اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کریمی قدوسی: سخنان ظریف را پخش می‌کنیم



غنی سازی اورانیوم , سخنان ظریف در مذاكرات ژنو

کریمی قدوسی: سخنان ظریف را پخش می‌کنیم

وی افزود: ظریف تقریباً با ادبیات جدیدی نوعی از تعلیق را مطرح می کنند که تعدد سانتریفیوژها محدود می شود، غنی سازی 20 درصد به 5 درصد و 5 درصد باز هم محدودتر می شود و پذیرش پروتکل الحاقی از دیگر موضوعاتی است که در تحلیل های وی شنیده ایم.

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مردم که شعار هسته ای را یک فرهنگ ملی کردند باید بدانند در مذاکرات انجام شده روی خونِ دانشمندان هسته ای معامله صورت گرفته یا نه.

کریمی قدوسی در خصوص 4 سوالی که قرار است سه شنبه با حضور در کمیسیون امنیت ملی از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان طرح کند، گفت: سوال اول در خصوص دیدگاه و نظر وزیر خارجه روی مساله تعلیق غنی سازی است؛ که ببینیم دیدگاه ایشان چیست زیرا تحلیلی از وی شنیده ایم که جای نگرانی دارد.

وی افزود: ظریف تقریباً با ادبیات جدیدی نوعی از تعلیق را مطرح می کنند که تعدد سانتریفیوژها محدود می شود، غنی سازی 20 درصد به 5 درصد و 5 درصد باز هم محدودتر می شود و پذیرش پروتکل الحاقی از دیگر موضوعاتی است که در تحلیل های وی شنیده ایم.

این نماینده گفت: ظریف معتقد است که باید افکار عمومی بداند که غرب به سادگی امتیاز نمی دهد و اینکه طوری قدم برداریم که توجیه شده و تحریم ها را بردارد، این یک دیدگاه بسیار ضعیفی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سوال دوم خود از وزیر امور خارجه ادامه داد: یکی دیگر از سوالات من مساله هولوکاست است، آقای ظریف چند بار در مصاحبه های خود و نیز در مطالبی که در فیس بوک خود گذاشته و همچنین در مصاحبه ای در نیویورک به گونه ای صحبت کرده که می توان گفت به نوعی نظر رهبری درباره هولوکاست که در سایت ایشان وجود دارد را نفی می کند.

نماینده مردم مشهد خاطر نشان کرد: سوال دیگر من درباره دیدار با جان کری است که از مصادیق کارهای نابجا مطرح شده است.

کریمی قدوسی گفت: مذاکره تلفنی روحانی و اوباما که به سفارش توصیه و اقدامات ظریف انجام شده است از دیگر سوالاتی است که از وزیر امور خارجه خواهم داشت.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه عمده سوالات درباره سفر نیویورک است که طبق مستندات و قول های خود آقای ظریف مطرح کردم، گفت: این مسائل مورد نگرانی مردم است، معتقد هستیم هرچه قدر مردم دقیق تر در جریان مسائل سرنوشت ساز قرار گیرند نقش آنها در حفظ دستاوردهای دانشمندان استقلال علمی اقتصادی و سیاسی موثرتر می شود.

کریمی قدوسی خاطر نشان کرد: مردم هم از ما می خواهند که مراقب حقوقشان باشیم.

این نماینده مجلس یادآور شد: امروز به معاون پارلمانی وزارت امور خارجه هم توصیه کردم که آقای ظریف حتما در جلسه سه شنبه کمیسیون امنیت ملی حاضر شود زیرا نمایندگان دیگر هم سوالاتی دارند که انشاءالله آقای ظریف فعال شرکت کرده و به آنها پاسخگو باشد.

نماینده مردم مشهد همچنین با اشاره به جلسه قبلی اعضای این کمیسیون با وزیر امور خارجه عنوان کرد: یکی دیگر از سوالات هم درباره نفی جلسه قبلی در کمیسیون است که آقای ظریف به صراحت دو مصداق کار نابجا را مطرح کردند و فایل صوتی آن موجود است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه ما در کمیسیون فایل را دوباره بازخوانی می کنیم، تصریح کرد: قصدمان این است که فایل پخش شود زیرا درخواست آقای ظریف این بوده که فایل من را پخش کنید.

نماینده مردم مشهد در مجلس در خصوص تاکید تیم دیپلماسی کشورمان بر محرمانه بودن محتوای مذاکرات تاکید کرد: در ساختار نظام مسئله محرمانه بودن را در جایی قبول داریم که دو طرف جریان حق باشند که بحث مهمی را مطرح کرده و بناست این بحث محرمانه بماند؛ امیرالمومنین می فرمایند آنچه لازم بوده شما مردم بدانید به شما منتقل کردم فقط چیزی که دشمن نباید بداند و اگر بداند به شما ضربه می زند را به شما نگفتم.

