اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشف 500 جسد از جنایات داعش در عراق/ تشکر گروهک منافقین از عربستان سعودی



اخبار,اخباربین الملل,  جنایات داعش

کشف 500 جسد مربوط به جنایات داعش در تکریت، تلاش 12 زن استرالیایی برای پیوستن به داعش، ادامه عملیات نیروهای مردمی عراق برای آزادسازی رمادی، تقدیر و تشکر منافقین از عربستان سعودی و اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره ادعاهای اخیر این گروهک، از جمله مهمترین موضوعاتی است که سرخط مطالب امروز مطبوعات جهان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش «تابناک»، کشف 500 جسد مربوط به جنایات های داعش در عراق، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. سایت شبکه خبری «سی ان ان» می نویسد یک تیم جست و جو در عراق، 499 جسد را از گوری دسته جمعی در مجموعه ریاست جمهوری شهر تکریت بیرون کشیده اند. یک مقام مسئول عراقی ضمن بیان این موضوع گفته به احتمال زیاد این جسدها متعلق به دانشجویان دانشکده افسری هستند که داعش در ژوئن 2014 اعلام کرد آن ها را به قتل رسانده است. به گفته این مقام عراقی، بازمانده اجساد کشف شده در سردخانه ای در مرکز عراق نگه داری می شود تا آزمایش های لازم روی آنها انجام گیرد و این اجساد فعلاً به خانواده های قربانیان تحویل داده نخواهد شد.

خبر شناسایی چند زن استرالیایی که در تلاش برای پیوستن به داعش بوده اند، موضوع دیگری است که امروز در عرصه بین المللی بازتاب داشته است. به نوشته سایت شبکه خبری «بی بی سی»، پلیس استرالیا اعلام کرده دستکم 12 زن تبعه این کشور تلاش کرده اند به منظور پیوستن به داعش، از ملبورن خارج شده و به این گروه ملحق شوند. این زنان که بین 18 تا 29 سال سن دارند، از طریق شبکه های اجتماعی با داعش آشنا شده و به عضویت آن درآمده اند. از این میان، دستکم پنج زن موفق شده اند خود را به مناطق تحت کنترل داعش در خاورمیانه برسانند و اکنون در کنار تروریست ها زندگی می کنند. دولت استرالیا به زودی قانونی را تصویب می کند که حق شهروندی این کشور را از افرادی که برای پیوستن به داعش به عراق و سوریه می روند، سلب می کند.

این در حالی است که در داخل عراق، عملیات برای آزادسازی شهر رمادی ادامه دارد. به نوشته سایت خبری «سومریه نیوز»، نیروهای مردمی عراق (الحشد الشعبی) با انجام بزرگترین عملیات محاصره تروریست های داعش در منطقه وسیعی از استان صلاح الدین به طول بیش از40 کیلومتر، مرحله دوم آزادسازی مناطق شمالی این استان را آغاز کرده اند. واحد تبلیغات جنگ نیروهای مردمی عراق روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای مردمی در عملیاتی جسورانه، تروریست های داعش را در محدوده ای به طول 40 کیلومتر از منطقه «النباعی» تا تاسیسات «المثنی» و سد «الثرثار» به محاصره خود درآورده اند. مرحله نخست آزادسازی این مناطق از سه شنبه و چهارشنبه گذشته آغاز شده و مرحله دوم نیز روز گذشته(پنجشنبه) از سوی نیروهای وابسته به سازمان بدر آغاز شد.

در مطلبی مربوط به ایران، سایت شبکه خبری «سی بی اس» اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا را بازتاب داده که درباره مذاکرات هسته ای ایران مطالبی را مطرح کرده است. به گفته جف راتکه، وندی شرمن که سرپرستی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا را به عهده دارد در حال تشکیل تیمی متشکل از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای با مأموریت نظارت بر توافق هسته‌ای احتمالی است. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگری از این کنفرانس خبری درباره ادعاهای امروز گروهک تروریستی منافقین درباره همکاری‌های هسته‌ای ایران و کره شمالی گفت: «این گزارش‌ها را جدی می‌گیریم». وی همچنین در پاسخ به یک سوال درباره اینکه گزارش‌های همکاری‌های هسته‌ای ایران و کره شمالی از قبل هم وجود داشته‌اند، گفت: «من نمی‌گویم آنها بی‌پایه هستند. این ادعاها مهم هستند و ما داریم آن را بررسی می‌کنیم».

