اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشف گنج قارون سرهنگ قذافی در دل صحرا



 

 

گنج قارون سرهنگ قذافی انقلابیون لیبی لیبی قذافی

 

 

ایسنا:مقامات لیبیایی حدود ۲۰ تن طلای خالص و ۸۰ میلیون یورو را که در نزدیکی شهر “زلة” واقع در ۷۵۰ کیلومتری جنوب شرقی طرابلس پایتخت لیبی در زیر خاک مدفون بود را کشف کردند که گمان می‌رود این اموال متعلق به نزدیکان معمر قذافی، رهبر پیشین لیبی باشد.

 

بنا به گفته منابع لیبیایی، یافتن این گنج‌ها باعث ایجاد درگیری‌هایی بین انقلابیون جنوب لیبی و انقلابیون “جبل نفوسه” شده است که این درگیری‌ها بدون خسارت‌های چشمگیری به پایان رسیده است.

هم اکنون در مناطق مختلفی از صحرای الکبری واقع در مرکز لیبی عملیات گسترده‌ای برای یافتن مقادیر زیادی طلا و جواهرات متعلق به قذافی و نزدیکان وی و نیز میلیون‌ها دلار پول نقد که به صورت دلار و یورو در صحرای مرکزی لیبی مدفون شده است در جریان است.

منابع خبری لیبیایی همچنین اعلام کردند که مقداری طلا نیز در نزدیکی شهر “هون” در زیر زمین مدفون بود که مقامات لیبیایی توانستند آن را کشف کنند.

روزنامه الخبر نیز به نقل از منابع امنیتی لیبی در منطقه الساحل نوشت که مقامات نیجر دو لیبیایی را که قصد داشتند به خاک این کشور وارد شوند، دستگیر کردند و پس از اجرای تحقیقات مشخص شد که این دو نفر با یک شرکت امنیتی آمریکایی که در حال جستجو به دنبال اموال و گنج‌های قذافی در لیبی است، همکاری می‌کردند.

این روزنامه نوشت: این دو لیبیایی ماموریت داشتند تا یکی از افسران دستگاه اطلاعاتی قذافی را که در هفته‌های آخر زندگی وی از نزدیکترین افراد به رهبر لیبی بود، پیدا کنند تا در عملیات جستجوی گنج‌های قذافی به آنها کمک کند.

منابع امنیتی لیبیایی اعلام کردند که این افسر امنیتی دستگاه قذافی که “سعید قمان” از مهمترین اشخاصی است که از سوی دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی کشورهای غربی که ماموریت یافتن اموال قذافی را به عهده دارند انتخاب شده است.

بیش از چهار تن طلا و حدود ۲۰۰ الی ۵۰۰ میلیون دلار از اموالی که از بانک‌های لیبی مفقود شده است هنوز سرنوشت نامعلولی دارد.

منابع لیبیایی همچنین اعلام کردند که هواپیماهای تجسسی غربی مجهز به دستگاه‌های فلزیاب و موقعیت یاب ماهواره‌ای در حال جستجوی مناطق وسیعی از صحرای لیبی هستند و تاکنون توانستند مقادیری طلا در این صحرا کشف کنند.

در هفته‌های گذشته مرز الجزایر با لیبی نیز شاهد پرواز هواپیماهای تجسسی با ارتفاع نزدیک بوده که گفته می‌شود این هواپیماها متعلق به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) است و برای یافتن اموال قذافی در صحراهای لیبی مامور شده‌اند.

از سوی دیگر، روزنامه لیبی “الیوم” نیز از گم شدن حدود ۲۶ میلیارد دلار و مقادیر زیادی طلا از بانک مرکزی لیبی خبرداد..../ایسنا


ویدیو مرتبط :
آهنگ گنج قارون از فیلم گنج قارون با هنرمندی فردین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كشف گنج‌ قارون سرهنگ در دل صحرای لیبی


منابع خبری لیبیایی اعلام كردند كه مقامات این كشور حدود 20 تن طلا و 80 میلیون یورو از گنج‌های معمر قذافی را كه در صحراهای این كشور پنهان شده بود، پیدا كردند.

منابع خبری لیبیایی اعلام كردند كه مقامات این كشور حدود 20 تن طلا و 80 میلیون یورو از گنج‌های معمر قذافی را كه در صحراهای این كشور پنهان شده بود، پیدا كردند.

 مقامات لیبیایی حدود 20 تن طلای خالص و 80 میلیون یورو را كه در نزدیكی شهر "زلة" واقع در 750 كیلومتری جنوب شرقی طرابلس پایتخت لیبی در زیر خاك مدفون بود را كشف كردند كه گمان می‌رود این اموال متعلق به نزدیكان معمر قذافی، رهبر پیشین لیبی باشد.

بنا به گفته منابع لیبیایی، یافتن این گنج‌ها باعث ایجاد درگیری‌هایی بین انقلابیون جنوب لیبی و انقلابیون "جبل نفوسه" شده است كه این درگیری‌ها بدون خسارت‌های چشمگیری به پایان رسیده است.

هم اكنون در مناطق مختلفی از صحرای الكبری واقع در مركز لیبی عملیات گسترده‌ای برای یافتن مقادیر زیادی طلا و جواهرات متعلق به قذافی و نزدیكان وی و نیز میلیون‌ها دلار پول نقد كه به صورت دلار و یورو در صحرای مركزی لیبی مدفون شده است در جریان است.

منابع خبری لیبیایی همچنین اعلام كردند كه مقداری طلا نیز در نزدیكی شهر "هون" در زیر زمین مدفون بود كه مقامات لیبیایی توانستند آن را كشف كنند.

روزنامه الخبر نیز به نقل از منابع امنیتی لیبی در منطقه الساحل نوشت كه مقامات نیجر دو لیبیایی را كه قصد داشتند به خاك این كشور وارد شوند، دستگیر كردند و پس از اجرای تحقیقات مشخص شد كه این دو نفر با یك شركت امنیتی آمریكایی كه در حال جستجو به دنبال اموال و گنج‌های قذافی در لیبی است، همكاری می‌كردند.