اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشف کوچکترین حلزون جهان



این حلزون بسیار کوچک توسط گروهی از محققان آلمانی، چینی و ژاپنی در جنوب چین کشف شد و حیرت آنها را برانگیخت.

گروهی از محققان بین‌المللی موفق به کشف کوچکترین گونه حلزون جهان در چین شدند. این حلزون به قدری کوچک است که می‌توان 10 عدد از آنها را در یک سوراخ سوزن جا داد.

این حلزون بسیار کوچک توسط گروهی از محققان آلمانی، چینی و ژاپنی در جنوب چین کشف شد و حیرت آنها را برانگیخت. ارتفاع صدف این حلزون با نام علمی Angustopila dominikae تنها 0.86 میلیمتر و یکی از هفت گونه جدید حلزون است که توضیحات مربوط به آنها در یک مقاله جدید در نشریه ZooKeys منتشر شده است.

محققان ضمن بررسی نمونه‌های خاک جمع‌آوری شده از حوزه صخره‌های سنگی در ناحیه‌ای در چین هفت گونه جدید از نرم‌تنان میکروسکوپی را کشف کردند.

آنها معتقدند کشف این گونه موجودات ذره‌بینی نه تنها برای عموم مردم حیرت‌انگیز است، بلکه می‌تواند از نظر نحوه تعامل و سازگاری این گونه‌ها با محیط‌زیست نیز برای محققان جالب توجه باشد.

 

اخبار,اخبار علمی,حلزون

 


این گونه‌ حلزون با چشم غیرمسلح دیده می‌شود، اما تشخیص آن با دشواری زیادی همراه است.

اخبار علمی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
از کوچکترین تا بزرگترین کشف شده ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کوچکترین حلزون جهان کشف شد +عکس


مجله نشنال جئوگرافی به تازگی تصویر جالبی را منتشر کرده که یک حلزون را در کنار سر چوب کبریت نشان می‌دهد.

وبسایت فردا: مجله نشنال جئوگرافی به تازگی تصویر جالبی را منتشر کرده که یک حلزون را در کنار سر چوب کبریت نشان می‌دهد. این حلزون که ده عدد از آنها روی سر یک سوزن جا می‌شوند یا ارتفاع پوسته 0.86 میلی‌متری خود کوچکترین حلزون جهان است که در چین کشف شده است.

کوچکترین حلزون جهان کشف شد +عکس