اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کلاهبرداری میلیونی از آقای مدیر/ آگهی روزنامه شگرد مرد شیاد




 اخبار حوادث  - کلاهبرداری میلیونی از آقای مدیر/ آگهی روزنامه شگرد مرد شیاد

مردی که با اجاره یک دفتر به 6 نفر پول میلیونی به جیب زده بود، از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، چندی پیش مرد جوانی با مراجعه به دادسرای خارک در شکایتی به بازپرس گفت: من مدیر مالی یک شرکت خصوصی هستم. چند وقت پیش تصمیم گرفتم یک شرکت تبلیغاتی تاسیس کنم. برای همین از روی آگهی روزنامه دفتر کاری را دیدم که برای فروش گذاشته بود. من با مردی که شماره تماس خودش را در آگهی گذاشته بود تماس گرفتم و بعد از یک قرار آن دفتر را اجاره کردم. 
 
وی ادامه داد: من مبلغ 10 میلیون تومان بابت پول پیش اجاره به همان مرد دادم و دفتر را اجاره کردم. اما پس از گذشت چند روز از تاسیس آن شرکت منصرف شدم و با صاحب دفتر تماس گرفتم تا قرار داد را لغو کنم. اما تازه آنجا بود که متوجه شدم آن مرد اصلا صاحب این شرکت نبوده و دفتر را به چند نفر دیگر اجاره داده و با سرقت پول پیش هایی که از مردم گرفته فرار کرده است.
 
با اعلام این شکایت موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت و تلاش در این خصوص آغاز شد. با آغاز این تحقیقات ماموران به صحت گفته های مرد شاکی پی بردند و متوجه کلاهبرداری مرد فراری از 5 نفر دیگر شدند. در ادامه تجسس ها کلاهبردار فراری خیلی زود در ردیابی های پلیس شناسایی و در یک عملیات دستگیر شد.
 
وی زمانیکه تحت بازجویی قرار گرفت با اعتراف به جرم خود گفت: صاحب آن دفتر در خارج از کشور زندگی می کند و کلید انجا به دست من داده تا از آنجا مواظبت کنم. من خیلی وقت است که برای آن مرد کار می کنم. اما در یک لحظه وسوسه شدم و تصمیم گرفتم دفتر را به چند نفر اجاره بدهم و با پولش مشکلات زندگی ام را حل کنم.

با اعتراف متهم وی با قرار قانونی روانه زندان شد و در حال حاضر تحقیقات در این خصوص همچنان در دادسرای خارک ادامه دارد.


  اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
مصاحبه با آقای رضا محزونیه مدیر مسئول روزنامه نسل فردا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شگرد مرد شیاد برای كلاهبرداری از دختران



شگرد مرد شیاد برای كلاهبرداری از دختران

در بررسی از سوابق كیفری این متهم مشخص شد وی دختران جوان و زنان مطلقه را به بهانه ازدواج و ادامه زندگی در خارج از كشور و حتی برگزاری جشن عروسی مجلل فریب داده و پس از كلاهبرداری میلیونی از آنها، گریخته است كه به طور غیابی به حبس و رد مال به شاكیان محكوم شده است. 

به گزارش جام‌جم، چندی پیش زنی میانسال با حضور در شعبه دوازدهم بازپرسی دادسرای ناحیه 2 تهران، علیه یك مرد كلاهبردار شكایت كرد. شاكی به بازپرس پرونده گفت: برای خرید سكه طلا به بازار رفته بودم كه به طور اتفاقی با مرد جوانی آشنا شدم كه ادعا می‌كرد پیش از این، افسر سازمان ملل در تركیه و كانادا بوده و قادر است مقدمات سفر افرادی را كه قصد مهاجرت برای ادامه زندگی یا ادامه تحصیل در این دو كشور را دارند، فراهم كرده و حتی زمینه‌های سرمایه‌گذاری آنها را نیز مهیا سازد. 

