اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کلاس درس احمدی نژاد با تخته سیاه و گچ


این سخنرانی بیشتر به حالت کلاس درس برگزار شد و با مشارکت حضار همراه بود، هرچند رییس جمهور در ابتدای این کلاس درس گفت که شمامعلم هستید و من آنچه از شما ملت عزیز ایران آموخته ام را درس پس می دهم.

رییس جمهوری اسلامی ایران که حضار وی را به حالت ایستاده(برپا) تا محل تخته سیاه مشایعت می کردند، پس از ایستادن در جایگاه معلمی ابتدا بر روی تخته بسم الله الرحمن الرحیم را نوشت و رو به حضار سلام و علیک کرد و موضوع درس را انسان اعلام کرد.

این سخنرانی بیشتر به حالت کلاس درس برگزار شد و با مشارکت حضار همراه بود، هرچند رییس جمهور در ابتدای این کلاس درس گفت که شمامعلم هستید و من آنچه از شما ملت عزیز ایران آموخته ام را درس پس می دهم.

احمدی نژاد که به طور مطلوبی از تخته برای بیان سخنان خود استفاده می کرد حتی آنجا که قرار شدنسبت عمر به اندازه و میزان دارا بودن صفات پاکی، امید، اراده، خطرپذیری و آرمان خواهی را نشان دهد کار به ترسیم منحنی کشید و رییس جمهور نمودار و منحنی مربوطه را کشید که در آن نشان می داد این صفات در دوران جوانی به اوج خود می رسد.

در این کلاس درس دانش آموزان پرسشگر هم وجود داشتند که با سماجت می خواستند سئوالات خود را بپرسند اما معلم این کلاس به رسم بسیاری از معلمان سئوالات را به پایان درس موکول کرد.

احمدی نژاد در این کلاس درس آمریکا را بی نصیب نگذاشت و با کنایه ای زیبا در قالب مثال، زندان ابوغریب را مثال زد و گفت: اگر در این زندان کسی را بگیرند و شکنجه کنند تا بگوید زنده باد آمریکا این انسان مختار و آزاد است که تصمیم بگیرد تا این جمله را بگوید یا اینکه تسلیم نشود و شهادت را انتخاب کند.

وی مثال جوانانه ای را هم برای جوانان حاضر زد و گفت: در سطح نازل آزادی ممکن است فردی که دختر خاله اش را می خواهد، برای جلب توجه او چون می داند که او از کار خیر خوشش می آید کار خیر انجام می دهد؛ این کار خیر است اما زمانی ارزشمند است که اسیر خواهش نفسانی اش نباشد.

احمدی نژاد در بیان ماموریت ساخت ایران به قدرت فرهنگسازی و تمدن آفرینی ایران و قدرت مدیریت آن اشاره کرد و گفت: این ملت ملتی هستند که اگر ده ها بار مورد اشغال قرار گرفته اند و مستکبران از آبادی آن هراس دارند چون توان تمدن آفرینی دارد .

وی افزود: ملت ایران اگر این قدرت را پشتوانه اسلام قرار نمی داد، امروز اثری از اسلام نبود چراکه می بینید آنها که مدعی اسلام هستند اسلام امروزشان با 1400 سال پیش هیچ تفاوتی نکرده است و هنوز گرفتار تعصبات و مخالفت با اسلام حقیقی هستند.

وی موتور همه تحرکات و تحولات بزرگ بشری را جوانان عنوان کرد و گفت: امید و نشاط و جوانمردی در دوره جوانی ظهور و بروز دارد .

معلم کلاس درس انسان به دو سئوال؛ یکی از آقایان و یکی از بانوان نیز پاسخ داد و گفت:همواره دشمنان در پی اضمحلال ایران عزیز و ملت بزرگ آن بوده اند ولی در دوران انقلاب اسلامی با توجه به حاکمیت باور های ملت این دشمنی ها بیشتر شده است.

پس از پایان کلاس تعدادی از جوانان با لباس قومیت های مختلف ایران نشان افتخاری صلح و عدالت را به همراه تندیس اجلاس به رییس جمهور تقدیم کردند.

احمدی نژاد سپس در مقام رییس جمهور به پشت تریبون دعوت شد که البته سخنانش در این بخش بسیار کوتاه گفت: این اجلاس ادامه خواهد داشت و تعدادی از وزرا را مامور کرده ام تا صحبت های شما بشنوند و به من گزارش کنند.

وی همچنین در خصوص شبهه ایجاد شده برای برخی از افراد در خصوص طرح و پرداختن به موضوع ایران گفت: این بیان نشان از تعصب قومی و ناسیونالیسم جغرافیایی و قومی نیست و وقتی صحبت از ایران می شود منظور فرهنگ و تمدنی است که ایرانی ها را از سایر ملل متفاوت می کند.

