اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کلکسیونرهای مدرک تحصیلی! +عکس




شاید برای خیلی از ما گرفتن یک یا دو مدرک تحصیلی کار خیلی شاقی به نظر برسد، سه مدرک که دیگر یک چالش واقعی است. گرفتن حتی یک مدرک دانشگاهی کلی پول، زمان و تلاش می طلبد و بعد از فارغ التحصیلی و گرفتن لیسانس، فوق لیسانس یا دکترا انگار به یک موفقیت جهانی دست پیدا کرده ایم اما کسانی هستند که به تحصیل و فارغ التحصیلی معتادند و بارها و بارها سر کلاس درس می نشینند.

بعضی ها برای بهتر شدن موقعیت شغلی دنبال کسب درجات بالاتر علمی رفته اند و برخی هم درس خواندن برایشان مثل یک عادت و تفریح شده و برخی هم علاقه ای جنون وار به ورق زدن کتب درسی دارند و در این راه از خودگذشتگی های زیادی می کنند تا به هدفشان برسند. بیایید با هم این «تحصیلکرده ترین» آدم های روی کره زمین را بشناسیم.

نام: ژوبا او کوآن
کشور: چین
تعداد مدارک کسب شده: 9 مدرک
مدت زمان تحصیل: 35 سال

باهوش ترین چینی
«ژوبا او کوآن»، با 9 مدرک تحصیلی مطمئنا می تواند لقب «باهوش ترین چینی» را از آن خود کند.
این مرد 55 ساله چینی در حال حاضر سرگرم امتحانات دکتری برای اخذ دهمین مدرکش است. او سه مدرک دکترا، دو فوق لیسانس و 4 لیسانس دارد و آخرین مدرکی که درگیر درس خواندن برای آن است نیز چهارمین مدرک دکترای او خواهد بود.

اخبار گوناگون ,  مدرک تحصیلی

ژو که 35 سال از عمرش را وقف تحصیل و درس خواندن کرده می گوید گرفتن این همه مدرک کار آسانی نبوده و او 126 هزار و پانصد ساعت صرف مطالعه کرده تا بتواند از پس گرفتن این مدرک ها بربایید، گاهی حتی چند شبانه روز پلک روی هم نمی گذاشته و سخت مشغول مطالعه بوده است، اما به نظر او این همه سختی و رنج ارزشش را داشته چرا که حالا نامش در انجمن رکوردهای جهانی چین به عنوان «باهوش ترین» و همچنین «تحصیلکرده ترین» چینی به ثبت رسیده است.

این چینی 55 ساله قصد دارد این رکورد را برای خودش نگه دارد و حتی اگر مجبور بشود حاضر است باز هم درس خوانده و مدارک بیشتری اخذ کند تا نامش از کتاب رکوردهای چینی پاک نشود.


نام: آشوکا پراساد
کشور: هندوستان
تعداد مدارک کسب شده: 19 مدرک
مدت زمان تحصیل: 40 سال

پزشک گوشه نشین
در هندوستان همه «آشوکا پراساد» را می شناسد، اگرچه مدتی است عزلت نشینی را انتخاب کرده و فقط گوشه ای کتاب به دست می گیرد و به مطالعه می پردازد اما زمانی یکی از فعال ترین پزشکان در کشورش و مایه افتخار خیلی از هموطنانش بوده است. او نتیجه راجندرا پراساد، اولین رئیس جمهور هندوستان است ولی هرگز از این موقعیتش سوء استفاده نکرده و همیشه مانند شهروندان عادی با او برخورد شده است.

اخبار گوناگون ,  مدرک تحصیلی

آشوکا تمام عمرش را صرف تحصیل کرده و در این راه از خیلی از خواسته هایش هم گذشته، به عنوان مثال او به خاطر تحصیل هرگز ازدواج نکرد و حالا که 56 سال دارد کوله باری از علم و دانش به همراه دارد. آشوکا زمانی یکی از پزشکان پرکار هندوستان بوه و در این راه خدمت های زیادی به هموطنانش کرده، اگرچه رشته اصلی او پزشکی است اما چندین و چند مدرک دیگر دارد که چندان ربطی به پزشکی ندارند و تنها به خاطر علاقه شخصی سراغشان رفته است.

