اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشف راز مرگ مردی پس از 4هزار سال



کشف راز مرگ , باستان‌شناسان , ساحل دریا

باستان‌شناسان استرالیایی پس از تحقیقات پایانی روی بقایای جسد یکی از ساکنان بومی این منطقه علت مرگ وی را پس از گذشت 4 هزار سال کشف کردند.

باستان‌شناسان دریافتند علت مرگ این سکنه اولیه استرالیا مجازات مذهبی‌ بوده که از سوی سران قبیله وی انجام شده است.

«جو مک دونالد» دیرینه‌شناس دانشگاه سیدنی گفت: این مرد که حدود 30 تا 40 سال سن و نزدیک به 180 سانتی‌متر قد داشته بر اثر ضربه تبر به سر و فرود آمدن 3 ضربه نیزه بر پشت و شکم جان داده است.

وی افزود: ساکنان اولیه استرالیا در مجازات‌ مجرمان بسیار دقیق بودند و چنین مجازاتی اگر چه بسیار خشن به نظر می‌رسد اما در مذهب آنان مرسوم بوده است و احتمالا این مرد جرم بزرگی مرتکب شده بود.

وی ادامه داد: کشف چنین یافته‌هایی می‌تواند شناخت ما را درباره آداب و سنن قبایل گذشته کشور بالا ببرد و وقایع سال‌های دور این منطقه را برای ما روشن کند.

این جسد در عمق یک و نیم متری زمین در نزدیکی ساحل دریا پیدا شده بود و چنان به نظر می‌رسید که پس از مجازات در این منطقه ر‌ها شده و توسط شن‌های ساحل مدفون شده است.../فارس


ویدیو مرتبط :
کشف راز Serious Sam پس از ۱۴ سال - قسمت ۳ - زومجی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راز مرگ مرد شیشه ای در زندان پس از دو سال کشف شد



از ساعت 9 شب سوم تیرماه سال 92 وقتی بین اعضای خانواده‌ای در خیابان ابومسلم در جنوب شرق تهران دعوای هولناکی رخ داد هیچ‌کس تصور نمی‌کرد توطئه یک جنایت طراحی شده باشد.

بررسی‌های میدانی پلیس نشان داد پسر 26 ساله خانواده به نام رضا اعتیاد به افیون دارد که در برابر اعتراض اعضای خانواده‌اش با خشم زیادی به شکستن اثاثیه خانه دست زده سپس با برادرش گلاویز شده است.


رضا وقتی با اصرار خانواده‌اش و با دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای محلاتی تهران بازداشت شد به زندان رجایی شهر انتقال یافت. مدتی نگذشته بود که او به خاطر تشنج بیهوش شد و با وجود انتقال به مرکز درمانی به طرز مرموزی تسلیم مرگ شد.خانواده رضا که نمی‌خواستند باور کنند پسرشان در زندان از پای درآمده است خواستار رسیدگی ویژه شدند تا اینکه پرونده روی میز بازپرس شعبه 5 دادسرای امور جنایی تهران قرار گرفت و وی دستور داد مأموران اداره 10 پلیس آگاهی رازگشایی کنند.

 

خانواده رضا اصرار داشتند پسرشان در مسیر انتقال به کلانتری و زندان شرایط نامناسبی را پشت‌سر گذاشته است اما در بازجویی از مأموران کلانتری 157 مشیریه، مأموران بدرقه زندان و بازداشتی‌هایی که در این مسیر همراه رضا بودند مشخص شد هیچگونه رفتار نامناسب و کتک‌کاری‌ای از سوی مأموران صورت نگرفته است.همزمان با این اقدامات، متخصصان پزشکی قانونی علت مرگ رضا را خفگی ناشی از فشار بر گردن دانستند و تأکید کردند گاهی فشار بر گردن به صورت آنی و با ضربه‌ای به مناطق حساس اتفاق می‌افتد که در مورد رضا این امر بعید است و گاهی فشار بر گردن با تأخیر و با ایجاد عوارض صورت می‌گیرد که در این مورد این زمان متفاوت بوده و تحقیقات قضایی و پلیسی راه‌گشا خواهد بود.با توجه به این پیچیدگی علمی، تحقیقات از خانواده رضا در دستور کار قرار گرفت و مشخص شد رضا شیشه‌ای بوده و با خانواده‌اش درگیری داشته است اما با وجود این اعضای خانواده رضا در تحقیقات ابتدایی هرگونه درگیری با وی را نپذیرفته بودند.

 

کارآگاهان با تناقض‌گویی‌هایی نزد خانواده رضا مواجه شدند تا اینکه برادر 25 ساله قربانی به نام مسعود گفت: روز حادثه زمانی که به خانه رفتم، دیدم برادرم در حال کتک زدن خواهرم است. برادرم شیشه‌ای و از همسرش نیز متارکه کرده بود و همیشه خانواده‌ام را اذیت می‌کرد و از آنها به زور پول می‌گرفت تا شیشه بخرد، برای اینکه خواهرم را نجات بدهم سمتشان رفتم که رضا با لوله جاروبرقی چند ضربه به سرم زد که سرم دچار شکستگی و خونریزی شد. در حالی که عصبانی شده بودم با دست راست گلوی برادرم را گرفته و چند دقیقه فشار دادم که رضا سست شد و به زمین افتاد.

 

بعد با 110 تماس گرفته و با حضور مأموران، رضا به کلانتری انتقال داده شد.بنابر این گزارش، بررسی‌ها نشان داد که خانواده جوان شیشه‌ای می‌خواستند با سوءاستفاده از مرگ ناگهانی پسرشان و با دروغ‌پردازی دیه‌ای دریافت کنند که سرانجام برادر رضا عامل جنایت شناخته شد.


 اخبار  حوادث  - ایران