اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشف شهری که برای دریافت یارانه، مرگ اعلام نمی شود +نقشه




اخبار اقتصادی - کشف شهری که برای دریافت یارانه، مرگ اعلام نمی شود +نقشه

ثبت واقعه وفات در شهرستان نیکشهر استان سیستان و بلوچستان نسبت به سال های قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، بشدت کاهش داشته است.

به گزارش صبحانه، حداقل این ادعای رییس اداره ثبت احوال نیکشهر است که در گفتگو با ایرنا مطرح کرده است.
 
ابراهیم جامی تلاش برای ادامه دریافت یارانه نقدی 45 هزار تومانی فوت شدگان توسط بازماندگان را دلیل این موضوع می داند و می گوید: علت افت ثبت وفات همکاری نکردن مردم به دلیل اخذ یارانه نقدی است.
 
این مسئول نیکشهر می گوید: تنها 30 درصد وفات ها در مهلت قانونی 10 روزه به ثبت رسیده اند و از ابتدای امسال تاکنون تنها 256 مورد وفات در این منطقه که یکی از مناطق پرجمعیت سیستان و بلوچستان است ثبت شده است.

رییس اداره ثبت احوال نیکشهر بدون ذکر نام اداره ای خاص گفت: ادارات مختلف نیز در زمینه ثبت وفات تمایلی به همکاری با ثبت احوال ندارند.


جامی اما از عجله مردم در ثبت تولدها خبر می دهد و می افزاید: امسال 87 درصد ولادت ها در مهلت قانونی به ثبت رسیده است.

وی اظهار داشت: دو هزار و 29 واقعه ولادت از ابتدای سال تاکنون در شهرستان نیکشهر ثبت شده است.
 
نیکشهر کجاست؟
نیک ‌شَهر یکی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان ایران در منطقه چابهار (جنوب استان سیستان و بلوچستان) است.

این شهر مرکز شهرستان "نیک شهر" می‌باشد که خود یکی از شهرستان‌های بزرگ و پرجمعیت استان سیستان و بلوچستان است.

 

اخبار,اخبار اقتصادی,شهرستان نیکشهر

 سه شهر فنوج، بنت و اسپکه از لحاظ اداری زیر نظر نیک شهر هستند.

نیک شهر از نظر جمعیتی در حد متوسط قرار دارد و در استان سیستان و بلوچستان هشتمین شهر پرجمعیت این استان می‌باشد. همچنین نیک شهر ۳۶۵ اُمین شهر پرجمعیت دربین تمامی شهرهای ایران است و از شهرهایی مانند بیله سوار، فریدونشهر، بشرویه، مهران، منوجان و بندر جاسک بزرگتر و پرجمعیت تر است.

از جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به درخت مکرزن (انجیر معابد انبه) رودخانه تنگ سرحه و سد خیر آباد اشاره کرد. چند قلعه تاریخی نیز در اطراف شهر دیده می‌شوند.  

اخبار اقتصادی - صبحانه


ویدیو مرتبط :
اعلام انصراف هیئت رئیسه دانشگاه از دریافت یارانه نقدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف جزیره‌ای که وجود نداشت/ تصویر جزیره موهوم روی 2 نقشه



جزیره سندی,اخبار علمی,جزیره,کشف جزیره‌

براساس اظهارات دانشمندان استرالیایی، یک جزیره با اندازه قابل ملاحظه و غیر مسکونی که در بخش جوبی اقیانوس آرام در نقشه گوگل و برخی دیگر نمودارها نشان داده شده وجود خارجی ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشمندان استرالیایی پس از این که متوجه شدند جزیره ای که توسط نقشه گوگل سندی و توسط دیگر نقشه سیبل نامگذاری شده است در نقشه ناوبری روی کشتی نمایان نمی شود، تصمیم گرفتند به سمت آن حرکت کنند.

به رغم این که این نقشه مساحتی معادل 155 کیلومتر مربع را در نقش به خود اختصاص داده است، اما یک گروه از دانشگاه سیدنی که این ماه به این جزیره موهوم سفر کرده بودند در این منطقه چیزی جز مرجانهای دریای آبی نیافتند.

براساس پیش فرضها جزیره سندی باید در نیمه راه میان استرالیا و نیوکلدونیا قرار داشته باشد، از این رو کاپیتان این کشتی محتاطانه به این منطقه نزدیک شد چرا که نگران برخورد کردن با خشکی بود.

ماریا ستون یک زمین شناس در این رابطه گفت: این جزیره در گوگل ارث و سایر نقشه ها مشاهده می شود، بنابراین تصمیم گرفتیم که آن را بررسی کنیم و متوجه شدیم که چنین جزیره ای وجود ندارد. ما به شدت شگفت زده شده ایم و این مسئله بسیار عجیب است. اگر این جزیره وجود ندارد چگونه به نقشه ها راه یافته است. تا کنون پاسخ به این پرسش مشخص نشده است اما درنظر داریم تحقیقات بیشتری انجام داده تا علت آن را کشف کنیم.

 جزیره سندی,اخبار علمی,جزیره,کشف جزیره‌

ماهواره گوگل این جزیره موهوم را چیزی جز یک توده تاریک نشان نمی دهد اما این هفته این جزیره عجیب و فرضی همچنان در نقشه گوگل قابل مشاهده بود.

براساس اظهارات نبیل نقدی از مدیران پروژه نقشه گوگل، گوگل از منابع متعددی برای به روز نگه داشتن نقشه خود استفاده می کند. دنیا مدام درحال تغییر است دقیق شدن روی این تغییرات یک تلاش بی پایان است.

محققان اظهار داشتند که نمی دانند چگونه این جزیره در نقشه ها ظاهر شده است اما نشریه سیدنی مورنینگ هرالد منابعی یافته که براساس آن این مسئله دست کم به سال 2000 می رسد.

درحال حاضر شخصیتهای آکادمیک درحالی بررسی تکتونیک صفحه‌ ای هستند. اگر این جزیره به واقع وجود داشته باشد در آبهای ساحلی فرانسوی قرار می گیرد.... / خبرگزاری مهر