این پزشک بازنشسته در حال حاضر 19 مدرک فوق لیسانس در رشته هایی چون مردم شناسی، جغرافیا، روانپزشکی، تاریخ، طب هوایی، ریاضی و ... دارد که از دانشگاه های معتبری چون کمبریج، ادینبرگ، هاروارد و پنسیلوانیا گرفته. او حتی خودش را بازنشسته کرده تا راحت تر بتواند درس بخواند.

در کنار تحصیل، مقالات زیادی هم به مجلات معتبر ارائه کرده. او بیش از 260 مقاله علمی در رشته های تحصیلی اش در مجلات بین المللی آکادمیک به چاپ رسانده و هنوز هم اگرچه از دنیای اطراف بریده و تنهایی و عزلت نشینی را انتخاب کرده اما همچنان درس می خواند و در هر ترم تحصیلی دست کم 3 مقاله معتبر ارائه می دهد.


نام: مایکل نیکلسون
کشور: آمریکا
تعداد مدارک کسب شده: 30 مدرک
مدت زمان تحصیلی: 50 سال

پدر بزرگ و مدارک تحصیلی!
از زمانی که خانواده «مایکل نیکلسون» به یاد دارند، در حال تحصیل بوده و حالا درست در آستانه 71 سالگی می خواهد سی امین مدرک دانشگاهی اش را هم بگیرد. نیکلسون تحصیلات آکادمیک را از سال 1963 و در سن 21 سالگی آغاز کرد. اولین مدرک تحصیلی او لیسانس در رشته علوم مذهبی بود که به فوق لیسانس الهیات ختم شد. بعد از آن، نیکلسون علاقه و میل شدیدی به تحصیل در خودش دید و 50 سال تمام درس خواندن را ادامه داد و حالا در حال اخذ سی امین مدرک تحصیلی اش است.

اخبار گوناگون ,  مدرک تحصیلی

او درباره خانواده اش می گوید: «مادرم تنها یک مدرک دیپلم داشت و پدرم در دوران دبیرستان، درس را رها کرده و به دنبال کار رفته بود. من هم در ابتدا مثل پدرم فکر می کردم که باید خیلی زود به دنبال کار بروم و به همین دلیل 11 سال اول دوره نوجوانی و جوانی ام را به عنوان پارکبان و مسئول پارکومتر کار کردم اما این کار برایم راضی کننده نبود و اهداف عالی تری در سر داشتم و به همین دلیل به دنبال تحصیل رفتم و مدارک دانشگاهی زیادی را یکی پس از دیگری اخذ کردم تا اینکه به عنوان معلم در یک مدرسه مشغول به کار شدم و سال 2003 بعد از بازنشستگی، دیگر تمام وقتم را صرف تحصیل کردم.»

این مرد 71 ساله میشیگانی تاکنون یک مدرک کارشناسی، دو مدرک کاردانی، 22 مدرک کارشناسی ارشد، سه تخصص و یک مدرک دکتری در رشته های مختلفی چون مشاوره تحصیلی، علوم کتابداری، روانشناسی، اقتصاد، حقوق و ... کسب کرده و همچنان تشنه یادگیری است و می گوید هنوز قصد ندارد از درس خواندن دست بکشد و اگر عمری برایش باقی باشد درس خواندن را تا کسب 34 مدرک یا حتی بیشتر ادامه خواهد داد. جالب است که این عادت معتادگونه درس خواندن، به همسرش هم سرایت کرده و او نیز تاکنون 7 مدرک تحصیلی کسب کرده است.


نام: کی رای
کشور: هندوستان
تعداد مدارک کسب شده: 30 مدرک
مدت زمان تحصیل: 45 سال

استاد دیروز، دانشجوی امروز
آر کی رای ازآن نام های آشنا در هندوستان است، از آن آدم هایی که ظاهرا از درس خواندن سیر نمی شوند. او طی 65 سال عمری که پشت سر گذاشته حدود 30 مدرک دانشگاهی گرفته و سر کلاس 30 رشته مختلف نشسته تا شاید میلش به تحصیل کاهش یابد.

این مرد هندی 22 مدرک فوق لیسانس در رشته های تاریخ، جامعه شناسی، علوم سیاسی، اقتصاد، زبان سانسکریت، جغرافیا و روانشناسی دارد و 5 مدرک دکترا هم در رشته های تاریخ، فلسفه و اقتصاد کسب کرده، سه مدرک تخصصی دیگر هم در زمینه زبان های هند و اروپایی مانند سانسکریت، اردو و پراکریت در چنته دارد که همه را از دانشگاه های معتبر هندوستان گرفته، با اینحال هنوز تشنه یادگیری است و می خواهد باز هم درس بخواند.