متهم، میلیونی از شاكی پول می‌گرفت 

شاكی اضافه كرد:این مرد در گفت‌وگو با من وقتی متوجه شد از شوهرم جدا شده و قصد دارم برای ادامه زندگی و تحصیل دخترم به كانادا بروم، به من قول داد مقدمات سفرمان را فراهم می‌كند اما در قبال این كار علاوه بر آن‌كه باید كپی كارت‌های ملی،روادید و مدارك تحصیلی دخترم را از طریق ایمیل برایش بفرستم، 35 هزار دلار نیز به حسابش واریز كنم. 

شاكی با اشاره به نحوه كلاهبرداری متهم گفت: پس از آن‌كه مداركمان برایش ارسال و دلارها به حسابش واریز شد، یك ماه بعد آن مرد با من تماس گرفت و ادعا كرد باید پول بیشتری به حسابش واریز كنم، كه من نیز دوباره مبلغی به حسابش واریز كردم. 

وی اضافه كرد: مدتی بعد، مرد جوان با ابراز علاقه‌مندی به من، در خواست ازدواج كرد و گفت اگر این وصلت انجام شود، می‌تواند دخترم را به عنوان فرزندخوانده قبول كرده و مقدمات سفرمان را سریع‌تر فراهم كند. من كه فریب وی را خورده بودم، خواسته‌اش را پذیرفتم و تصمیم به ازدواج با وی گرفتم. جوان خواستگار در مراحل بعدی از من خواست همه دارایی‌ام را در اختیارش قرار دهم تا با پول‌ها در كانادا سرمایه‌گذاری كند و از این طریق فرصتی برای مهاجرت در آنجا پیدا كنیم. 

شاكی یادآور شد: طبق خواسته این مرد شیاد عمل كردم و 200 عدد سكه طلا، 50 هزار دلار، سه سرویس طلا و كارت اعتباری بانكی‌ام را كه سه میلیون و 200 هزار تومان پول در آن بود به وی دادم. علاوه بر اینها پنج دستگاه آپارتمان در كرج را كه با پول‌هایی كه برادرم برایمان از آمریكا فرستاده بود، خریده بودم، فروختم. علاوه بر آن مغازه‌ام را نیز اجاره داده و پولش را گرفتم. 

وی اضافه كرد: روز‌های بعد كل سرمایه‌ام را كه 600 میلیون تومان شده بود در اختیار مرد خواستگار قرار دادم تا او برایمان در كانادا سرمایه‌گذاری كند، سپس من و دخترم به وی ملحق شویم اما پس از آن خبری از وی نشد و جستجویمان برای یافتن متهم فراری بی‌نتیجه ماند. در پی این شكایت،پرونده در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت و تحقیقات برای یافتن متهم شیاد آغاز شد. 

ردپای متهم در پرونده‌های مختلف 

ماموران كه احتمال می‌دادند متهم فراری سابقه‌دار باشد، به بررسی سامانه پلیس پرداختند و معلوم شد وی چند مرتبه در حالی كه هویت جعلی داشته است، به اتهام اغفال زنان مطلقه و دختران جوان كه درصدد رفتن به خارج از كشور بودند، آنها را فریب داده و میلیون‌ها تومان از آنها كلاهبرداری كرده است و به بهانه برگزاری مراسم عروسی مجلل، آنها را در ایران جا گذاشته و به خارج از كشور فرار كرده است و در برخی از این كلاهبرداری‌ها پدر سالخورده‌اش نیز با وی همدست بوده است. در ادامه تحقیقات پلیسی معلوم شد، مرد شیاد چند مرتبه نیز دستگیر شده است؛ اما هر بار با سپردن وثیقه تا روز محاكمه در دادگاه از زندان خارج و متواری شده تا این‌كه به طور غیابی در محاكم قضایی تهران و كرج به حبس و پرداخت رد مال در حق شاكیان محكوم شده است.

بنابراین گزارش، با توجه به اطلاعاتی كه ماموران از سوابق كیفری متهم به دست آوردند، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد. جستجوی گسترده پلیس برای دستگیری این متهم فراری ادامه دارد./جام جم آنلاین