وی ادامه داد: شما تمام موضوعات ما را با آمریکایی ها، اروپایی ها و اسرائیل به طور مستقیم می گویید و بعد اعلام می کنید که مردم و کمیسیون امنیت ملی نامحرم است، این منطق درستی نیست.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه نیازی به طرح این مساله از طرف آقای ظریف نبود، خاطر نشان کرد: در مذاکرات قبلی هم بخشی از مسائل منتقل می شد و بخشی منتقل نمی شد، اما رفتار و برخورد آقای ظریف در عالم دیپلماسی و مذاکره جای خدشه جدی دارد که یکی از سوالات نمایندگان از وی در همین زمینه است که این سوال امروز به امضای نمایندگان رسید.

کریمی قدوسی همچنین درباره اینکه وزیر امور خارجه عنوان کرده که از این به بعد مسائل محرمانه را در بین نمایندگان مطرح نمی کند، گفت: این امر قانون است و آقای ظریف باید پاسخگو باشد. شاید وی هنوز در جریان این قانون نیست چون خود اعلام کرده که بزرگ شده آمریکا هستم و مدت زیادی در آنجا بوده و در جریان این مسائل نیستم، اما این امر حق مجلس است.

وی افزود: روز اولی که ظریف برای دفاع از برنامه های خود به کمیسیون امنیت ملی آمد، در حالیکه هنوز رای اعتماد نداشت، بنده با او خصوصی صحبت کردم و گفتم که مجلس جدی است، سوال می‌کند، باید آمادگی داشته و حوصله و صبر به خرج دهید.

نماینده مشهد در مجلس با تاکید بر اینکه در اختیار خود آقای ظریف نیست که صحبت نکند، ادامه داد: مجلس شورای اسلامی یک روز سوال می کند و ممکن است فردا روزی با استیضاح او را به مجلس بکشاند بنابراین نباید در پاسخ به سوالات حاشیه برود، ما خودمان برداشت درستی داریم که چه چیزی حق مردم است و باید بدانند و چه چیزی محرمانه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان تصریح کرد: مردم که شعار هسته ای را به یک فرهنگ ملی تبدیل کردند باید بدانند که روی خونِ دانشمندان هسته ای آنها معامله ای صورت می گیرد یا نه؛ با شناختی که ملت از غرب دارند به شدت به این مذاکرات بدبین هستند، بنابراین اگر گفته شود مذاکرات محرمانه است، به جد جای نگرانی بوده و جای سوال دارد./مهر


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کریمی قدوسی از پاسخ ظریف قانع شد



اخبار,اخبار سیاسی,مجلس شورای اسلامی


 اخبار سیاسی - کریمی قدوسی از پاسخ ظریف قانع شد

با توجه به اینکه فرصت برای دفاع وزیر از خود تمام شده بود، رئیس جلسه از نماینده سوال‌کننده خواست تا یک جمله اعلام کند که آیا از پاسخ وزیر قانع شده است یا خیر؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از پاسخ‌های محمدجواد ظریف به سوالش قانع شد و گفت: چون وزیر امور خارجه در آستانه سفر به ژنو است، از پاسخ‌های وی قانع شدم.

به گزارش خانه ملت، جواد کریمی قدوسی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 16 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی بعد از استماع سخنان وزیر امور خارجه کشورمان، گفت: چون وزیر امور خارجه در آستانه سفر به ژنو است، از پاسخ‌های وی قانع شدم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی از رئیس جلسه خواست تا وقتی را به وزیر امور خارجه بدهد تا بار دیگر پیام خانه ملت را به نظام سلطه اعلام کند و جمله مورد نظر امام (ره) درباره اسرائیل را تایید کند، اما با توجه به اینکه فرصت برای دفاع وزیر از خود تمام شده بود، رئیس جلسه از نماینده سوال‌کننده خواست تا یک جمله اعلام کند که آیا از پاسخ وزیر قانع شده است یا خیر؟

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با فرض اینکه آقای ظریف در مذاکراتشان در ژنو موضوع نابودی رژیم صهیونیستی را تاکید خواهند کرد و افسانه هولوکاست را مطرح خواهند نمود و با توجه به اینکه در آستانه سفر به ژنو برای انجام مذاکرات هسته‌ای است، اعلام می‌کنم که از پاسخ وزیر قانع شده‌ام.
 اخباسیاسی - خانه ملت