اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کری: ایران یک دولت منتخب دارد/ پیشنهاد اوباما برای گفتگوی دو جانبه همچنان باقی است



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

کری: ایران یک دولت منتخب دارد/ پیشنهاد اوباما برای گفتگوی دو جانبه همچنان باقی است

جان کری وزیر خارجه جدید آمریکا که در نخستین تور اروپایی و خاورمیانه ای خود به سر می برد روز چهارشنبه در جریان یک کنفرانس خبری در پاریس با مفید خواندن مذاکرات دو روزه اخیر ایران و 1+5 در آلماتی قزاقستان، گفت که ایران دارای یک دولت منتخب است.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه کری در کنفرانس خبری با همتای فرانسوی خود " لوران فابیوس" ، گفت:" ایران دارای دولتی منتخب است که در سازمان ملل دارای کرسی است."

کری افزود:" این برای ما مهم است که در مواجهه با دولت های دیگر به بهترین وجهی که به نفع همه اعضای جامعه جهانی باشد، عمل کنیم."

وی در ادامه مدعی شد:" جامعه جهانی این طور تشخیص داده که یک ایران مسلح به سلاح هسته ای، تهدیدی برای ثبات جهانی، تلاش های منع اشاعه سلاح های هسته ای و منطقه خلیج فارس است.

وزیر دفاع جدید آمریکا با یادآوری روش جان اف کندی برای مواجهه با بحران موشکی کوبا، گفت که باید برای مقابله با برنامه هسته ای ایران، روشی صلح جویانه که منافع همه اعضای جامعه جهانی را در نظر بگیرد در اولویت قرار داده شود.

گفتنی است پیشتر چاک هاگل وزیر دفاع جدید آمریکا  نیز در جلسه استماع و رای اعتماد خود در کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا با بکار بردن چنین تعبیری گفته بود :" ایران دارای دولت مشروع و منتخب است چه ما موافق آن باشیم و چه نباشیم."

کری همچنین در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره اینکه آیا حاضر و مایل است برای رسیدن به یک توافق نهایی بر سر برنامه هسته ای ایران به تهران سفر کند و با مقامات ایرانی رودررو مذاکره کند، بدون پاسخ صریح به این سوال گفت که اوباما پیشتر در نامه ای که به رهبر ایران ارسال کرده آمادگی خود را برای مذاکره دو جانبه با ایران اعلام کرده است و این پیشنهاد همچنان به قوت خود باقی است./عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
پیام نوروزی اوباما به مردم و دولت ایران سال93 زیرنویس فارسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گفتگوی تلفنی پوتین و اوباما: ایران و عربستان از تنش بیشتر جلوگیری کنند / جان کری با عادل الجبیر دیدار می کند



اخبار,اخبار سیاست  خارجی , تنش میان ایران و عربستان

کاخ کرملین روسیه می‌گوید رئیس‌جمهوری آن کشور و همتای آمریکایی او، در تماسی تلفنی، خواستار کاهش تنش میان ایران و عربستان سعودی شده‌اند.

در بیانیه‌ای که در این مورد صادر شده آمده است که رهبران دو کشور همچنین در مورد اوکراین، پیدا کردن راه‌حلی برای بحران سوریه و اوضاع شبه‌جزیره کره گفت‌وگو کرده‌اند.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک ۲۳ دی ماه گفته‌است، مکالمه تلفنی ایده‌ای از طرف واشینگتن بود و روز سه‌شنبه انجام شد.

تا کنون چند کشور برای میانجی‌گری میان تهران و ریاض اعلام آمادگی کرده و گروهی از رهبران جهان خواستار کاهش تنش‌ها شده‌اند.

در عین حال قرار شده جان کری، وزیر خارجه ایالات متحده نیز سفری به لندن داشته باشد و با وزیر خارجه عربستان سعودی دیدار کند. یکی از اهداف این سفر نیز، گفت‌وگو در مورد این بحران دیپلماتیک، عنوان شده‌است.

 
 اخبار  سیاست  خارجی  -  انتخاب