اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کلاه گشادی که به سر مردم می رود!



 

 

کلاه گشادی که به سر مردم می رود!

 

سوءاستفاده شرکتهای بیمه از دیه 90 میلیونی

کلاه گشادی که به سر مردم می رود!

«افرادی که دارای بیمه‌نامه معتبر هستند از ابتدای آبان ماه به‌مدت یک‌ماه فرصت دارند تا برای دریافت الحاقیه بیمه‌نامه به شرکت‌های بیمه مراجعه کنند و بدون پرداخت وجه اضافی اتومبیل خود را بیمه کنند.»

این خبری بود که روز 27 مهرماه 90 از سوی رئیس‌کل جدید بیمه مرکزی در حاشیه چهارمین کنفرانس کسب و کار بیمه اعلام شد. خبری که بلافاصله پس از انعکاس آن در رسانه‌ها و با خبر شدن مردم از آن، بیمه‌گذاران را برآن داشت تا دو سه روز دیگر به شرکت‌های بیمه مراجعه کنند و اعتبار بیمه نامه‌های شخص ثالث خودشان را تا پایان سال تمدید کنند؛ البته بدون پرداخت هیچ وجه اضافی به شرکت‌های بیمه. (نرخ دیه از 45 میلیون تومان به 5/67 میلیون تومان در سال 90 رسید).

اما از قرار معلوم برخی شرکت‌های بیمه از دستورالعمل رسمی و ابلاغ شده بیمه مرکزی به خودشان یا خبرندارند و یا این‌که در نظر دارند فعلاً این ابلاغیه را نشنیده بگیرند. گزارش میدانی خبرنگار حاکی است در حال حاضر با گذشت حدود 4-3 روز از اجرای قانون جدید بیمه، برخی از مردم می‌گویند شرکت‌های بیمه هنوز در این‌باره توجیه نیستند و اعتقاد دارند که چنین الحاقیه و دستورالعملی فعلاً به شرکت‌های بیمه ابلاغ نشده است!

گزارشات رسیده از نارضایتی مردم در این باره بیانگر این موضوع است که بیشترین مراجعات و عدم توجه به ابلاغیه رسمی بیمه مرکزی در بیمه دولتی ایران صورت گرفته است.

سعید محمدی یکی از مشتریان شرکت بیمه ایران با ابراز گلایه و نارضایتی از شعب بیمه ایران در کند بودن رسیدگی به امور مشتریان می‌گوید: «بیمه اتومبیلم تا پایان اسفندماه مهلت دارد اما هنگامی که برای تمدید مهلت بیمه‌نامه به نمایندگی بیمه ایران مراجعه کردم آنها با برخوردی بسیار نامناسب گفتند که فعلاً چنین چیزی به ما بطور رسمی ابلاغ نشده است، بروید و چند روز دیگر بیایید...»

این شهروند تهرانی ادامه می‌دهد: «شرکت‌های بیمه موظف هستند براساس آنچه بطور رسمی از سوی رئیس کل بیمه مرکزی ابلاغ شده بخشنامه‌ها را اجرایی کنند اما متأسفانه در مراجعاتی که به شرکت بیمه ایران داشتم چنین اقدامی صورت نگرفته است.» یکی دیگر از مشتریان شرکت بیمه نیز در تماس با دفتر گروه اقتصادی روزنامه گفت: «پس از شنیدن خبر الزام مراجعه مردم به شرکت‌های بیمه و تمدید الحاقیه بدون وجه اضافی به یکی از شعب شرکت‌های بیمه مراجعه کردم و از آنها درخواست کردم اقدامات مقتضی را برای تمدید بیمه‌نامه انجام دهند.» وی ادامه داد: «اما متأسفانه آنها گفتند باید برای تمدید بیمه‌نامه 150 هزار تومان دیگر (ماشین پراید، دارای دو سال تخفیف) پرداخت کنم. در حالی که این اقدام کاملاً غیر قانونی است و طبق گفته مسئولان بیمه‌ای کشور، شرکت‌های بیمه ملکف هستند بدون دریافت وجه اضافی بیمه نامه مشتریان را تمدید کنند.»

پاسخی ارائه نشد!!

پس از شنیدن گلایه‌های مردمی به سراغ سهامیان مقدم مدیرعامل بیمه دولتی ایران رفتیم تا اعتراضات مردمی را به گوش او رسانده و پاسخ‌های او را بشنویم. اما متوجه شدیم که او قصد مصاحبه در این باره را ندارد.