احمدی نژاد ادامه داد: این بیان تفاخر نیست بلکه اعلام مسئولیت تاریخی در برابر این ملت با فرهنگ و تمدن آفرین است.

رییس جمهور گفت: هرگاه سخن از حاکمیت اسلام می کنیم به این معنا نیست که ما می خواهیم بر دنیا مسلط شویم بلکه صحبت از حکومت جهانی، عدالت و آزادی به معنیا حاکمیت نگرش و فرهنگ اسلامی است که ممکن است از سوی یک انسان تلاشگر در راه این صفات در قلب اروپا ممکن شود زیرا اسلام منحصرا برای ما نیست و همه بشریت از آن باید بهره ببرند.

در این مراسم قبل از رییس جمهور محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان سخن گفت که البته با توضیحات مجری که وی از جانبازان شیمیایی است و صدای مناسبی برای سخنرانی ندارند، بسیار کوتاه بود.

در پایان سخنرانی وزیر ورزش و جوانان عده ای از ورزشکاران رزمی که لباس ورزش به تن داشتند و در طبقه دوم سالن اجلاس نشسته بودند ایستادند و به طور خاص وزیر را تشویق کردند.

مانی رهنما خواننده پاپ ایران دو قطعه را اجرا کرد که یکی به نام ایران به سفارش وزارت نفت بود و دیگری کعبه علی که بارها از تلویزیون پخش شده است.

او پس از اجرا با اشاره به استرس اجرا در مقابل رییس جمهور گفت: این سالن به گونه است که این اجرا مابین پلی بک و زنده شد و صدای من گاهی بیش از موسیقی به گوش می رسید.

گروه هنری برنا یک کلیپ تصویری را با عنوان "حرف های دیدنی" آماده کرده بود که در مابین آن "گهر سودی" قطعاتی را به طور زنده اجرا می کرد که مورد تشویق رییس جمهور قرار گرفت.

اجرای گروه هنری دستان گویا هم از دیگر بخش های این مراسم بود که ابتدا با اجرای تک بخش هایی از موسیقی های محلی استان های کشور و معرفی آنها این اتحاد و انسجام ملی را به تصویر کشیدند و سپس همه با هم سرود ای ایران از ساخته های مجید اخشابی را به اجرا گذاشتند.

در میان پخش نماهنگ آنجا که بخش هایی از صحبت های رییس جمهور در گذشته مبنی بر اینکه "شما جوانان! اگر در جایی بی عدالتی و تبعیض دیدید طوری فریاد بزنید که صدای شما به من به عنوان خادم شما برسد" یکی از افراد در طبقه بالا ایستاد و گفت شب عید است و من هم درد دلی دارم و نمی خواهم در جمع، خاطر همه را مکدر کنم و تنها با شما می خواهم صحبت کنم.

در این هنگام عده ای مامور شدند تا به درددل های این فرد نیز گوش فرادهند.

رونمایی از شبکه اجتماعی منادیان صلح و عدالت از دیگر بخش های این مراسم بود که به آدرس اینترنتی www.irsolh.com با حضور رییس جمهور افتتاح شد.

قرائت دعای وحدت و عقد اخوت جوانان اقوام ایرانی از بخش های دیگر این مراسم بود.

در اطراف رییس جمهور جوانان با لباس های محلی به نشانه وحدت و انسجام ملی فضایی زیبایی را ترتیب داده بود.

منبع: برنا




ویدیو مرتبط :
این تخته سیاه اینم گچ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی نژاد پای تخته سیاه / عکس


احمدی‌نژاد در نخستین اجلاس وحدت و انسجام ملی جوانان ایرانی، كه به درخواست جوانان حاضر در مراسم در كسوت معلمی قرار گرفته بود، با نگارش "بسم الله الرحمن الرحیم" بر تخته سیاه با تبریك عید غدیر اظهارات خود را چنین آغاز كرد.

احمدی‌نژاد در نخستین اجلاس وحدت و انسجام ملی جوانان ایرانی، كه به درخواست جوانان حاضر در مراسم در كسوت معلمی قرار گرفته بود، با نگارش "بسم الله الرحمن الرحیم" بر تخته سیاه با تبریك عید غدیر اظهارات خود را چنین آغاز كرد:

 عید غدیر به یك معنا بزرگترین عید بشریت است، عید بشریت و همه پیامبران الهی است. عید غدیر، عید سرنوشت، صلح، عدالت و آزادی است و شاید بزرگترین ظلم به این عید، تفسیر محدود و منحصر به گروه خاص از آن باشد. خدای متعال به پیامبر (ص) می‌فرماید اگر غدیر را برپا نكنی رسالتت را انجام نداده‌ای.