اخبار گوناگون ,  مدرک تحصیلی

پس از پشت سر گذاشتن امتحانات اولین مدرک دکترایش، او به عنوان استاد در دانشگاه مشغول به کار شد اما این حضور در محیط آکادمیک و دانشگاهی به عنوان «استاد» نه تنها از میل او به درس خواندن به عنوان یک «دانشجو» کم نکرد بلکه باعث شد بیش از پیش در این راه انگیزه پیدا کند.

این استاد هندی گاهی مطالعه در چند رشته را همزمان آغاز می کرد و گاهی حتی در همان دانشگاه محل خدمتش به عنوان دانشجو سر کلاس دیگر همکارانش می نشست.

استاد 65 ساله با اینکه حالا بازنشسته شده هنوز دست بردار نیست و در حال پشت سر گذاشتن دوره فوق لیسانس در رشته نجوم می باشد که بیست و سومین فوق لیسانس او خواهد بود. آر کی رای هم قصد دارد تا آخرین لحظه عمرش را به درس خواندن بگذراند چرا که فکر می کند راز شاد زیستن در آموختن است.


نام: دانیلا سیمیدچیوا
کشور: بلغارستان
تعداد مدارک کسب شده: 7 مدرک
مدت زمان تحصیل: 30 سال

آی کی یو 200 و درد بیکاری
«دانیلا سیمیدچیوا» یکی از باهوش ترین افراد روی کره زمین است و البته یکی از نابغه ها؛ این زن 50 ساله بلغاری با شرکت در آزمونبین المللی منسا که برای اندازه گیری ضریب هوشی افراد برگزار می شود موفق شد امتیازی بالاتر از 200 به دست بیاورد. در حالی که ضریب هوشی افراد معمولی بین 85 تا 115 است، فردی که ضریب هوشی بالای 200 داشته باشد، قطعا نابغه محسوب می شود و تنها 2 درصد از جمعیت جهان چنین ضریب هوشی دارند و دانیلا یکی از این نابغه هاست.

او یکی از تحصیلکرده ترین ها در جهان هم هست ولی چیزی که نامش را سر زبان ها انداخته ضریب هوشی بالای او یا مدارک دانشگاهی معتبر و متعددش نیست، بلکه آنچه باعث شده مورد توجه رسانه ها قرار بگیرد بیکاری اوست. دانیلا هفت مدرک تحصیلی دارد که شامل پنج فوق لیسانس و دو لیسانس در رشته های مختلفی چون زبان، اقتصاد، جامعه شناسی و مهندسی برق است که از دانشگاه های انگلستان و بلغارستان دریافت کرده اما با وجود هوش بالا و این مدارک تحصیلی، او بیکار است و مدت هاست که در لندن به جست و جوی کار می پردازد.

خانم سیمید چیوا با وجود سه فرزند و سختی هایی که زندگی فقیرانه برایش داشت توانسته این مدارک عالی را با بهترین نمرات اخذ کند به این امید که شاید کاری آبرومند رای خودش دست و پا کند. دانیلا که ضریب هوشی اش همپای ضریب هوشی ماری کوری است تا به حال تنها یک شغل داشته که درآمد آن هم ماهانه 90 پوند بوده. او می گوید کارفرماها، کارمندان خیلی باهوش را دوست ندارند برای همین دانیلا بیکار مده و نمی تواند جذب بازار کار شود. او همچنان قصد دارد به تحصیل ادامه داده و مدارک بیشتری در رشته های دیگری کسب کند تا شاید روزی با استفاده از یکی از آنها شغلی مناسب پیدا کند.

اخبار گوناگون ,  مدرک تحصیلی


نام: بنجامین  بولگر»
کشور: آمریکا
تعداد مدارک کسب شده: 11مدرک
مدت زمان تحصیل: 24سال

