اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کلاهبرداری با وعده تخفیف مجازات اعدام



اخبار حوادث - کلاهبرداری با وعده تخفیف مجازات اعدام

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی از کلاهبرداری یک میلیارد و پانصد میلیون ریالی با وعده تخفیف مجازات اعدام یک فروشنده مواد مخدر به حبس ابد از خانواده متهم خبر داد.

سرهنگ علیرضا مظاهری گفت: در پی شکایت خانواده ای مبنی بر کلاهبرداری یک میلیارد و پانصد میلیون ریالی از آنها تحت عنوان کارچاق کنی و تخفیف مجازات، بلافاصله ماموران پلیس امنیت عمومی استان خراسان شمالی تحقیقات خود را آغاز کردند.

وی افزود: بر اساس شکایت این خانواده، در پی اعلام حکم اعدام فردی به جرم حمل مواد مخدر از نوع هروئین، متهم با مراجعه به این خانواده از فضای یاس و ناامیدی آنها استفاده کرده و وعده می دهد در صورت گرفتن این مبلغ، مجازات اعدام را به حبس ابد کاهش می دهد.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی گفت: این در حالی است که به جهت سوابق متعدد کیفری قبلی متهم، این حکم طی دو مرتبه در دادستانی کل کشور تایید شده که با این وصف ادعای چنین تخفیف مجازاتی تحت هیچ شرایطی امکان پذیر نبوده است.

این مقام ارشد انتظامی افزود: با توجه به اینکه دادن هر گونه وعده های واهی و امیدوار کردن افراد به امور غیرواقع از مصادیق کلاهبرداری محسوب می شود بنابراین با عنایت به اینکه متهم دارای پروانه صنف مشاوران املاک در بجنورد بوده از طریق اداره نظارت بر اماکن عمومی استان احضار و مورد بازجویی قرار گرفت.

سرهنگ مظاهری گفت: متهم با توجه به مستندات موجود و مواجهه حضوری با شاکیان پرونده به بزه انتسابی معترف و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

 

اخبار حوادث - جام جم


ویدیو مرتبط :
کلاهبرداری با عنوان: (زیست کنکور آسان است با۸۰%تخفیف)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعدام؛ مجازات قتل همسر با ادکلن



مرد معتاد که همسرش را با ضربه های شیشه ادکلن به قتل رسانده بود پس از محاکمه در دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد.

 

به گزارش خبرنگار مهر، 10 دی ماه سال 89 دختر نوجوانی در تماس با پلیس از قتل مادرش خبر داد. پس از این تماس گروهی از ماموران همراه بازپرس کشیک جنایی تهران در محل جنایت حاضر شدند.

 

در نخستین بررسی ها مشخص شد ، زن جوان بر اثر اصابت ضربه های سنگین به سرش از پا درآمده است. از سوی دیگر آثار کبودی بر روی صورت و پهلوی او هم مشاهده می شد.

 

تیم جنایی پس از بررسی های مقدماتی به تحقیق از دختر مقتول پرداختند که او اظهار داشت : پدر و مادر مدام با یکدیگر اختلاف و درگیری داشتند. من هم که طاقت این درگیری ها را نداشتم خانه را ترک کرده و نزد پدربزرگم رفتم. امروز برای برداشتن وسایلم به خانه آمدم. در باز بود و جسد مادرم در یکی از اتاق ها افتاده بود.

 

پس از تجسس ها در محل قتل ، جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و کارآگاهان همسر مقتول را به عنوان مظنون به قتل دستگیر کردند.

 

او در بازجویی های مقدماتی منکر قتل همسرش شد اما در ادامه لب به اعتراف گشود و گفت که همسرش را با ضربه های شیشه ادکلن به قتل رسانده است.او سپس صحنه جنایت را بازسازی کرد.

 

با صدور کیفرخواست برای جمشید- متهم- پرونده اش برای محاکمه به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در جلسه دادگاه که روز شنبه برگزار شد دختر مقتول رضایت خود را اعلام کرد اما مادر مقتول با اعلام درخواست قصاص گفت می تواند تفاضل دیه را بپردازد.

 

سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و با انکار قتل گفت : من به مواد مخدر اعتیاد اشت. همسرم نیز اعتیاد شدیدی به ماده مخدر شیشه داشت و خودزنی کرده است. من صبح که از خانه رفتم درحال مصرف مواد مخدر بود اما شب از مرگ او باخبر شدم.

 

پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش قضات دادگاه وارد شور شده و جمشید را با اکثریت رای به قصاص محکوم کردند.