اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کاهش ۳۰ درصدی تصادفات در ایران ظرف ۱۰ سال



 سهم آموزش و پرورش در کاهش حوادث و سوانح,رتبه‌ایران در دنیا از نظر تصادفات

کاهش ۳۰ درصدی تصادفات در ایران ظرف ۱۰ سال

وی با تأکید بر اینکه سهم آموزش و پرورش در کاهش حوادث و سوانح بسیار بالاست، افزود: تعجب می‌کنم که چرا برخی از بخش‌ها از این بستر بزرگ استفاده نمی‌کنند، اما ما مصمم هستیم که این طرح را به روزتر کنیم و توسعه دهیم.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه طی ۱۰ سال گذشته شاهد کاهش ۳۰ درصدی تصادفات در کشور هستیم، گفت: به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه، ۷۰ درصد کاهش تصادفات داشته‌ایم و از ۲۵ کشته به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه به 7.3 درصد رسیدیم که از میانگین دنیا و آسیا بهتر است.
سردار اسکندر مؤمنی در همایش طلایه‌داران فرهنگ ترافیک، پلیس یاران جوان، نوجوان، فرهنگیان و همیاران پلیس که امروز در دبیرستان البرز تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر بیش از 10 میلیون دانش‌آموز در قالب همیاران پلیس و پلیس‌یاران جوان و نوجوان و قریب به یک میلیون معلم در قالب فرهنگیاران ترافیک فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: خانواده بزرگ آموزش و پرورش بی‌منت در این طرح همکاری کردند و نقش بسیار برجسته‌ای در کاهش حوادث و سوانح داشته‌اند.

سردار مؤمنی ادامه داد: هر دانش‌آموزی در داخل خودرو به عنوان نماینده پلیس است و فرمانش حتی نافذتر از فرمان پلیس محسوب می‌شود؛ والدین نیز به تفکرات مؤدبانه فرزندان توجه می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه سهم آموزش و پرورش در کاهش حوادث و سوانح بسیار بالاست، افزود: تعجب می‌کنم که چرا برخی از بخش‌ها از این بستر بزرگ استفاده نمی‌کنند، اما ما مصمم هستیم که این طرح را به روزتر کنیم و توسعه دهیم.

رئیس پلیس راهور ادامه داد: در چند سال گذشته جزو رتبه‌های اول دنیا از نظر تصادفات بودیم ولی الان به میانگین دنیا رسیدیم.

وی توضیح داد: در اواسط دهه هشتاد، سالانه حدود 28 هزار نفر در تصادفات کشته می‌شدند که بعد از اجرای طرح همیاران پلیس به زیر 19 هزار نفر رسید؛ یعنی به نسبت عدد مطلق، بیش از 30 درصد کاهش پیدا کرد.

وی افزود: به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه، 70 درصد کاهش تصادفات داشته‌ایم و از 25 کشته به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه به 7.3 درصد رسیدیم که از میانگین دنیا و آسیا بهتر است و سهم عمده یعنی بیش از 50 درصد این موفقیت مرهون همکاری معلمان و دانش‌آموزان است./فارس

 


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاهش 50 درصدی تجارت ایران و آمریکا در سال گذشته



کاهش 50 درصدی تجارت ایران و آمریکا در سال گذشته

ایسنا:  مسائل سیاسی به وجود آمده بین ایران و آمریکا شاید بیش از همه بخش تجارت، فعالان اقتصادی و بازرگانان دو کشور را تحت تاثیر قرار داده است. ایران و آمریکا هر یک در حوزه های مختلف اقتصادی از صنعت و تجارت گرفته تا کشاورزی و انرژی مزیتهای خاص خود را داشته که در این بین بخش تجارت توانسته پل ارتباطی بین ایران و آمریکا باشد. حتی تشدید تحریمهای بین‌المللی علیه ایران در سال گذشته نیز باعث نشد تا حجم تجارت ایران و آمریکا به صفر برسد؛ اگرچه با کاهش قابل ملاحظه مواجه شد. البته باید این واقعیت را نیز در نظر گرفت که حجم تجارت بین ایران و آمریکا سهم بسیار ناچیزی در کل تجارت هر یک از این دو کشور دارد.

 

براساس آمار گمرک ایران، واردات ایران از آمریکا در سال 1390 از نظر ارزش و وزن به ترتیب 46.8 و 54.2 درصد کاهش یافت. در سال 1390 واردات ایران از آمریکا به بیش از 100.2 میلیون دلار رسید که وزن این میزان واردات نیز معادل بیش از 22 هزار تن اعلام شد. در سال 1389 نیز حجم واردات ایران از آمریکا از نظر ارزشی و وزنی به ترتیب به 188.5 میلیون دلار و 47 هزار تن رسیده بود.

در همین حال آمار گمرک ایران نشان داد که صادرات ایران به آمریکا در سال 1390 با کاهش 98.6 درصدی به بیش از یک میلیون دلار رسید. وزن صادرات ایران به آمریکا نیز با افت 89.7 درصدی به 248 تن رسید. در سال 1389 صادرات ایران به آمریکا بالغ بر 79 میلیون دلار شده بود.

 

در سال 1390 سه کالای عمده وارداتی ایران از آمریکا شامل خمیر چوب شیمیایی به ارزش 20.2 میلیون دلار، مكملهای غذایی و دارویی به ارزش 18 میلیون دلار و داروهای خرده فروشی فاقد تولید داخل به ارزش 12 میلیون دلار بود.

دستگاههای برقی تشخیص بیماری، اعضای مصنوعی بدن غیر از مفصلهای مصنوعی و لنز داخل چشمی از جنس PMMA، اسپرم گاوی، تخم سبزیجات برای کشت و کره بسته بندی شده به صورت بسته های بیش از 500 گرم از دیگر کالاهای عمده وارداتی ایران از آمریکا طی سال 1390 بودند.

این در حالی است که فرش دستباف و کفپوشهای نسجی از پشم یا از موی نرم (کرک) حیوان، انواع انگور، کتاب، بروشور، جزوه و مطبوعات چاپ شده و خرما اصلی ترین صادرات ایران به آمریکا در سال قبل بودند. همچنین آمار گمرک ایران حاکی از توقف صادرات مغز پسته، بیسکویت، آلو، مربا، زرشک و کنسانتره آناناس ایران به آمریکا در سال 1390 است./ایسنا