اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کلاهبرداری با ترفند مهاجرت



اخبار ,اخبار حوادث ,کلاهبرداری

 

اخبار حوادث - کلاهبرداری با ترفند مهاجرت

مردی که به بهانه سرمایه‌گذاری و مهاجرت به کشورهای اروپایی از شهروندان تفرشی در استان مرکزی کلاهبرداری میلیونی کرده بود، دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تفرش در این باره به جام جم گفت: هفته گذشته مردی با حضور در پلیس آگاهی از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

در تحقیق از شاکی معلوم شد، او برای ادامه تحصیل و یافتن کار مناسب قصد سفر به یکی از کشور های اروپایی را داشته، اما به دلیل نرفتن به سربازی و دارا نبودن کارت پایان خدمت موفق به دریافت گذرنامه نشده است تا این که با مردی آشنا شده که ادعا می کرده می تواند برای وی گذرنامه قانونی تهیه و مقدمات سفر او به خارج از کشور را فراهم کند.

سرهنگ سیروس دالوند افزود: در مرحله بعدی مشخص شد، شاکی پس از اعتماد به وی 14 میلیون تومان پرداخت می کند و چند روز بعد با دریافت گذرنامه اش به فرودگاه می رود تا به یکی از کشورهای اروپایی سفر کند که ماموران با بررسی مدارک متوجه می شوند گذرنامه وی جعلی بوده و پی به کلاهبردار بودن مرد جوان می برد.

وی یادآور شد: با تشکیل پرونده و دستور قضایی، تحقیقات برای دستگیری متهم آغاز شد تا این که افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی و ارائه شکایت هایی از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کردند. در تحقیق از شاکیان معلوم شد آنها نیز برای سفر، سرمایه گذاری، ادامه تحصیل و یافتن کار قصد مهاجرت به کشور های اروپایی را داشته اند که در دام همان متهمی گرفتار شده اند که پلیس در تعقیب وی است.

فرمانده انتظامی شهرستان تفرش گفت: جستجو برای دستگیری کلاهبردار فراری ادامه داشت تا این که ماموران دو روز پیش رد پای وی را در خانه ای پیدا کرده و با هماهنگی قضایی او را دستگیر کردند. متهم با انتقال به پلیس آگاهی به جرایمش اعتراف کرد و گفت، میلیون ها تومان با این ترفند از مردم کلاهبرداری کرده است. با صدور قرار قانونی برای متهم، تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد.
اخبار حوادث - جام جم

 


ویدیو مرتبط :
انتقال امور مهاجرت از امنیت به اداره مهاجرت ترکیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کلاهبرداری با ترفند وعده ازدواج



کلاهبرداری با ترفند وعده ازدواج

مردی که با وعده ازدواج به زنان و دختران جوان و سرمایه‌گذاری برای آنها در آمریکا و کشورهای اروپایی از آنها کلاهبرداری می‌کرد، از سوی ماموران اداره اطلاعات در تهران دستگیر شد.

در بررسی از سوابق کیفری مرد شیاد مشخص شد او پیش از این نیز چند بار به شیوه ای مشابه کلاهبرداری کرده و تحت تعقیب پلیس بوده است

حوادث - به گزارش جام جم، چندی پیش زنی میانسال با حضور در شعبه 12 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2، از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی گفت: برای خرید سکه طلا به بازار رفته بودم، با مردی آشنا شدم که مدعی بود پیش از این پلیس سازمان ملل در ترکیه و کانادا بوده و در زمینه انتقال افراد برای اقامت و کار در کشورهای اروپایی و آمریکا فعالیت دارد و می تواند زمینه سرمایه گذاری در این کشورها را نیز برای افراد مهیا کند.

وی اضافه کرد: این مرد در گفت و گو با من وقتی متوجه شد از شوهرم جدا شده ام و دخترم قصد دارد برای ادامه زندگی و تحصیل به کانادا سفر کند، به من اطمینان داد که می تواند با دریافت مبلغی مقدمات سفر فرزندم را فراهم کند.