نابغه خنگ
نمونه یک انسان موفق و با همت است. او 11 مدرک تحصیلی دارد و این پایان ماجرا نیست، چرا که او تمام این 11 مدرک را از بهترین و سرشناس ترین دانشگاه های آمریکا و انگلستان کسب کرده است. جدای از داشتن این مدارک، مساله ای که بنجامین را مشهور کرده و مورد توجه رسانه ها قرار داده «معلولیت آموزشی» اوست. زمانی که بنجامین خیلی کوچک بود، معلم ابتدایی به خانواده اش گفت که بنجامین دانش آموز خنگی است و بعید می داند حتی موفق به پشت سر گذاشتن دبیرستان شود. لور تا بولگر، مادر بنجامین که خودش یک معلم باسابقه بود خیلی زود فهمید که پسرش مشکل «هوشی» ندارد بلکه تنها از بیماری خوانش پریشی رنج می برد و قادر به درک مطالب و روانخوانی و رمزگشایی کلمات نیست. همچنین در تشخیص و شناسایی چهره افراد و شکل کلمات هم با ابهاماتی روبرو است اما بنجامین با وجود مشکلات زیادی که در راه تحصیل داشت خیلی زودتر از همسالانش موفق شد به دانشگاه راه پیدا کند. مسوولیت اموزش او را مادرش در خانه بهعهده گرفت و به این ترتیب او تنها 12 سالش بود که وارد دانشگاه میشیگان شد و در 19 سالگی با اولین مدرک دانشگاهی و بالاترین رتبه فارغ التحصیل شد. او تمام موفقیتش را مدیون مادرش می داند. لورتا با آموزش پسرش در خانه، مسیر زندگی او را تغییر داد و از این پسر کوچک خوانش پریش، یک نابغه باهوش خلق کرد.

اخبار گوناگون ,  مدرک تحصیلی

او برای آموزش پسرش روزها و ماه ها وقت می گذاشت و هر مبحثی را به طور عینی به او آموزش می داد. لورتا، بنجامین را ساعت ها در موزه ها، کنفرانس ها و انجمن های علمی و فرهنگی و تاریخی می گرداند و به طور عینی در مورد تاریخ، جنگ جهانی، هنر و جغرافیا به او آموزش می داد، چرا که بنجامین قادر به خواندن درست کلمات و درک آنها از روی کتاب هایش نبود.

او بیشتر دوران تحصیلش را با کمک مادرش پشت سر گذاشت. لورتا کتاب ها را بلند بلند می خواند و بنجامین از بَر می کرد. حتی کارهای نوشتنی را هم لورتا انجام می داد چون بنجامین خودش قادر به نوشتن درست کلمات نبود. بولگر 36 ساله تاکنون 11 مدرک تحصیلی با همین روش در زمینه حقوق، علوم سیاسی، جامعه شناسی و دیگر علوم انسانی از دانشگاه هایی چون هاروارد، کمبریج، میشیگان، پنسیلوانیا و ... کسب کرده که بیشترشان فوق لیسانس هستند و یک دکترا هم دارد. اما جالب است بدانید که این نابغه درسخوان هنوز به خوبی خواندن و نوشتن بلد نیست و مهارت های خوانش و نوشتاری او در حد کودکان دبستانی است.
منبع:bartarinha.ir


ویدیو مرتبط :
خرید مدرک تحصیلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مدرک تحصیلی مبارک رونمایی شد! + عکس


مصر در طرحی جالب برای نشان دادن چهره واقعی «حسنی مبارک» دیکتاتور سابق مصر، طرح ذیل را تهیه کرده اند.

پانا: انقلابیون مصر در طرحی جالب برای نشان دادن چهره واقعی «حسنی مبارک» دیکتاتور سابق مصر، طرح ذیل را تهیه کرده اند.

سایت اینترنتی "شباب الثوری" که به اخبار کشورهای عربی با محوریت بیداری اسلامی فعالیت می کند، ضمن انتشار این کاریکاتور نوشت: در این طرح نمرات «حسنی مبارک» در دروس مختلف به شرح ذیل بوده است.

او در درس فساد از صد نمره موفق شد نمره 99 را به خود اختصاص دهد. در بیکاری 98، در گرانی 100، در جنگ و درگیری های داخلی 97، در تقلب در انتخابات 99، در سرکوب ملت 98 و در دروغ گفتن نمره 99 را بدست آورده است.

در این طرح همچنین آمده: این دانشجو قبول شده و بر این اساس به جده (در عربستان سعودی) منتقل خواهد شد.

بر اساس این طرح ولی امر این دانشجو ایالات متحده آمریکا معرفی شده و امضا کننده مدرک او "ملت" هستند.

در ذیل این طرح حدیثی از پیامبر اکرم (ص) به نقل از کتاب "صحیح البخاری" نقل شده که مضمون آن بدین شرح است: کسی که برای حفظ قدرت دست و پا بزند، در قیامت پشیمان خواهد شد.