به بیمه مرکزی شکایت کنید

اما مدیرعامل بیمه البرز در گفت‌وگو با خبرنگار ما در این‌باره گفت: «طبق ابلاغیه بیمه مرکزی به شرکت‌های بیمه، تمام شرکت‌ها موظف هستند با مردم در این باره همکاری داشته باشند.» محمدابراهیم امین توضیح داد: «اگر بیمه‌نامه مراجعان تا تاریخ 29/12/90 اعتبار داشته باشد هیچ وجه اضافی از سوی بیمه‌گذاران دریافت‌نخواهد شد. اما در صورتی که بیمه‌نامه‌های مذکور در سال 91 نیز امتداد داشته باشد برای ماه‌های اضافه در سال 91، بیمه‌گذاران مکلف هستند وجه اضافی آن را پرداخت کنند.»

محمد ابراهیم امین درباره دریافت اجباری شرکت‌های بیمه به وجه اضافی نسبت به بیمه‌گذاران نیز این گونه توضیح داد: «در صورت مشاهده دریافت غیر قانونی وجه اضافی از سوی شرکت‌های بیمه برای پنج ماه باقی مانده سال، بیمه‌گذاران به مرکز رسیدگی به شکایات بیمه مرکزی مراجعه کرده و پیگیر شکایات خود باشند.»مدیرعامل این شرکت بیمه ادامه داد: «بیمه مرکزی به‌عنوان نهاد ناظر بر فعالیت بر شرکت‌های بیمه مکلف است تا در صورت پیگیری و اثبات چنین ادعایی با شرکت متخلف برخورد کند.» وی با تأکید بر این‌که دریافت وجه اضافی از سوی شرکت‌های بیمه‌کاملاً غیر قانونی است، گفت: «بیمه‌گذارانی که مهلت بیمه‌نامه‌هایشان پایان یافته و باید از آبان‌ماه آن را تمدید کنند، باید بیمه‌نامه را با تمهیدات جدید تنظیم کنند و حق‌بیمه اضافه را پرداخت کنند.»

جزئیات الحاقیه بیمه‌شدگان تا آبان‌ماه

اما روز دوشنبه مدیر کمیته فنی بیمه‌مرکزی نیز در خبری افزایش 50‌درصدی حق بیمه شخص ثالث را در اتومبیل‌های صفر کیلومتر تأیید کرد و گفت: الحاقیه بیمه مرکزی برای اتومبیل‌های صفر کیلومتر نیست.

یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز روز گذشته با اشاره به افزایش قیمت خودروها بر اساس بالا رفتن حق بیمه گفت: «کارگزاران بیمه موظف هستند الحاقیه افزایش تعهدات بدنی به مبلغ 90 میلیون تومان را برای بیمه شخص ثالث دارای اعتبار که قبل از اول آبان ماه سال جاری صادر شده است، لحاظ کنند.»

شهرام میرآخورلو مدیرکل دفتر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در مورد اعلام برخی شرکت‌های خودروسازی مبنی بر افزایش بیمه شخص ثالث خودروها با توجه به ابلاغ نرخ دیه 90 میلیون تومانی گفت: «با توجه به ابلاغیه افزایش نرخ بیمه از سوی بیمه مرکزی و اخذ موافقت این دستگاه از وزیر دادگستری، شرکت‌های کارگزار بیمه موظف هستند که الحاقیه افزایش تعهدات بدنی به مبلغ 90میلیون تومان را برای بیمه شخص ثالث دارای اعتبار که قبل از اول آبان‌ماه سال جاری صادر شده است، لحاظ کنند.»

مدیرکل دفتر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: «این الحاقیه‌ها باید حداکثر تا پایان آذرماه سال جاری صورت گیرد، بنابراین اگر برای فردی که تا قبل از اول آبان‌ماه سال جاری بیمه‌نامه دریافت کرده است، اتفاقی رخ دهد، بیمه باید خسارت را بر اساس دیه 90 میلیون تومانی پرداخت کند.»

وی تصریح کرد: «بر اساس ابلاغیه رئیس کل بیمه مرکزی که شرکت‌های خودروساز نیز بر مبنای آن عمل می‌کنند، بیمه‌های جدید شخص ثالث با تعهدات بدنی 90 میلیون تومانی و تعهدات مالی سالانه 5/22 میلیون ریالی، مبنای محاسبه حق بیمه قرار گرفته و بر اساس تعرفه‌های مصوب حق بیمه هیأت وزیران، باید اعمال شود..../انتخاب


ویدیو مرتبط :
رویای وام...! کلاه گشادی که سر ملت میره!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با ستاره‌های بلاتکلیف فوتبال ایران بیشتر آشنا شوید/ سر کدام یک کلاه می‌رود؟!