در همین رابطه چند بار دیگر با او ملاقات کردم و کپی مدارک تحصیلی و گذرنامه دخترم را به او دادم و 35 هزار دلار نیز به حسابش واریز کردم.

مرد شیاد خواستگار حیله گر بود

شاکی یادآور شد: مدتی بعد این مرد با ابراز علاقه مندی به من خواست با او ازدواج کنم و سه نفری به کانادا برویم و پول های مرا در آنجا سرمایه گذاری کند.

فرار مرموز متهم

شاکی تصریح کرد: به خواسته های مرد شیاد عمل کردم و200 سکه طلا، 50 هزار دلار، سه سرویس طلا و کارت اعتباری بانکی ام را که سه میلیون و 200 هزار تومان پول در آن بود به وی دادم. سپس پنج دستگاه آپارتمان در کرج را که برادرم پول آنها را از آمریکا فرستاده بود، فروختم. قرار بود این فرد با ما تماس بگیرد و بلیت های سفرمان را بدهد که ناپدید شد و جستجویمان برای پیدا کردن او بی نتیجه بود.

متهم فراری سابقه دار بود

با شروع تحقیقات در مرکز پلیس تهران و چهره نگاری رایانه ای از متهم فراری، تحقیقات برای دستگیری او ادامه پیدا کرد تا این که ماموران، اطلاعاتی به دست آوردند که نشان می داد متهم فراری یک مجرم سابقه دار است که پیش از این به شیوه ای مشابه از مردم کلاهبرداری کرده و تحت تعقیب چند مرکز پلیس بوده است.

با جمع بندی این اطلاعات، پرونده برای تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره اطلاعات قرار گرفت و روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد.

ده ها شکایت دیگر از متهم فراری

در حالی که تحقیقات پلیس اطلاعات برای دستگیری متهم ادامه داشت، ده ها زن و دختر جوان دیگر هم با حضور در این مرکز از مرد شیادی به اتهام کلاهبرداری چند صد میلیونی شکایت کردند.

در تحقیق از شاکیان معلوم شد آنها نیز قصد اقامت و کار در کشور های اروپایی و آمریکا را داشته اند که با یک مرد شیاد آشنا شده ودر دام او گرفتار شده اند.

در ادامه مشخص شد، مرد شیاد مالباختگان را در صرافی، مراکز خرید و کافی شاپ ها شناسایی کرده و با طرح دوستی با زنان ـ شاکیان پرونده ها ـ آنها را فریب داده و از آنها صد ها میلیون تومان کلاهبرداری کرده و متواری شده است.

بازگشت مخفیانه متهم به کشور

با جمع بندی اطلاعات مشخص شد، تصاویر رایانه ای مرد کلاهبردار با همان مردی که پلیس در تعقیبش است مطابقت دارد. بنابراین با زیر نظر گرفتن پاتوق های احتمالی متهم، مشخص شد وی در خارج از کشور پنهان شده و قرار است بار دیگر به کشور بازگردد.

ماموران اطلاعات، به جستجو برای دستگیری متهم ادامه دادند تا این که چند روز پیش اطلاعاتی به دست آوردند که نشان می داد کلاهبردار شیاد به طور غیرقانونی وارد کشور شده و قصد دارد با همسرش در یکی از محله های تهران ملاقات کند.

دستگیری متهم

در این مرحله ماموران اطلاعات با هماهنگی قضایی وارد مخفیگاه متهم شدند و او را پیش از آن که فرصتی برای فرار پیدا کند، دستگیر کردند.

در حالی که تحقیقات از متهم شروع شده و او با اظهارات ضد و نقیض سعی می کرد خود را بی گناه معرفی کند، شاکیان پرونده در مواجهه حضوری با متهم، او را به عنوان همان مردی معرفی کردند که به بهانه مهاجرت و سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی و آمریکایی فریبشان داده و از هرکدامشان میلیونی پول گرفته است.

بنابراین گزارش، متهم با قرار قانونی روانه زندان شد. تحقیقات تکمیلی از او برای مشخص شدن دیگر جرایمش ادامه دارد./جام جم آنلاین