اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشف استخوان های انسان های ۳ هزار سال پیش در آمریکا



 

 

 

کشف استخوان های انسان

 

 

باستان شناسان در سواحل ایالت فلوریدا موفق به کشف استخوان هایی متعلق به انسان هایی شدند که قدمتی ۳ هزار ساله داشته است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس این اکتشاف که در منطقه ای ساحلی به نام «دلری» و در یک منطقه ساختمانی صورت گرفت، منجر به متوقف شدن پروژه ساختمانی نیز شد.

 

به گفته باستان شناسان، زمان ابتدایی این اکتشاف دسامبر ۲۰۱۰ بوده که در آن مقطع، محققان استخوان ها را متعلق به جوانان و نوجوانان یکی از قبایل باستانی آمریکا دانسته و قدمتی ۱۷۰۰ ساله را برایشان تخمین زده بودند.

 

«باب کار» از دانشگاه فلوریدای جنوبی افزود: طبق آزمایشات صورت گرفته مشخص شد که استخوان ها بیش از هزار سال در این محل مدفون مانده بودند از اینرو قدمت آن ها به ۳ هزار سال می رسید.

 

باستان شناسان امیدوارند در بررسی های آتی، اسرار تازه ای از آثار کشف شده در این منطقه را برملا سازند./خبرگزاری فارس


ویدیو مرتبط :
کشف ردپاهای 800 هزار ساله انسان در انگلستان - گجت نیوز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف مجسمه ای هزار ساله از انسان در جنوب شرق ترکیه



 

گروهی بین المللی از باستان شناسان می گویند مجسمه بزرگ و فوق العاده ای از انسان را از یک سایت حفاری در جنوب شرق ترکیه کشف کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر،‌ این مجسمه بخشی از مجموعه یادبود دروازه است که دسترسی به ارگ بالای کونولوا پایتخت پادشاهی نئو هیتی را فراهم می کرده است.

پایه ستون بزرگی نیمه مدوری که در یک طرف تزئین شده بود، نیز در سایت Tayinat کشف شده است تاریخ این پایه و مجسمه انسان به حدود هزار تا 738 قبل از میلاد مسیح باز می گردد.

کشف مجسمه ای هزار ساله از انسان در جنوب شرق ترکیه, کشف مجسمه, کشف مجسمه ای هزار ساله از انسان

تیم هریسون از دانشگاه تورنتو گفت: این مجمسه های جدید کشف شده از سایت Tayinat محصول سنت درخشان مجمسه سازی نئو هیتی است.

وی افزود: این اکتشافات ارائه کننده یک نگاه اجمالی به شخصیت نوآورانه و پیچیدگی فرهنگ های عصر آهن است که در مدیترانه شرقی در پی فروپاشی قدرت های امپریالیستی بزرگ عصر برنز در پایان هزاره دوم قبل از میلاد، ظهور کردند.

سر و تنه این مجسمه انسان که تا کمر آن دست نخوره باقی مانده است حدود 152 سانتی متر طول دارد و تصور می شود کل این مجسمه حدود 365 سانتی متر طول داشته است.

پایه ستونی نیز حدود 90 سانتی متر طول و 90 سانتی متر قطر دارد.

به گفته هریسون ظاهرا این دو قطعه بر اساس یک رسوم آیینی در سطح سنگی گذرگاه مرکزی به سوی مجتمع دروازه Tayinat ، به خاک سپرده شده بودند./خبرگزاری مهر