فصل نقل و انتقالات لیگ سیزدهم,بازیکنان ستاره‌های فوتبال ایران,زیدان

از زیدان تا جان تری و قاتل میداوودی

با ستاره‌های بلاتکلیف فوتبال ایران بیشتر آشنا شوید/ سر کدام یک کلاه می‌رود؟!

در فرصت ۹ روز مانده به پایان فصل نقل و انتقالات لیگ سیزدهم هنوز برخی از ستاره‌های فوتبال ایران بلاتکلیف هستند.

به گزارش فارس، در حالی که 20 تیرماه سال جاری فصل نقل و انتقالات فوتبال ایران برای حضور در فصل سیزدهم لیگ برتر لیگ برتر به پایان می‌رسد هنوز هستند بازیکنان بزرگی که با هیچکدام از تیم‌های لیگ برتری قرارداد امضا نکرده‌اند؛ ستاره‌‌هایی که بیشتر در انتظار مشخص شدن وضعیت خود با باشگاه‌هایشان نشسته و یا منتظرند تا تیم دست به نقدتری پیدا شود.

 

در زیز نگاهی می‌اندازیم به مشهورترین بازیکنانی که هنوز تیم خود برای حضور در فصل سیزدهم لیگ برتر را انتخاب نکرده و البته شاید هم برای فصل آینده سر از آن سوی آبها درآوردند:

 

کریم انصاری‌فرد:

آقای گل لیگ یازدهم فوتبال ایران که فصل ناموفقی را در پرسپولیس سپری کرد بدون شک یکی از سرشناسان‌ترین ستاره‌های بلاتکلیف فوتبال ایران در این برهه زمانی محسوب می‌شود و هنوز مشخص نیست این بازیکن برای فصل آینده در کدام تیم توپ خواهد زد. البته پرسپولیسی‌ها بدشان نمی‌آید همچنان از کریم بهره ببرند اما این بازیکن که این روزها به تمرین اختصاصی مشغول است گویا خیلی دل خوشی از تیم سابقش ندارد و قصد دارد برای ادامه بازیگری راهی اروپا شود.

 

کریم در صورتی که نتواند به خواسته‌اش برای بازی در اروپا برسد، استقلال را هم مشتری دست به نقدی می‌بیند.

از لیگ‌های آلمان و اسپانیا به عنوان مقصد بعدی مهاجم فصل گذشته نام برده می‌شود.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

مجتبی جباری:

یاغی استقلالی‌‌ها گویا هوس کرده همچنان فصل بدنسازی را بی‌خیال شده و پس از این فصل با آبی پوشان قرارداد ببندد.

هرچند که جباری شرایط استقلال را مسخره عنوان کرد اما این روزها اوضاع آرام است و با خوابیده شدن آتش این ماجرا، یاغی شماره هشت طی روزهای آینده دوباره پیراهن آبی را بر تن خواهد کرد.

در این میان بیانیه آتشین باشگاه استقلال هم برای رفتن زیدان آبی‌ها از استقلال کارساز نبود و با نظر قلعه نویی، این بازیکن دوباره به استقلال باز خواهد گشت.

فصل نقل و انتقالات لیگ سیزدهم,بازیکنان ستاره‌های فوتبال ایران,زیدان

آندرانیک تیموریان:

هافبک قلدر و جنگنده تیم ملی که در صعود این تیم به جام جهانی نقش پررنگی را ایفا کرد هم پس از اتمام قرارداداش با الخریطیات این روزها به همراه برادر و مدیربرنامه‌‌هایش مشغول بررسی پیشنهاداتش است تا از میان آنها بهترینش را انتخاب کند.

آندو که چندین بار آب پاکی را برای حضور در پرسپولیس روی دست سرخ‌ها ریخت در صورت عدم انتقال به تیم‌های خارجی به طور قطع استقلال را در فصل آینده لیگ برتر همراهی خواهد کرد.

حضور استقلال در جمع 8 تیم برتر آسیا گویا آندرانیک را ترغیب کرده تا با حضور در تیم سابقش بتواند افتخار جدیدی را همراه با این تیم به ارمغان بیاورد.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

جواد نکونام:

کاپیتان تیم ملی با اینکه قرارداد دوساله‌ای با استقلال داشته و بارها از تمایل خود برای استمرار حضور در این تیم خبر داده اما همچنان بلاتکلیف است.

