اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کلاهبرداری صدها میلیون تومانی وکیل قلابی


مرد تبهکار که با جعل عنوان وکیل صدها میلیون تومان کلاهبرداری کرده بود، در یک مسافرخانه در جنوب تهران دستگیر شد.

خبرگزاری مهر: مرد تبهکار که با جعل عنوان وکیل صدها میلیون تومان کلاهبرداری کرده بود، در یک مسافرخانه در جنوب تهران دستگیر شد.

28 خرداد امسال، زنی با مراجعه به پایگاه چهارم پلیس آگاهی با طرح شکایتی اظهار داشت: چندی قبل از طریق یکی از بستگان خود که در بازار تهران مشغول به کار است با فردی به نام محمدرضا حدود 50 ساله آشنا شدم که خود را وکیل دادگستری معرفی می کرد.

به دلیل داشتن مشکل حقوقی با محمدرضا قرار ملاقات گذاشتم و او نیز قبول کرد تا وکالتم را قبول کند، به همین دلیل مبلغ 8 میلیون تومان به عنوان پیش‌پرداخت از من دریافت کرد، اما پس از آن دیگر از او خبری نشد و تلفن همراه خود را خاموش کرد.

کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی در تحقیقات خود متوجه شدند هیچ آدرس و نشانی مشخصی از دفتر وکالت محمدرضا در اختیار شاکی قرار ندارد.

همچنین بررسی پرونده وکلا نشان داد، محمدرضا به هیچ عنوان وکیل نبوده و با جعل عنوان اقدام به کلاهبرداری کرده است.

با انجام اقدام پلیسی، کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه محمدرضا را در یکی از مسافرخانه‌های محدوده راه‌آهن شناسایی کرده و متهم اوایل شهریور امسال دستگیر شد.

در بازرسی از دو کیف‌دستی و همچنین اتاق محل اقامت متهم در مسافرخانه، ده‌ها برگه مربوط به اخذ وکالت کاری از افراد مختلف و همچنین دهها برگه چک برگشتی مربوط به بانک‌های مختلف تهران کشف شد.

با شناسایی افرادی که به متهم وکالتنامه داده بودند، مشخص شد محمدرضا با جعل عنوان وکیل دادگستری و به بهانه پیگیری پرونده و شکایتهای حقوقی اقدام به گرفتن وجوهات چند میلیون تومانی از طعمه‌های خود کرده است.

در بررسی وکالتنامه‌های کاری و همچنین اظهارات برخی شکات مشخص شد متهم با گرفتن مبلغ 10 درصد از کل مبلغ چک‌های برگشتی اقدام به کلاهبرداری از قربانیان کرده و بدین شیوه و شگرد بیش از 500 میلیون تومان کلاهبرداری کرده است.

با شناسایی تعدادی از صاحبان اصلی چک‌ها و حضور این افراد در پلیس آگاهی کارآگاهان دریافتند، متهم علاوه بر دریافت مبلغ 10 درصد از دارندگان مبلغ چک و پس از برگشت زدن چک‌ها و گرفتن دستور قضایی با صاحبان اصلی چک تماس گرفته و با معرفی خود با عنوان وکیل دادگستری این افراد را تهدید به دستگیری کرده و با این شیوه و شگرد نیز اقدام به گرفتن پول در قالب گرفتن رضایت از شاکی و بعضا اخاذی کرده است.

سرهنگ سعدالله گزافی رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به این خبر اظهار داشت: متهم با تهیه دهها جلد کتاب حقوقی و مطالعه کامل این کتب، اطلاعات کاملی از مسائل حقوقی و کیفری بدست آورده و با سوءاستفاده از همین موضوع اقدام به کلاهبرداری از شکات و مالباختگان کرده است.


ویدیو مرتبط :
کلاهبرداری رئیس دفتر قلابی ضرغامی از بازیگران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کلاهبرداری 8 میلیاردی وکیل قلابی از 25 نفر در اصفهان



کلاهبرداری 8 میلیاردی وکیل قلابی از 25 نفر در اصفهان

فرد دیپلمه‌ای که با احداث دو دفتر وکالت بالغ بر هشت میلیارد ریال از مردم کلاه‌برداری کرده بود توسط کارآگاهان اداره جعل و کلاه‌برداری پلیس آگاهی استان اصفهان دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ستار خسروی سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان این مطلب اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر کلاه‌برداری یک وکیل قلابی از مردم در شهر اصفهان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره جعل و کلاه‌برداری این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌ها و تحقیقات دقیق پلیسی مشخص شد این شخص هیچ‌گونه سوابقی در مراجع قانونی ندارد و با جعل اسناد و مدارک اقدام به احداث دفتر وکالت در دو نقطه شهر کرده و مبالغ هنگفتی را در ابتدا و قبل از رسیدگی به پرونده دریافت می‌کرده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: در این رابطه پرونده تشکیل و طی هماهنگی مقام قضایی متهم در دفتر خود دستگیر و به یگان انتظامی انتقال داده شد.

خسروی گفت: متهم «جمال » 35 ساله دارای مدرک دیپلم بوده که با جعل مدارک و اسناد خود را به عنوان وکیل پایه یک جا زده و توانسته با این شیوه از 25 نفر مبلغ هشت میلیارد ریال کلاه‌برداری کند.

سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان از تمامی کسانی که به دفتر این شخص در خیابان حکیم نظامی و همچنین بوستان سعدی شهر اصفهان مراجعه کرده و مبالغی را به وی جهت رسیدگی به پرونده خود پرداخت کرده‌اند خواست تا با حضور در پلیس آگاهی استان نسبت به شکایت از متهم و تکمیل پرونده وی اقدام کنند.

این مقام انتظامی در پایان با توصیه به شهروندان در خصوص رعایت هوشیاری خود در مراجعه به دفاتر وکالت گفت: پیش از مراجعه به دفاتر وکالت، شهروندان می‌بایست از سوابق، شهرت و تجربه فرد مورد نظر تحقیق و بررسی‌های لازم را به عمل آورند و هیچ وقت تمام مبلغ قرار داد را در ابتدا به شخص وکیل پرداخت نکنند، زیرا هیچ وکیل قانونی در ابتدا مبلغ کل قرار داد را از موکل خود دریافت نمی‌کند./فارس