اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کنایه احمد خاتمی به احمدی نژاد...



آمریکا به دنبال تقویت ملی‌گرایی در ایران است؛

کنایه احمد خاتمی به احمدی نژاد: گفتن اینکه شاهنامه تفسیری از قرآن کریم است، نشان‌دهنده نبود آشنایی با قرآن و شاهنامه است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه تقویت ریشه‌های ناسیونالیستی و ملی‌گرایی از اولویت‌های اوباما است، گفت: اوباما با تشکیل بنیاد بین‌المللی نوروز قصد دارد اعتقادات دینی مردم جای خود را به ملی‌گرایی بدهد.

انتخاب : امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه تقویت ریشه‌های ناسیونالیستی و ملی‌گرایی از اولویت‌های اوباما است، گفت: اوباما با تشکیل بنیاد بین‌المللی نوروز قصد دارد اعتقادات دینی مردم جای خود را به ملی‌گرایی بدهد.

 سید احمد خاتمی صبح امروز در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی اظهار کرد: دینی که روزی به نام افیون ملت‌ها مطرح بود، به صحنه آمد و مایه تحرک جامعه نیز شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

وی با اشاره به صحبت‌های اخیر یکی از مسئولان در ارتباط با فردوسی تصریح کرد: گفتن اینکه شاهنامه تفسیری از قرآن کریم است، نشان‌دهنده نبود آشنایی با قرآن و شاهنامه است.

خاتمی ایران منهای اسلام را افتخار ندانست و ادامه داد: 33 سال دین این کشور را اداره کرده و کسانی که امروز تریبون دارند مراقب صحبت‌های خود باشند.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، وی تقویت رگ و ریشه‌های ناسیونالیستی و ملی‌گرایی را از اولویت‌های اوباما عنوان و خاطرنشان کرد: اوباما با تشکیل بنیاد بین‌المللی نوروز قصد دارد اعتقادات دینی مردم جای خود را به ملی‌گرایی بدهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه 22 بهمن 57 فرزند 15 خرداد 1342 است، ادامه داد: خون پاک شهیدان 15 خرداد گل توحید را در کشور به بار آورد.

وی بیداری اسلامی منطقه را حاصل آن خون‌های پاک دانست و بیان کرد: از نظر قرآن کریم دو قیام که یکی حرکت خدایی و یکی شیطانی است در سراسر زندگی بشر از حضرت آدم تا قیامت برپا است.

خاتمی با بیان اینکه اهل تقوا در این مبارزه پیروز نهایی هستند، افزود: قیام الهی 15 خرداد 1342 از نظایر قیام‌های خدایی بود.

وی با اشاره به حضور بیش از 50 ساله انگلیس و آمریکا در ایران در زمان طاغوت یادآور شد: انگلیس بعد از 20 سال حکومت فاسد رضاخانی، او را که خود آورده بود برد و فرزندش را به سلطنت رساند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: در طول 37 سال حکومت محمدرضا پهلوی نیز سه جریان مبارزاتی توده‌ای‌ها، کمونیست‌ها و ملحدین، جریان‌های التقاطی و در نهایت جریان خالص اسلامی اقدام به مبارزه می‌کردند.

وی تاکید کرد: در بین این سه جریان تنها جریان خالص اسلامی در پی ایجاد یک حکومت اسلامی در کشور بود که در بهمن سال 57 به رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید.

خاتمی متذکر شد: بسیاری از جریان‌ها نهضت امام راحل را نهضت کوری قلمداد می‌کردند، اما همین نهضت به روشن‌ترین حرکت تبدیل شد./انتخاب


ویدیو مرتبط :
کنایه روحانی به احمدی نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اگر احمد خاتمی در سال 76 کاندیدا می شد... / آیا جامعه تحمل یک احمدی نژاد دیگر را دارد؟!



اگر احمد خاتمی در سال 76 کاندیدا می شد... /

آیا جامعه تحمل یک احمدی نژاد دیگر را دارد؟!

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

انتخاب :  روز گذشته جناب حجت الاسلام احمد خاتمی در واکنش به طرح برخی شایعات در مورد «کاندیداتوری در انتخابات»، ضمن رد این اخبار گفته که «بنده خود را یک چهره ‌فرهنگی می‌دانم و بر همین اساس نامزدی در انتخابات ریاست ‌جمهوری را همچون چهار دوره گذشته نمی‌پذیرم»

به گزارش «انتخاب»؛ ایشان گفته است: چهاردوره ریاست جمهوری نام بنده در میان نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح بوده است اما بنده به دلیل اینکه خود را یک چهره فرهنگی می‌دانم و خدا را به موجب توفیق‌های فراوان الهی در این زمینه شاکرم، نامزد انتخابات آتی ریاست‌جمهوری نخواهم شد.

با یک بررسی اجمالی می توان فهمید که 4 دوره پیشین انتخابات ریاست جمهوری، یعنی دوره انتخابات جنجالی سال 88 ، 84 ، 80 و 76 ، دوره هایی است که ظاهراً به آقای خاتمی پیشنهاد شده در این عرصه حضور پیدا کنند.