نکونام در صورتی که به خواسته اش نرسد احتمالا سر از تراکتورسازی درخواهد آورد.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

خسرو حیدری:

دیگر هافبک ملی‌پوش استقلال هم که تعطیلات را در ترکیه سپری کرد هنوز بلاتکلیف است هرچند که استقلالی‌ها برای نگه داشتن این بازیکن متعصب دردسرهای کمتری نسبت به پژمان منتظری خواهند داشت.

خسرو هم طی امروز و فردا تکلیفش برای حضور در استقلال مشخص می‌شود.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

امیرحسین صادقی:

دیگر مدافع ملی‌پوش استقلال هرچند که با این تیم به توافق رسیده تا جمع ستاره‌ها در این تیم برای فصل جدید هم جمع باشد اما قراردادش نهایی نشده تا همچنان امکان انتقال این بازیکن به تیم‌هایی همچون تراکتورسازی هم وجود داشته باشد.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

غلامرضا رضایی:

مهاجم ملی‌پوش سرخ ها هم با اینکه مدت‌هاست در تمرینات این تیم حضور دارد اما گویا از برخی مسائل دلخور و هنوز قراردادش را نهایی نکرده است.

البته پرسپولیسی ها خیلی نباید در خصوص این بازیکن نگران باشند چرکه رضایی از دوستان صمیمی دایی محسوب می‌شود و به نظر می‌رسد غلام هم سال آینده همچنان با لباس سرخ در میادین حاضر خواهد بود.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

فرشید طالبی:

مدافع فصل گذشته سپاهان که در لیست چند تیم از جمله استقلال و تراکتورسازی قرار دارد در انتظار روشن شدن تکلیف آبی‌ها با منتظری است تا در صورت خروج این بازیکن از لیست استقلال جانشین مدافع ملی‌پوش این تیم برای فصل آینده شود.

شنیده می‌شود طالبی از راه‌آهن هم پیشنهاد جدی دارد.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

محسن مسلمان:

 

پدیده فوتبال ایران و بازیکن فصل گذشته ذوب‌‌اهن هم با اتمام قراردادش با این تیم از چند تیم از جمله استقلال برای فصل آینده پیشنهاد دارد. البته ذوبی‌ها با ماندن در لیگ برتر به شدت خواهان ماندن این بازیکن هستند و شاید مسلمان فصل بعد هم در ذوب آهن باشد.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

مهرداد اولادی:

مهاجم سال‌‌های نه چندان دور پرسپولیس و فصل گذشته ملوان با جدایی از این تیم به فکر پیوستن به تیمی بزرگ در حد و اندازه‌های استقلال یا سپاهان است و به همین منظور فعلا این بازیکن هم برای انتخاب تیم دست نگه داشته است. اولادی چند روز پیش تا عقد قرارداد با نفت تهران پیش رفت.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

مهرزاد معدنچی:

هافبک ناکام فصل گذشته پرسپولیس برای پیوستن به فجرسپاسی به توافق کامل رسیده و فقط مانده صدور رضایتنامه این بازیکن از سوی پرسپولیسی‌ها که آن هم طی روز آینده احتمالا صادر تا معدنچی هم راهی دیار سعدی و حافظ شود.

مهدی امیرآبادی:

بازیکن فصل گذشته فولاد که از لیست بازیکنان این تیم برای فصل جاری دور مانده بود چندی پیش به شدت با موتور تصادف کرد و به نظر می‌رسد این بازیکن هم برای رسیدن به شرایط مطلوب حداقل نیم فصل اول رقابت‌های امسال را از دست بدهد.

هادی تأمینی:

این بازیکن که نزد هواداران ملوان با لقب جان تری شناخته می‌شود در یکقدمی حضور در استقلال قرار دارد و شاید تکلیف پیوستن این بازیکن به تیم آبی‌پوش پایتخت تا امشب مشخص شود.

از دیگر نامداران حاضر در این لیست می‌توان به حسنی‌صفت، جواد شیرزاد، سالارزاده‌ (بازیکنی که با تکل شدید روی میلاد میداودی تا مدت‌ها این بازیکن را خانه‌نشین کرد)، بابک پورغلامی، حسین بادامکی، محمدباقر صادقی و مسعود شجاعی که مسئولان اوساسونا برای تمدید قراردادش رغبتی از خود نشان نداده و احتمال خروجش از فوتبال اسپانیا برای فصل آینده وجود دارد هم اشاره کرد./فارس