این در حالی است که گروهک منافقین در تازه ترین اقدام خود، ضمن تقدیر و تشکر از عربستان سعودی، برای حضور و مشارکت در تجاوز به یمن اعلام آمادگی کرده است. بر اساس گزارش «المیادین»، گروهک منافقین ضمن تشکر از رژیم آل سعود برای کمک به حملات این رژیم به یمن اعلام آمادگی کرده است. این گزارش بیان می کند که گروهک منافقین برای حمایت از حملات جنگنده های سعودی به یمن و اجرای هرگونه درخواست رژیم آل سعود اعلام آمادگی کرده است. مریم رجوی سرکرده گروهک منافقین با محمد آل شیخ سفیر رژیم آل سعود در فرانسه دیدار کرد و از رژیم سعودی برای حمایت های مالی از این گروهک و کمک به آن ها جهت برپایی پادگان هایی در خاک سعودی پس از خروج از عراق تشکر کرده است.

در نهایت، خبرگزاری «رویترز» به موضوع سیاست های منطقه ای ایران و نگرانی های عربستان سعودی از این سیاست ها پرداخته و ضمن رد این نگرانی ها، می نویسد ایران مهمترین تهدید موجود علیه عربستان به شمار نمی رود. این خبرگزاری با بیان اینکه عربستان سعودی و دیگر کشورهای عرب منطقه نباید منشأ تهدید خود را از جانب ایران ببینند، می نویسد مسائلی از قبیل مشکلات داخلی، وضعیت اقتصادی، افزایش شمار جمعیت جوان در این کشور و نبود فرصت های لازم برای حضو و مشارکت سیاسی، از جمله خطراتی است که این کشورها را تهدید می کند. فعالیت گروه های تروریستی در داخل خاک عربستان که نمونه آن در انفجار هفته گذشته مسجد شیعیان مشاهده شد و همچنین کاهش قیمت های جهانی نفت، از جمله دیگر مواردی است که رویترز به آن ها اشاره کرده است. 


 اخبار بین  الملل  - تابناک


ویدیو مرتبط :
جنایات عربستان سعودی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عربستان خود را برای بسته شدن تنگه هرمز از سوی ایران آماده می کند: تعمیر و بازگشایی خط لوله قدیمی عراق توسط سعودی ها



عربستان سعودی , تنگه هرمز

 

رویترز به نقل از منابع خود نوشت: عربستان سعودی یک خط لوله قدیمی ساخته شده توسط عراق را برای دور زدن تنگه هرمز بازگشایی کرده است. این اقدام به ریاض این فرصت را می دهد که اکثر تولید نفت خام خود را از طریق دریای سرخ انتقال دهد.

در حالیکه فشارهای بین المللی به ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور افزایش می یابد، عربستان سعودی هم گام های در این جهت برداشته است. تحریم نفتی ایران توسط اتحادیه اروپا ار روز یکشنبه اجرایی می شود.

پس از آنکه نفت کش ها در خلیح فارس از سوی ایران و عراق در طول جنگ مورد هدف قرار گرفتند خط لوله نفتی عراق در دهه 1980 در عربستان سعودی ساخته شد. این خط لوله نفت عراق را از زمان حمله این کشور به کویت در 1990 حمل نکرده است.

عربستان سعودی، این خط لوله نفتی را در سال 2011 به عنوان بدهی که از عراق داشت، برداشت و از آن به عنوان انتقال گاز به نیروگاه های خود در غرب کشور در چندین ساله گذشته استفاده کرده است.

عربستان سعودی هم اکنون بی سر و صدا این خط لوله نفتی را تعمیر کرده تا نفت خود را انتقال دهد.../انتخاب