این ادعا در حالی از سوی آقای خاتمی مطرح شده که او تنها طی 8 سال اخیر وارد فعالیت مستقیم سیاسی شده و پیش از آن، نه تنها فعالیت مشابهی نداشته که اساساً در عرصه سیاست دیده نشده است 

قطعاً خود ایشان نیز تصدیق می فرمایند که پس از دریافت حکم امام جمعه موقت، در میان مردم تهران و کشور مشهور شدند، اما پیش از آن ، کمتر کسی از مردم عادی و حتی علاقمندان به عرصه سیاست، آقای احمد خاتمی را می شناخت.

نخستین دوره که به ادعای ایشان ، برخی خواستار کاندیداتوری ایشان در پست ریاست جمهوری شدند، مربوط به انتخابات داغ سال 1376 است که در یک رقابت نفس گیر میان حجج الاسلام سید محمد خاتمی و ناطق نوری، اولی پیروز شد، یعنی دقیقاً دوره ای که برخی به دنبال کاندیداتوری احمد خاتمی بودند که البته از سوی ایشان عنوان نشده که که چه افراد، گروه یا دسته ای خواستار کاندیداتوری ایشان بودند.

همگان مستحضرند که انتخابات ریاست جمهوری سال 76، در شرایطی برگزار شد که یک دو قطبی مام عیار ایجاد شده بود، یک سو ناطق و سوی دیگر خاتمی. یک طرف راست سنتی و آن سو چپ معتدل و خط امامی (که پس از انتخابات ، به اشکال گوناگون ظهور کرد)

حال سئوال این است در چنین شرایطی که افرادی چون «محمدی ری شهری» و «زواره ای» ( دو کاندیدای دیگر این انتخابات که در زمانه خود دارای وزن سیاسی نسبتاً مناسب بودند و قابل قیاس با کاندیداها و رئسای امروز نیستند ) ، اساساً دیده نشدند و کمترین توجهی به سوی خود جلب نکردند ، چه جایی برای امثال جناب احمد خاتمی بود که در آن روزها، هم در میان مردم و هم گروههای سیاسی، کمترین شناختی در موردشان وجود نداشت.

در این میان، هر چه از جستجوی گوگل استفاده کردیم و به سایت مجلس خبرگان و سایت های مشابه رفتیم، چیزی از سوابق اجرایی و سیاسی آقای احمد خاتمی دستگیرمان نشد، به جز آنکه ایشان خود در سایت مجلس خبرگان نوشته اند: در سال 1376شمسی از حوزه انتخابی كرمان به نمایندگی دوره سوم مجلس خبرگان رهبری برگزیده شدم و این در حالی بود كه تا آخرین لحظات هیچگونه رغبت و نشاط شخصی به پذیرش این مسئولیّت نداشتم؛ امّا تكلیف مرا به میدان كشاند و ـ بحمداللّه ـ على‌رغم آنكه یك ریال خرج تبلیغ از خودم نكردم، مردم مؤمن استان كرمان مرا به نمایندگی مجلس خبرگان رهبرى برگزیدند.

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب»؛ اینکه اطرافیان ایشان بر چه اساسی (بدون هیچ سابقه اجرایی) خواستار کاندیداتوری ایشان در انتخابات ریاست جمهوری شده اند، پرسشی است که پاسخش روشن نیست، اما اگر چنین ادعایی صحت داشته باشد ، این نکته محرز می گردد که علی الظاهر، عمده سیاسیون کشورمان در این ساختار بدون حزب و تشکل، هر یک در ایام انتخابات ریاست جمهوری مختلف، چند باری از سوی اطرافیان یا بقیه افراد به کاندیداتوری ترغیب می شوند ، اما در این میان برخی چون اقای [احمد] خاتمی بدون سابقه اجرایی خاصی ، (به گفته خود) چنین مسئولیت سنگینی را رد می کند و بعضی نیز چون جناب احمدی نژاد (با سابقه اجرایی در سطوح متوسط و پایین تر) از پیشنهادات مشابه و مکرر دوستان استقبال کرده و با عدم چیرگی بر جوغالب درون گروهی (که احتمالاً در ابتدا شامل یک تیم سه نفره "مشایی، ثمره و شخص خودشان بوده) ، کاندیدا شده و اتفاقاً [براساس ایده غیرقابل پیش بینی بودن ملت ایران] رییس جمهور هم می شوند.

پس کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری که کم هم نیستید! به هوش باشید تا"جو" دوستان و "رفقا" بر شما غالب نشود! اگر چه این "جو" غالب هم شد ، باز هم به هوش باشید و تصمیم خود را بار دیگر مرور کنید ، چرا که با توجه به احتمال اقبال ملت «شب انتخاباتی» و «احساسی»، باید این نکته حیاتی را مدنظر داشته باشید که «جامعه دیگر نه توانایی باز تولید یک احمدی نژاد دیگر را ندارد و نه تحملش را !»/انتخاب