنوازی تار، تصنیف «آب، نان، آواز»، ساز و آواز شوشتری، تصنیف «به‌جان تو»، ساز و آواز «گناه عشق» و تصنیف «هوای گریه» از آلبوم «آب، نان، آواز» است.

گروه همنوازان حصار با ترکیب علی قمصری به عنوان آهنگساز و نوازنده تار، سهراب پورناظری نوازنده کمانچه، مصباح قمصری نوازنده کمانچه باس، نگار خارکن نوازنده کمانچه آلتو، علی اصغرعربشاهی تار،نوشین پاسدار نوازنده عود، حسین رضایی نیا نوازنده دف، همایون نصیری نوازنده دمام و سازهای کوبه‌ای و آیین مشکاتیان نوازنده تنبک و کوزه در این كنسرت سه روزه صدای همایون شجریان را همراهی می كنند.../ایلنا