اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کلاهبرادری میلیونی پزشک قلابی از خانم ها در "واتس آپ"



اخبار حوادث - کلاهبرادری میلیونی پزشک قلابی از خانم ها در "واتس آپ"

رییس پلیس فتا و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی قم از دستگیری یک کلاهبردار حرفه ای در این استان خبر داد و گفت: متهم در شبکه اجتماعی واتس آپ با معرفی خود به عنوان دکتر، بیش از 211 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود.

سرهنگ 'حسن محمدرضایی' در تشریح این خبر، اظهار داشت: در پی شکایت یکی از همشهریان مبنی بر اینکه در شبکه اجتماعی فیس بوک با شخصی که خود را دکتر معرفی کرده بود آشنا شده و در مرحله اول از طریق واتس آپ مورد کلاهبرداری قرار گرفته است که بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران فتا استان قرار گرفت.

 
وی اضافه کرد: این مالباخته پس از دریافت کارت ویزیت از طریق واتس آپ با متهم مرتبط و مبلغ 11 میلیون و 400 هزار ریال به حساب وی واریز و پس از مدتی بدون دریافت هیچ گونه دارویی متوجه کلاهبرداری این دکتر قلابی شده است.
 
وی ادامه داد: پس از بررسی های اولیه و در ادامه با انجام یکسری اقدامات تخصصی توسط کارشناسان این پلیس متهم شناسایی و دستگیر شد.
 
محمدرضایی در ادامه با بیان اینکه نامبرده فردی سابقه دار است، تصریح کرد: وی در تحقیقات ماموران اذعان کرد علاوه بر مبلغ مذکور تاکنون حدود 200 میلیون ریال کلاهبرداری کرده است، اما بدلیل اینکه این افراد غالبا خانم هستند از شکایت خود صرف نظر کرده اند.
 
وی گفت: در نهایت نامبرده پس از اعتراف جهت سیر مراحل قانونی به همراه پرونده تشکیل شده تحویل مراجع قضایی استان شد.

 

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
amp در سئو چیست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خواستگار قلابی در واتس‌آپ، یک خانم 30 ساله بود/ ماجرای خرید هدایای قبل از عروسی



با تلاش ماموران پلیس فتا استان فارس فردی که با فریب و وعده ازدواج به دختری در شیراز ، از وی اخاذی کرده بود توسط پلیس فتا فارس شناسایی شد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران، رئیس پلیس فتا استان فارس در این زمینه گفت: خانم جوانی با ارائه مرجوعه قضائی به این پلیس مدعی شد از طریق شبکه اجتماعی "واتس آپ" با مردی در یکی از استان های کشور آشنا شده که پس از مدتی به وی وعده ازدواج می دهد.

سرهنگ "سید موسی حسینی" تصریح كرد: شاكیه در ادامه اظهارات خود بیان كرد با گذشت زمان این ارتباط ها نزدیک تر شده و به یکی از شبکه اجتماعی کشیده می شود .

وی ادامه داد: این قضیه تا آنجا پیش می رود که متهم از خانم جوان می خواهد هدایایی که در این دوران برای یکدیگر خرید کرده اند از طریق پایانه مسافربری برای همدیگر ارسال نمایند.

سرهنگ "حسینی" گفت: شاکیه نیز اقدام به ارسال این هدایا با ارزشی بالغ بر 30 میلیون ریال می كند اما متهم از ارسال هدایا خودداری كرده و با دریافت کالا ارتباط خود را با شاکی قطع می نماید.

رئیس پلیس فتا فارس گفت: با تشکیل پرونده کارشناسان پلیس فتا اقدامات خود را جهت شناسایی متهم آغاز کرده و در نهایت موفق به شناسایی متهم و دستگیری وی شدند.

سرهنگ "حسینی" افزود: متهم خانمی 30 ساله بوده كه با مهندسی اجتماعی و ترفند های مختلف و نزدیک شدن به شاکیه دست به این عمل مجرمانه زده است.

سرهنگ حسینی به شهروندان هشدار داد: به درخواست کاربرانی که نمی‌شناسند ، پاسخ نداده و تحت هیچ عنوان اطلاعات شخصی و مالی خود را در این شبکه ها به اشتراک نگذارند.

 

 

 اخبار  حوادث  - باشگاه  خبر نگاران