اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشف دهکده عشاق در سیبری توسط باستان شناسان +تصاویر



اخبار گوناگون - کشف دهکده عشاق در سیبری توسط باستان شناسان +تصاویر

دانشمندان روسی در تلاشند تا اسرار مربوط به قبور باستانی روستایی در سیبری که درآن اسکلتهایی متعلق به زن و شوهر و خانواده های عصر برنز کشف شده است را رمز گشایی کنند.

دانشمندان روسی  در تلاشند تا اسرار مربوط به قبور باستانی روستایی در سیبری که درآن اسکلتهایی متعلق به زن و شوهر و خانواده های عصر برنز کشف شده است را رمز گشایی کنند. یکی از معروف ترین این قبور ، گور زن و شوهری است که رو در روی یکدیگر و درحالیکه دستان همدیگر را در دست دارند به خاک سپرده شده اند.

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,  قبور باستانی

 

روستای " استرالی تارالسی"  واقع در سیبری حدود 600 مقبره دارد که شامل صدها اسکلت است . وجه تمایز این قبور با دیگر گورهای باستانی دفن اجساد به صورت گروهی و یا جفت در این مقابر است. یکی از فرضیه ها در این مورد میگوید : رسوم مردم این قبیله مرگ اجباری زن و یا مردی که همسرش را از دست داده است مجاز شمرده است.

 

اما وجود مقبره هایی که اجساد بچه های کوچک در کنار والدین و یا جسد یک مرد و یک پسر و یا یک مادر و یک دختر در آن قرار دارد این فرضیه را باطل میکند. برخی از باستان شناسان نیز معتقدند که شاید مرگ این افراد به صورت همزمان رخ داده و همین مسئله باعث دفن همزمان آنها بوده است. اما آنچه مورد توجه است اهمیت حفظ ارتباط خانوادگی در این روستای باستانی است. دانشمندان امیدوارند با انجام آزمایشات دی ان ای بتوانند نسبت اجساد را رمز گشایی کرده و به این ترتیب معمای قبور دسته جمعی این منطقه حل شود.

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,  قبور باستانی

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,  قبور باستانی

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,  قبور باستانی

 

اخبار گوناگون - پرداد


ویدیو مرتبط :
شهرسوخته بهشت باستان شناسان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف صورت خدایان آشوریان باستان روی مریخ + تصاویر



بعد از اینکه سنگواره دایناسور را روی مریخ پیدا کردند، اخیر چشمان تیزبین دانشمندان مجسمه خدایان آشوریان باستان را روی این سیاره سرخ یافته‌اند.

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از DailyMail، کاوشگر آپورچونیتی ناسا در مریخ روز دوشنبه گذشته تصاویری از یک صخره را به زمین مخابره کرده که شبیه به نابو، خدای خرد و نوشتار در اساطیر آشوری و بابلی است.

 

اخبار,اخبار علمی,کشف صورت خدایان آشوریان باستان روی مریخ

 
این تصویر از سمتی از مریخ گرفته شده که «دهانه کانسپشن» نام دارد و منطقه‌ای است که به دلیل پوشش عجیب و غریب صخره‌ای نزدیک دهانه همیشه یکی از اسرار مورد توجه دانشمندان بوده است.

اسکات وارنینگ، یکی از دانشمندان ناسا، می‌گوید: «این صورت‌ها را در بررسی‌ تصاویر بخش‌های مختلف مریخ یافته‌اند. یکی از این صورت‌ها به سمت ماست و دیگری دارد به سمت چپ نگاه می‌کند. صورتی که مستقیم نگاه می‌کند، شبیه به صورت‌های افرادی است که در دوره باستان در بین‌النهرین زندگی می‌کردند».

اخبار,اخبار علمی,کشف صورت خدایان آشوریان باستان روی مریخ

 هرچند که ممکن است هشدارها و زنگ‌ها برای شکارچیان بیگانگان زده شود، ناسا هیچ علاقه‌ای به کشف چهره دوم ندارد.

گای وبستر، سخنگوی ناسا، نیز در این مورد می‌گوید: «ممکن است بگویید که این تصویر، یک صخره طبیعی است که در کنار دهانه کوچکی روی مریخ به این شکل درآمده است و این موضوع را که برخی فرهنگ‌های باستانی این صورت‌ها را درست کرده‌اند، رد کنید. با این حال، خیلی هیجان‌انگیز است که مردم از تصورات خود استفاده می‌کنند و از انتشار عمومی تصاویری که از کاوشگر مریخ گرفته شده، لذت می‌برند».

ناسا همچنین یک منطقه از تپه‌های شنی را روی این سیاره و از روی تصاویر پیدا کرده است که شبیه به یک ساختمان دو طبقه است و وسعتی به اندازه یک زمین فوتبال دارد. ناسا امیدوار است که با بررسی‌های بیشتر این تصاویر ارسال‌شده، اطلاعات بیشتری در مورد محیط‌ زیست مریخ کسب کند.

اخبار,اخبار علمی,کشف صورت خدایان آشوریان باستان روی مریخ

 
اخبار علمی - آنا